וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקק אחד פחות בליל הסדר? נפתח נתיב שלישי בכביש החוף בין חבצלת לחדרה

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 16:31

מהיום: מותר לנסוע 110 קמ"ש במקום 90 קמ"ש בכביש 2, לאחר פתיחת הנתיב השלישי. הפרויקט יושלם רק בסוף השנה, כאשר יפתח הנתיב השלישי גם עד קיסריה

העבודות להריסת גשר בית ינאי הישן במסגרת הרחבת כביש החוף/נתיבי ישראל

נפתח הנתיב השלישי בכביש החוף (2) בין מחלף חבצלת מצפון לנתניה ועד לחדרה, מרחק של 12 ק"מ.

הפרויקט של חברת נתיבי ישראל כלל סלילת נתיב שלישי באורך כ-12 ק"מ בשני הכיוונים ובניית גשרים ומחלפים, בעלות של 1.2 מיליארד שקל.

ההרחבה כולל את שדרוג מחלף ינאי ואולגה צפון, הקמת מחלף אולגה דרום החדש, גשר מעל נחל אלכסנדר וגשר הולכי רגל בנעורים. הפרויקט כלל גם שיפורים גיאומטריים בכביש, מיגון אקוסטי, שיקום נופי נרחב, תאורת לד ועוד.

הקטע האחרון באורך כ-3.5 ק"מ, בין חדרה למחלף קיסריה, אמור להיפתח עד סוף השנה.
לפי הודעת משרד התחבורה הרחבת הכביש אפשרה את מהירות הנסיעה החוקית בכביש מ-90 קמ"ש ל-110 קמ"ש.

העבודות להרחבת כביש החוף באיזור בית ינאי. שחר פרץ, באמצעות שבשתיות, תמונות גולשים
עבודות הרחבת הכביש סמוך לבית ינאי/תמונות גולשים, שחר פרץ, באמצעות שבשתיות

מדובר בפרויקט שאושר וקודם עוד בתקופתו של ישראל כץ כשר התחבורה, מול התנגדות עזה של תושבי בית חרות, חופית, בית ינאי, מכמורת וחבצלת השרון שממוקמים לצד כביש 2, וניסו לקדם סלילת כביש חדש במקומו על חשבון ערכי טבע נדירים.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה כי "עשינו כל מאמץ לסיים את העבודות בכביש החוף עוד לפני פסח, כדי שעם ישראל ייהנה כבר בערב החג הזה מתנועה זורמת ומהירה יותר, הן לכיוון צפון והן מהמרכז צפונה".

מהנדס בכיר דימה פריצקר, מנהל אגף ביצוע פרויקטים צפון בנתיבי ישראל, טען בהודעת משרד התחבורה כי הרחבת הכביש תפתור את בעיית עומסי התנועה במקום: "כביש החוף מהווה עורק ראשי במדינה, שבו נוסעים עשרות אלפי משתמשי דרך ביום לשני הכיוונים ולכן מאופיין בעומסי תנועה. כעת, בזכות הרחבת הכביש אני בטוח ששיפרנו גם את הנושא הזה".

הטענה מנוגדת לניסיון שנצטבר בארץ ובעולם מהרחבת כבישים אחרים, שיוצרת הקלה זמנית, אבל מעודדות עוד נהגים לעבור דרכם, ולוותר על נסיעה בתחבורה ציבורית, מה שמחזיר עד מהרה את עומסי התנועה הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully