וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אסרו הרבנים על חסידי גור לרכוש רכבי טסלה?

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 16:50

ועד הרבנים לענייני טכנולוגיה של החסידות קבע כי יכולות המכוניות המודרניות עלולות להביא ל"מכשולים רבים". למה דווקא טסלה על המוקד, ומה יעשו חסידים שכבר רכשו אחת

מבחן השוואתי
טסלה מודל Y. קינן כהן, מערכת וואלה!
טסלה מודל Y. באיזה סרטים יצפו החסידים בזמן העצירה לטעינה?/מערכת וואלה!, קינן כהן

חרם צרכנים מסוג חדש: ועדת הרבנים לענייני טכנולוגיה של חסידות גור אסרה בתחילת החודש על החסידים הנשמעים לה לרכוש מכוניות טסלה, ודגמים אחרים המקושרים לרשת האינטרנט באמצעות מערכות המולטימדיה שלהן.

ההוראה ניתנה ערב הפסח. בהודעה שהפיצה הוועדה נכתב כי "ברכבים רבים מערכות המולטימדיה פתוחים ופרוצים לאינטרנט. גם במקרים שהחברה טוענת שזה חסום או שלמשתמש נראה שאין בו כלום. ברוב המקרים ניתן בקלות מאוד להגיע לאינטרנט פרוץ, וכבר אירעו מכשולים רבים מכך, ירחם ה'. על כן חובה לנתק כל מערכת שיש בה מערכת ניווט ווייז, טרם השימוש".

עוד נכתב בהודעה: "לתשומת לב: רכב מחברת טסלה לא ניתן לחסום כלל, ואין לרוכשו או להשתמש בו כלל".

טסלה מודל Y ומודל 3. אתר יצרן
טסלה היא המודל למכונית מודרנית, המקושרת בקביעות לרשת לצורך בידור, תפעול ואחזקה/אתר יצרן

חסידות גור היא אחת החסידויות הגדולות בקהילה החרדית. בניגוד לחסידויות אחרות שבוחרות בהסתגרות, חסידי גור לומדים ועובדים במקצועות חופשיים וחשופים לפיתוחים טכנולוגים. ועד הרבנים מופקדת על סגירת פרצות שיאפשרו לחסידים להיחשף, באופן יזום או בטעות, לתכנים שאינם מסוננים ומאושרים בידי הרבנים.

בקהילה החרדית מחייבים להחזיק רק במכשירי טלפון נייד "כשרים", שהותקנו בהם רק אפליקציות שאושרו בידי הרבנים, כאשר מי שאינו עושה זאת, ילדיו עלולים לסבול סנקציות במערכת החינוך החרדית, ומניסיונות חרם בקהילה. עם זאת באותם מכשירים דווקא מתירים לעשות שימוש בווייז. "חובה על כל אחד מאנשי שלומנו להוקיע ולראות במי שמחזיק מכשיר שאינו כשר על פי הוראות הרבנים כמי שיצא מחוץ למחנה", מזכיר הוועד בהודעתו.

לא מעט חרדים מחזיקים בהיחבא לכן לצד מכשירי "כשר" גם מכשירי שתכניו אינם מסוננים. אולם אחזקת מכונית כמו טסלה תהיה קשה יותר להסתיר. בוועד הרבנים הציעו היום לחסידים שכבר מחזיקים בטסלה ליצור עימם קשר ולחפש יחד פתרונות לנושא.

עם זאת מבחינת חסידות גור, וחסידויות נוספות שעשויות להצטרף אליה, מדובר באתגר שרק יתרחב בשנים הבאות, כאשר כל מכינת חדשה שמושקת מגיעה עם קישוריות קבועה לרשת, כאשר היצרנים מתחילים להציע למשתמשים לרכוש מהם שירותים נוספים ולהוריד למחשבי הרכב יכולות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully