וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהולנד התגלה אוסף מרהיב של 230 קלאסיות שלא ראו אור 40 שנה

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 12:32

אחת מ"מציאות האסם" הגדולות בשנים האחרונות נחשפה בהולנד: 230 קלאסיות, כולל דגמי פרארי, בנטלי, מרצדס ואלפא רומיאו נדירים, שיצאו לאור אחרי 40 שנים. למי היו שייכות ולמה הן נראות כך?

אוסף 230 מכוניות קלאסיות שהתגלה בהולנד ויוצא למכירה בידי בית המכירות הפומביות Classic Cars Auctions/Classic Cars Auctions
230 מכוניות קלאסיות התגלו באסם. classiccar-auctions,
אמריקניות, גרמניות ואיטלקיות דחוקות אלו לאלו במחסן/classiccar-auctions

למי מאיתנו אין את הפנטזיה הזו להגיע למחסן אצל סבא וסבתא, לפתוח אותו לאוצר בלום של חפצים עתיקים ונדירים. למרות שרובנו גומרים עם בוידעם מאובק וצואת עכברים, אח. החלום שאולי הפעם זה יקרה תמיד שם.

אז הנה משהו שממש קרה והוא הרבה יותר פרוע מכל פנטזיית מציאות שאולי הייתה לכם - כי את האוסף הזה שנמצא בהולנד מרכיבות לא 3,4 מכוניות וגם לא 20-30, אפילו לא 100 - בשני מחסנים נפרדים ובכנסייה נמצאו לא פחות מ-230 מכוניות אספנות שנשמרו בסוד במשך עשרות שנים על ידי הבעלים שלהן.
בין המכוניות: מרצדס, פרארי, פורד, ב.מ.וו, לנצ'יה, פרארי ואפילו כמה טטרות.

230 מכוניות קלאסיות התגלו באסם. classiccar-auctions,
מאטרה Djet (מלפנים) לצד לנצ'יה אורליה/classiccar-auctions

מיהו בדיוק בעל האוסף הנדיר? לא ממש ברור, בכל פרסומי בית המכירות Classic Car Auctions הם מתייחסים אליו רק כ"מר פאלמן", והסודיות הזו שאופפת את הדמות שלו היא גם המיסתורין שעומד מאחורי לקט המכוניות המרהיב, כולל כמה יחידות נדירות ומיוחדות מאוד לצד מכוניות רגילות למדי.

בבית המכירות מספרים כי גם האנשים שעבדו או גרו בסמיכות לאתרי האחסנה של המכוניות האלו, לעיתים גם לאורך 15 שנים מעולם לא ידעו מה נמצא מאחורי דלתות ההאנגר הענקי. גם כאשר ניסו לשאול, התשובות היו עמומות ביותר, על הצצה פנימה לא היה בכלל מה לדבר.

אוסף 230 מכוניות קלאסיות שהתגלו בהולנד ויוצא למכירה. classic car-auctions,
אוסף שנע בין מכונית סינגר בריטית מ-1912 ועד מכוניות מראשית שנות ה-80/classic car-auctions

אבל לא פחות ממסתורין, כנראה שמר פאלמן גם אהב מכוניות, אהב אותן והיה בעל האמצעים המתאמים לקנות אותן ואת הטעם לבחור את המעניינות יותר שבחבורה. האוסף שנצבר לאורך עשרות שנים עמד נעול וחתום מזה 40 שנים לפחות. ופאלמן, שלעיתים נדירות מכר מכוניות הגיע ל-230 מכוניות כאשר הוא מגדיל את שטח האחסנה ממחסן יחיד לשניים ואז למבנה כנסייה ישן שלא היה בשימוש.

מה שמעניין לא פחות הוא שבניגוד לאספנים שממקדים את האוסף שלהם בשנתונים מסוימים, סוגי מכוניות, יצרנים ספציפיים - כאן לא נראה שיש חוקיות מלבד אחד - עוד וכמה שיותר מזה. וכך תחת שכבות אבק יושבות בצוותא סיטרואן דה שבו ומזראטי קוואטרופורטה סדרה 1 מ-1965, פורד אדסל קבריולט מ-1958 לצד יגואר E טייפ, MG TF קלילה ופורד ת'אנדרבירד משנת 1963. והרשימה ממשיכה וממשיכה, הולכת אחורה בזמן לסינגר (יצרנית ומכוניות ואופנועים בריטית) פתוחה מ-1912 ועד מכוניות מראשית שנות ה-80.

230 מכוניות קלאסיות התגלו באסם. classiccar-auctions,
ערבובייה של שנים, צרניות וסגנונות ללא קו מקשר/classiccar-auctions

לדברי בית המכירות מצב המכוניות טוב אם כי הן לא משוחזרות או במצב נסיעה, בכל זאת, חלקן כבר עומדות שם 40 שנים. הם גם מספרים שבעלי האוסף, שלא הרשה לאנשים להיכנס פנימה היה מתחזק אותו בעצמו - מה שמסביר את מצב ההזנחה של חלק מהמכוניות שיש בהן כאלו שנראות בתהליך שיפוץ או שחזור.

בשנים האחרונות צצים אחת לכמה חודשים אוספים נשכחים שנמצאים בשטחי אחוזות, שטחים חקלאיים, אסמים ומחסנים שבעליהם נפטרו והיורשים שלהם מגלים את האוצר הנחבא. אולם בחלק גדול מאוד מהמקרים מדובר במכוניות במצב תחזוקה ירוד מאוד, שהיו חשופות לפגעי מזג אוויר ונכנעו למטפסים ושיחים או בעלי שמצאו בהם מחסה. זה לא המקרה של האוסף הזה.

ורק עולה השאלה כמה עוד "מציאות מחסנים" כאלו יש עוד בעולם והאם באיזה קיבוץ או מושב ייפתח יום אחד איזה לול עופות נטוש ובתוכו יתגלו דגמי סוסיתא, סטודיבייקר לארק וסובארו ליאונה במצב מפתיע.

230 מכוניות קלאסיות התגלו באסם. classiccar-auctions,
צרפתית, אמריקנית, בריטית ואיטלקית נפגשות באסם... זו לא התחלה של בדיחה/classiccar-auctions

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully