וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הבטיחה להוסיף נסיעות בשישי, אבל תגברה רק חלק מהקווים

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 18:59

לאחר המעבר לשעון קיץ נמנעה הרכבת מהארכת הפעילות בימי שישי, למרות כניסת השבת המאוחרת. בעקבות פניית וואלה ו"תחבורה בדרך שלנו" הוארכה פעילות 4 קווים בלבד. מתי השאר?

נחנכה הרכבת החשמלית בין ירושלים לתחנת סבידור תל אביב
29.06.20. יותם רונן
מירי רגב ומיכה מקייסנר חוגגים את חידוש פעילות הרכבת אחרי הסגר הקורונה. ומה עם ימי שישי?/יותם רונן

משרד התחבורה הבטיח שרכבת ישראל תאריך את פעילותה בימי שישי בעקבות המעבר לשעון קיץ? אז הבטיח. בדיקת וואלה ועמותת הנוסעים והמומחים 'תחבורה בדרך שלנו' העלתה שהרכבת הוסיפה נסיעות רק בארבעה קווים: קו תל אביב-חיפה, קו ירושלים-הרצליה, קו אשקלון-הרצליה וקו אשקלון-בנימינה.

כזכור לפני כחודש נחשף בוואלה כי עם המעבר לשעון קיץ קיצצה הרכבת שעת פעילות במוצאי שבת, אבל לא האריכה את הפעילות בשישי, כך שקווים רבים מפסיקים את פעילותם לפני השעה 14:00, כחמש שעות לפני כניסת השבת. במשרד התחבורה וברכבת הבטיחו אז כי יוסיפו את השעה החסרה.

בדיקה נוספת העלתה כי ברכבת חזרו על מהלך שביצעו לפני שנה, עם המעבר הקודם לשעון הקיץ, כאשר זנחו לראשונה את הוספת שעת הפעילות שהייתה נהוגה תמיד בימי שישי בשעון החדש. אולם לפני שנה עדיין התאוששה הרכבת מהקורונה, מספר הנוסעים היה נמוך, והמהלך עבר מתחת לרדאר. גם אנחנו פספסנו אותו.

מקס מורוגובסקי, יו"ר תחבורה דרך שלנו, כתב למנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר, רן שדמי מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ולאליאס מטר, מנהל אגף בכיר רכבת במשרד התחבורה, כי מדובר בפגיעה קשה בנוסעים.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020. ראובן קסטרו
נוסעים ברכבת. שיעלו מהר, עובדי הרכבת ממהרים הביתה/ראובן קסטרו

כך למשל הרכבת האחרונה לבאר שבע צפון יוצאת מתחנת סבידור בתל אביב ביום שישי ב-12:17 ומגיעה ב-13:45. הרכבות האחרונות מתחנת חיפה מרכז השמונה לנהריה ולבית לשאן יוצאות סביב רבע ל-14:00 ומגיעות ליעדיהן לפני 14:30. רכבת אחרונה מת"א למודיעין יוצאת מסבידור ב-13:47 ומגיעה ליעדה ב-14:29. כל אלה בזמן שמרבית קווי האוטובוס מפסיקים את פעילותם בין 16:00 ל-17:00 בשעון הקיץ.

"שעות סיום מוקדמות כאלה בשעון קיץ מהוות זלזול משווע בנוסעים והופכות את הרכבת ללא רלוונטית לנוסעים רבים שמנצלים את ימי שישי לקניות, בילויים, פעילויות פנאי, ביקורי משפחות וחזרה של חיילים מבסיסם הביתה", ציין מורוגובסקי

במשרד התחבורה הפנו אותנו לרכבת ישראל. מהרכבת נמסר כי פעילות שאר הקווים בימי שישי תוארך בתחילת חודש מאי.

אנחנו נמשיך לעקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully