וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בארץ: טעינת 100 ק"מ בחשמלית ב-5 דקות

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 14:09

פז תהיה הראשונה שתפרוס בישראל רשת עמדות אולטרה מהירות בהספק של 360 קוט"ש. כל הפרטים בפנים

עמדת טעינה מהירה פז. פז,
טעינה מהירה בתחנות פז/פז

היום שבו טעינת מכונית חשמלית תהיה מהירה כמו תדלוק רכב בנזין מתקרב. חברת פז שממשיכה להרחיב את רשת הטעינה המהירה בתחנות הדלק שלה, הודיעה כי תציב עד סוף השנה כמה עשרות עמדות אולטרה מהירות בהספק של 360 קוט"ש.

מדובר על עמדות בהספק כפול משל עמדות האולטרה המהירות ביותר המוצבות כיום ברשתות הטעינה הציבוריות בארץ, וחזקות יותר גם מאלה שמציבה טסלה ברשת העמדות שלה, הפתוחה רק לבעלי מכוניות מתוצרתה, בהספק של עד 250 קוט"ש.

בישראל יש כבר כמה אלפי חשמליות שמסוגלות לנצל את מלוא הפוטנציאל של עמדות כאלה, בעיקר יונדאי איוניק 5, קיה EV6 וג'נסיס EV60 החולקות את אותה פלטפורמה, ג'נסיס G80, פורשה טייקן ואודי איטרון GT התאומה. בקרוב תצטרף אליהן יונדאי איוניק 6, ובשנים הבאות ישיקו גם טויוטה, BYD וקבוצת סטלנטיס דגמים עם סוללות 800 וולט שיוכלו לנצל טעינה כה מהירה.

יונדאי איוניק 5 הנעה כפולה. קינן כהן
איוניק 5. אחת המכוניות הראשונות שיוכלו לנצל את העמדות החדשות/קינן כהן

עד כמה מהירה? לפי נתוני יונדאי מסוגלת איוניק 5 לטעון מ-10% ל-80% בתוך 18 דקות במטען 350 קוט"ש, לעומת 60 דקות במטען 50 קוט"ש ו-25 דקות ב-250 קוט"ש. במטען המהיר מסוגלת היונדאי להוסיף טווח של 111 ק"מ בתוך 5 דקות בלבד.

פז עוד לא חושפת את מיקומי העמדות הסופר מהירות, אך מצהירה כי הן יותקנו ברחבי הארץ, כולל בצפון ובדרום, וישלימו את רשת הטעינה המהירה שלה, פז Charge, בתחנות שבהן טרם הותקנו עמדות טעינה מהירות. לפז יש כבר עמדות כאלה בכ-30 תחנות.

עמדות ה-360 קוט"ש שתתקין יהיו מתוצרת ABB הגרמנית, בעלות של כמה מאות אלפי שקלים להתקנה, כולל קוו חשמל חדש בהספק מוגבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully