וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מהאוטובוסים לא יגיעו מיום שישי: כך תשרדו את המשבר

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 14:55

במשך ארבעה ימים, ממחרתיים ועד יום שני, יעדרו כמחצית מנהגי התחבורה הציבורית בשל חגיגות עיד אל פיטר המוסלמי. איזה קווים יפגעו, ומה כדאי לעשות כדי שתוכלו בכל זאת להגיע ליעד

נוסעים באוטובוס בירושלים. -, פלאש 90
התורים לאוטובוס ממחר יהיו ארוכים יותר/פלאש 90, -

שוב מסתיים חודש הרמדאן ושוב משרד התחבורה מופתע שמגיעות חגיגות עיד אל פיטר, וכמחצית מנהגי התחבורה הציבורית ישארו בבית ויחגגו עם בני משפחה וחברים את אחד החגים החשובים באיסלאם.

המשרד הודיע אמנם כי "במסגרת החג, ייעדרו מהעבודה נהגים רבים בתחבורה הציבורית, וצפויים דילולים ושינויים בלוחות הזמנים של קווי התחבורה הציבורית, באזורים שונים בארץ", ומיד רץ להטיל אחריות: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הנחתה את חברות התחבורה
הציבורית, המפעילות את קווי האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים בארץ, להתקשר עם חברות קבלניות להפעלת השירות במהלך ימי החג, במטרה לצמצם את הפגיעה בציבור". רק שגם רבים מנהגי חברות ההיסעים יהיו באותה חופשת חג באותם ימים.

הפגיעה משתנה בין החברות, בהתאם לשיעור הנהגים המוסלמים, שנמוך יותר באגד ובדן הוותיקות, ומגיע עד ל-60%-70% בחלק מחברות התחבורה הציבורית הצעירות יותר.

תחנה מרכזית בתל אביב ביום של השביתה הכללית , נובמבר 2011. נמרוד סונדרס
מפקדים, מחר ובראשון תתחשבו בחיילים שלכם שיתעכבו בהמתנה לאוטובוס/נמרוד סונדרס

משרד התחבורה נמנע מלציין שהוא כבר אישר לחברות התחבורה הציבורית לדלל בין שליש למחצית מהנסיעות המתוכננות באותם ימים, ששניים מהם הם ימי שיא בתחבורה הציבורית, ימי חמישי וראשון, שבהם מצטרפים לנוסעים הקבועים חיילים רבים שחוזרים או נוסעים לבסיסיהם. השנה יצטרפו אליהם תלמידי ישיבה רבים, שחוזרים לישיבות שלהם אחרי השבת האחרונה של תקופת 'בין הזמנים' וביומו הראשון של 'זמן קיץ' בישיבות.

כך שהקיצוץ במספר הנסיעות צפוי להיות גבוה מהמאושר, כאשר הכוונה היא לבטל בעיקר קווים ליישובים ערביים, בטענה שתושביהם לא זקוקים להם כי לא יצאו לעבודה. על תושבים ערבים שתכננו להשתמש בתחבורה הציבורית לנסיעות פנאי ולביקור חברים ובני משפחה, אחת ממצוות החג, לא חשבו במשרד התחבורה. קווים אחרים ידוללו, כך שימשיכו לפעול, אך בתדירויות נמוכות יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אפליקציית איפה בוס מסך 2. צילום מסך, צילום מסך
אפליקציית איפה בוס היא אחד האמצעים שיקלו עליכם להתמודד עם קיצוץ השירות/צילום מסך, צילום מסך

אז מה עושים?

רכבת ישראל תמשיך לפעול כרגיל. פגיעה קלה יותר יספגו המטרונית במפרץ חיפה והרכבת הקלה בירושלים, כך שמי שיכול עדיף לו להשתמש בשירותיהן.

למי שבכל זאת לא יכול לוותר על נסיעה באוטובוס, מומלץ להשתמש באפליקציות 'איפה בוס' ו'אוטובוס קרוב', שמציגות את זמני ההגעה האמיתיים של האוטובוס לתחנה שבחרתם, מה שיחסוך לכם התייבשות בתחנה החמה, ויאפשר לכם לתכנן טוב יותר את הנסיעות שלכם.

תגובות

"האחריות של משרד התחבורה היא לספק שירות הולם בכל תקופה, במיוחד בעיד אל פיטר ובמועדים אחרים שהם מצב קבוע כל שנה מחדש", אמר מקס מורוגובסקי, יו"ר עמותת נוסעי התחבורה הציבורית "תחבורה בדרך שלנו".

מורוגובסקי הוסיף כי "מניסיוננו בשנים האחרונות, צמצום השירות עלול להתברר כעמוק יותר ברגע האמת בהשוואה שמפורסם לציבור, תוך שנוסעים נתקעים בתחנות בהמתנת שווא כשנסיעה אחרי נסיעה לא יוצאת, על אף שהן מופיעות בלו"ז. אנו קוראים למשרד התחבורה להפיק לקחים ממקרי עבר מבעוד מועד, תוך שיקוף המצב האמיתי לציבור, ולא להטיל את האחריות על הנוסעים להיערך לשינויים".

מאיגוד התחבורה בכוח לעובדים נמסר כי "בכל החברות צפוי צמצום של קווים בשל העדר נהגים במהלך החג. התקופה הזו בשנה מבהירה עד כמה עמוק המחסור בנהגים. במקביל אנו קוראים לנוסעים לגלות אורך רוח והבנה לנוכח הצפיפות באוטובוסים וזמני ההתמתנה הארוכים מהרגיל. לא זו בלבד, שהנהגים לא אשמים בכך, הם עושים ככל שביכולתם לספק שירות טוב ואחראי תחת עומס רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully