וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון הבעייתי של משרד התחבורה להסעת מוגבלים בניידות

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 20:09

בשנתיים הקרובות יכנסו בארץ לשירות 115 אוטובוסים עם מעלונים לכיסאות גלגליים. אבל בעמותת נגישות לישראל מזהירים: "המעלונים לא מתאימים לקלנועיות, ולא מהווים פתרון למי שמשתמש בקביים או בהליכונים"

סרטון הסבר של משרד התחבורה להזמנת אוטובוס מונגש של אגד/משרד התחבורה

משרד התחבורה הכריז היום על הרחבת מערך האוטובוסים הנגישים למשתמשים בכיסאות גלגלים גם לקווים הבין עירוניים. כיום מותאמים לכך רק לחלק מהאוטובוסים העירוניים, כשמוגבלים בניידות הזקוקים לנסיעה בין עירונית מופנים לרכבת ישראל, למרות שתשתית המסילה עדיין לא מכסה את כל המדינה.

לפני כשנתיים אישרה שרת התחבורה דאז מרב מיכאלי להתחיל בפיילוט להפעלת ארבעה אוטובוסים בין עירוניים עם מעלונים לנכים בקו 470 מירושלים לבאר שבע. זה היה אימוץ מאוחר של פתרון ישראלי, שכן מפעל מרכבים שסיפק את האוטובוסים המותאמים לאגד פיתח אותם כמה שנים לפני כן, וייצא אותם לחברות תחבורה ציבורית במדינות סקנדינביה, ללא עניין מקומי.

שרת התחבורה מירי רגב התגאתה היום שהחליטה להכניס את האוטובוסים לשימוש נרחב החל משבוע הבא, אבל ההזמנה לרכישת האוטובוסים, הפעם ממרכבים ומחברת הארגז במקביל, בוצעה עוד לפני שרגב נכנסה לתפקיד לפני כשלושה חודשים. בסך הכל יוזמנו 115 אוטובוסים עם מעלון, וכמה עשרות יכנסו לשירות מיום ראשון הקרוב ב-18 קווים בין עירוניים נוספים ל-470 ב-37 רשויות מקומיות מדרום ועד צפון. בשנתיים הקרובות (2023-2024) ירחיב המשרד את השירות המונגש לכ-45 קווים בינעירוניים נוספים.

אוטובוס עם מעלון שמפעילה אגד בקו 470. אגד,
אוטובוס מונגש בקו 470 מירושלים לבאר שבע/אגד

בגלל שרק חלק מהאוטובוסים באותם קווים נושאים מעלון ומקום עגינה לכיסא הגלגלים ובכל אוטובוס יש מקום רק לכיסא אחד, חובה להזמין נסיעה דרך מוקדי חברות התחבורה הציבורית, כאשר ניתן לבצעה בכל יום עד 16:00 עבור היום שלמחרת. בימי שישי וערבי חג ניתן לבצע הזמנה עד השעה 12:30 עבור מוצאי שבת ויום ראשון.

רשימת הקווים: 41 ממעלות -לנהריה, 165 משפרעם לחיפה, 169 מדיר חנה לחיפה, 170 מטמרה לחיפה, 361 מצפת לחיפה, כולם של נתיב אקספרס; 332 מנוף הגליל לחיפה ו-380 ממרום הגליל לחיפה (נסיעות ותיירות), 360 מאפרת לירושלים (אלקטרה אפיקים), 446 מב"ש לירושלים, 48 מב"ש לדימונה, 397 מב"ש לאילת, 961 מירושלים לטבריה, 962 מירושלים לטבריה (אגד), 400 מלהבים לתמר, 20 מב"ש לכסייפה ו-388/387/386 מב"ש לערד.

רגב מסרה היום כי "אף שהחוק מחייב אותנו להנגיש רק קווים עירוניים, החלטנו להרחיב את השירות גם לקווים בינעירוניים. משרדנו ימשיך לדאוג לכל המגזרים ולכל קבוצות האוכלוסייה, במרכז ובפריפריה, על מנת להבטיח שכל אחד ואחת, בכל פינה במדינה, ייהנו מאותה רמת שירות ומהתחשבות בצרכיהם הייחודיים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יובל וגנר וקארין אלהרר. רונן טופלברג,
יובל וגנר ושרת האנרגיה לשעבר, קארין אלהרר/רונן טופלברג

אבל דווקא מי שאמורים לשמוח היום מסבירים כי הפתרון של משרד התחבורה מוגבל למדי. "זה תרגיל יחצנות", מאשים יובל וגנר, מייסד עמותת נגישות לישראל. "הפתרון שאימץ משרד התחבורה מתאים רק לכיסאות גלגלים ולא למי שמשתמש בקלנועיות, שמספרם דומה. בנוסף אין כאן פתרון למי שמשתמש בהליכונים ובקביים, ומתקשה לטפס על המדרגות הגבוהות לאוטובוס בין עירוני".

לדברי וגנר, "יש בעולם אוטובוסים בין עירוניים עם מדרגות נמוכות, ואפילו כאלה שחלקם הקדמי מונמך כמו באוטובוס עירוני וללא מדרגות כלל, אבל משרד התחבורה לא מכניס כאלה לשירות. בנוסף לא כל התחנות שהאוטובוסים עוצרים בהן מונגשות, ויכולה להיות בהן מדרגה שתימנע מהמוגבל בניידות לעלות לתחנה או לרדת ממנה. הפתרון צריך להיות העברת האחריות לרשויות המקומיות, שיפעילו במסגרת ההסעות שהן ממילא מקיימות אוטובוסים מונגשים מתחנות ביישוב אל התחנה המרכזית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully