וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רי טיגו 8 או סקודה קודיאק: מי ג'יפון 7 המושבים העדיף?

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 16:59

הקרוסאובר הסיני החדש כבש את השוק בסערה, עמוס באבזור ומתהדר בתג המחיר הזול בקבוצה. אבל האם הוא גם הרכב הכי טוב למשפחות גדולות? בדקנו

סקודה קודיאק צ'רי טיגו 8. קינן כהן, מערכת וואלה!
טיגו 8 פרו (מימין) וקודיאק. הראשון נראה יקר בעשרות אלפי שקלים, למרות שמחירו הוא הזול ביותר משניהם/מערכת וואלה!, קינן כהן

ילדים זה שמחה ובישראל אוהבים מכוניות שיכולות להסיע הרבה ילדים. ועדיין הכניסה המהירה של הצ'רי טיגו 8 לטבלת עשרת הדגמים הכי נמכרים בארץ בתוך פחות מחצי שנה מההשקה המקומית שלו הייתה הפתעה.

בכל זאת, רכב סיני, יצרן ותיק שם אך אלמוני בעולם. ועדיין: הטיגו התברג במקום השישי במסירות בתום שלושת החודשים הראשונים, עם 2,960 יחידות, הרבה לפני כל רכב שבעת מקומות אחר. הטיגו מאובזר היטב, והוא הכי זול בשוק ובפער לא קטן: בזמן שמחירי המתחרים כבר נושקים ל-200 אלף שקל, מחירו מתחיל ב-182 אלף שקל בשל הפסקת ייבוא גרסת הבסיס לקצ'רי המוזלת.

אז יתרון המחיר והאבזור הוא שלו. אבל האם הוא רכב שבעה המקומות הטוב והמומלץ כעת? הפגשנו אותו עם מי שהיה לפחות עד היום הרכב הזה מבחינתנו, סקודה קודיאק, שמחירו מתחיל ב-195 אלף שקל.

סקודה קודיאק צ'רי טיגו 8. קינן כהן, מערכת וואלה!
הצ'רי מרשים, הסקודה תכליתי/מערכת וואלה!, קינן כהן

עיצוב: טיגו 8 נראה מאוד מכובד, אפילו טיפה יוקרתי, עם שימוש נרחב בניקלים, ובסמל שמזכיר מאוד את זה של אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן. הוא דומה בממדים לקודיאק, אבל נראה לפחות כמו איזה יונדאי סנטה פה. הסקודה סולידי יותר, כמיטב מסורת היצרן, ואחרי שש שנים על הכבישים שלנו הוא לא מסובב ראשים. בשנה הבאה יושק דגם חדש לגמרי שיצטרך לגשר על הפער.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
צ'רי טיגו 8. קינן כהן, מערכת וואלה!
צ'רי. סביבת נהג עשירה אבל הנדסת האנוש לקויה/מערכת וואלה!, קינן כהן
סקודה קודיאק. קינן כהן, מערכת וואלה!
סקודה. סביבת נהג פשוטה אבל יעילה/מערכת וואלה!, קינן כהן

תא נוסעים: סביבת הנהג של הצ'רי מודרנית מאוד, עם מסך מולטימדיה צף בגודל 12.3 אינץ', ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, אבל עם תצוגות לא מספיק ברורות. העיצוב נקי, עם משטחים דמויי אלומיניום, ושימוש בפלסטיק שחור מבריק שקולט בקלות סימני טביעות אצבע ואבק. המושבים מצוידים בריפודים דמויי עור, איכותיים למדי.

לסקודה יש תא נוסעים עם עיצוב תכליתי שעוד בזמן הצגתו היה לא מסעיר, ולא מתחיל לעשות את זה עכשיו. הוא נראה פשוט ומיושן יותר וברמת הגימור הבסיסית שבחנו, ביזנס, הוא אכן כזה, עם מסך 8 אינץ' בלבד. אבל לזכותו ייאמר שההימנעות מגימיקים עובדת לטובתו כי הוא גם לא מציג מראה שכפוף לאופנות וטרנדים. וזה גם אומר סביבת נהג מהונדסת היטב, שבה פתחי המיזוג איפה שהם צריכים להיות, פקדי המיזוג ברורים וגדולים וכן חוגת עוצמת השמע.

צ'רי טיגו 8. קינן כהן, מערכת וואלה!
גם מאחור הצ'רי צבעוני ועשיר, אבל פחות מרווח, והגישה לשורה השלישית מסורבלת יותר/מערכת וואלה!, קינן כהן
סקודה קודיאק. קינן כהן, מערכת וואלה!
הסקודה אפרפר, אבל שימושי ומרווח יותר/מערכת וואלה!, קינן כהן

הישיבה בטיגו 8 לנהג ולנוסע גבוהה, אך התמיכה לגב התחתון אינה מספיקה. המרווח בשורת המושבים השנייה גמיש, משום שהיא נעה על מסילה, כך שאפשר לצמצם את המרווח בה לטובת השורה השלישית. נוסע שלישי יסבול מרצפה שאינה שטוחה, ומושב קצר וצר. לפחות יש יציאת מזגן ושקע USB.

השורה שלישית מיועדת כמקובל בז'אנר רק לילדים או למבוגרים קטני קומה. הגישה נוחה רק מצידו הימני של הרכב, ומסורבלת מצד שמאל, כנראה כדי לעודד כניסה מהמדרכה. ומה אם חנינו בחניון, או בחנייה פרטית? לפחות יש גם לשורה השלישית יציאת מזגן.

הנדסת האנוש לעומת זאת פחות מרשימה: הרכב ממשיך להתריע על נוסעים לא חגורים גם כאשר הנהג נוסע לבדו, תפעול בקרת האקלים ומערכות נוספת מתבצע מכפתורי מגע המחייבים הסטת מבט מסוכנת מהכביש, והמראה המרכזית היא סוג של מראה פנורמית, שמעוותת את מה שמשתקף בה ומטשטשת מרחקים.

הקודיאק מצליח להיות קצת יותר מרווח, כפי שרומזים הנתונים שלו: בסיס גלגלים של 2.79 מטר, אורך ב-8 ס"מ, ורוחב של 2.88 מטר, תוספת של שלושה ס"מ. גם מלפנים, וגם בשורה השנייה שנעה על מסילה כדי לאפשר כניסה לשורת המושבים השלישית. זו קצת יותר מרווחת מאשר בטיגו, והגישה אליה נוחה וקלה יותר. בגרסאות המאובזרות יותר יש בסקודה יציאת מזגן גם ליושבי השורה השלישית, אך לא בביזנס ובאמבישן שמעליה.

צ'רי טיגו 8. קינן כהן, מערכת וואלה!
גם השורה השלישית בטיגו צפופה יותר/מערכת וואלה!, קינן כהן
סקודה קודיאק. קינן כהן, מערכת וואלה!
ולא שבסקודה ממש מרווח. לילדים או לנערים שמוכנים להתפשר על המרווח כדי להתרחק מההורים/מערכת וואלה!, קינן כהן

תאי מטען: לצ'רי נותרים רק 193 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, פחות ממכונית מיני ממוצעת כיום. לקודיאק יש קצת יותר, 233 ליטרים. לא מה שיחסוך מכם העמסת גג במקרה של נסיעה בהרכב משפחתי מלא.

סקודה קודיאק צ'רי טיגו 8. קינן כהן, מערכת וואלה!
יתרון מוחלט באבזור לצ'רי. בסקודה תקבלו את כל החישמול והפינוקים רק בתוספת של כ-50 אלף שקל/מערכת וואלה!, קינן כהן

אבזור: יתרון גדול לטיגו 8. גרסת "נובל", שמיובאת כעת, מציעה לצד צמד מסכי ה-12.3 אינץ' גם חישוקי 18 אינץ' קלים, חלון שמש פנורמי גדול, טעינה אלחוטית לנייד, מושבי נהג ונוסע בכוונון חשמלי, מצלמות וחיישני חנייה 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית כניסה והנעה ללא מפתח. יש גם הפעלה קולית למרבית המערכות וחימום למושבים הקדמיים.

לקודיאק יש שפע גרסאות אבזור, נתמקד בשתיים הבסיסיות הרלוונטיות להשוואה. לביזנס הבסיסית יש כאמור מסך מולטימדיה 8 אינץ' בלבד, לוח מחוונים אנלוגי, חישוקי 17 אינץ' וכפתור התנעה. רמת אמבישן, בתוספת של 12 אלף שקל, מוסיפה כניסה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, מושבים קדמיים משודרגים, שקע USB ושקע 230 וולט ייחודי לטעינת מכשירי חשמל גדולים יותר. לקודיאק יש רק שנתיים אחריות לעומת חמש לטיגו 8, אפשר לרכוש שנה שלישית בתוספת של 1,000 שקל.

בטיחות: הטיגו 8 קיבל את ציון חמשת הכוכבים המרבי במבחן הריסוק הסיני, שבדרך כלל תואם את הציון במבחן האירופי, אך טרם השתתף באחרון. חבילת הבטיחות האקטיבית מלאה, כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור רכב בשטח מת במראות, התרעות על תנועה חוצה מאחור ועל רכב חולף בעת פתיחת דלת.

לקודיאק יש 5 מ-5 כוכבים, אבל בפורמט המבחן מ-2016, הקל יותר מהנוכחי. לביזנס יש אבזור בטיחותי דומה לצ'רי, עם 7 כריות אוויר במקום 6, ללא התרעה על רכב בשטח מת וכאשר המערכות האקטיביות שלו לא מסוגלות לזהות הולך רכב ורוכב דו גלגלי, בגלל שהן ותיקות יותר. לאמבישן יש גם אורות גבוהים אוטומטיים כמו לצ'רי, ובלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שאין לרכב הסיני.

צ'רי טיגו 8. קינן כהן, מערכת וואלה!
תיבת הילוכים איטית והססנית פוגעת בתאוצה ברמזור בטיגו/מערכת וואלה!, קינן כהן
סקודה קודיאק. קינן כהן, מערכת וואלה!
הקודיאק מצליח להיות זריז יותר ברמזור, אך לא בעקיפות/מערכת וואלה!, קינן כהן

ביצועים: עם 186 כ"ס ממנוע 1,600 סמ"ק-טורבו הטיגו חזק מהסקודה קודיאק 1,500 סמ"ק (150 כ"ס), כאשר לשניהם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, עם 7 הילוכים. ההנעה היא קדמית.
למרות נחיתות ההספק הסקודה מנזק מהר יותר מהמקום, בין השאר בזכות תיבת הילוכים יעילה יותר וצמיגים שמפרפרים בתאוצות חזקות בגלל כיול מתלים לא מספיק טוב. רק סביב 100 קמ"ש עוקף אותו הצ'רי. בתאוצות ביניים יתרון הכוח של הצ'רי עושה את שלו והוא זריז יותר. זה לא שהצ'רי איטי, הסקודה בהחלט זריז יחסית לגודל ולנפח המנוע. התיבה הסינית טובה פחות ומעבירה יותר הילוכים שלא לצורך.

צריכת דלק: את המבחן סיים הטיגו 8 עם 10.6 ק"מ לליטר, לעומת 11.5 קמ"ל בסקודה. בשיוט היה הפער אפילו גדול יותר. אפשר בשניהם להשיג בנהיגה רגועה ביום יום נתונים טובים יותר.

סקודה קודיאק צ'רי טיגו 8. קינן כהן, מערכת וואלה!
במתיחת הפנים הטיגו זקוק לכיול מתלים משופר/מערכת וואלה!, קינן כהן

נוחות והתנהגות: כל עוד הכביש ישר הטיגו בסדר, אבל ברגע שמתחילים הסיבובים הוא מרשים פחות. מתלים רכים וחוסר ריסון לתנודות המרכב הופכים את הנסיעה ללא נוחה מספיק, גם בעיר וגם בכביש המהיר ברגע שהכביש קצת גלי. שלא לדבר על כניסה קצת מהירה לסיבוב, שתעניק מהר מאוד בחילה לנוסעים. צמיגי "באטמן" האלמונים לא ממש מפגינים כישורי על, ויש להם גם חלק מהנסיעה הרועשת.
בסקודה המצב טוב יותר. זה לא הפיג'ו 5008 המהנה, ועדיין מדובר בקרוסאובר מכויל היטב, נוח יותר ומשרה ותר ביטחון בעיקולים. בכל סוג כביש הקודיאק נוח ונעים יותר. הנסיעה בו שקטה יותר, גם מבחינת בידוד הרעשים וגם מבחינת רעשי המתלים והמנוע.

השורה התחתונה: סקודה שתמיד הייתה התמורה הכי טובה לכסף מחליפה פה כיסאות עם צ'רי. עבור תג המחיר הזול בקבוצה, ובהפרש לא קטן, טיגו 8 פרו מציע המון אבזור, ברמה שבקרוסאוברים אחרים אפשר לקבל רק בתוספת של עשרות אלפי שקלים. הוא מכובד למראה, יש לו מנוע חזק וביצועים טובים, ואחריות ארוכה משמעותית.
אבל הקודיאק עדיף ושווה את תוספת המחיר. הוא לא מפנק ולא מחניף לבעליו, אבל הוא שימושי יותר, נעים יותר לנהג ולנוסעים ומרווח יותר. הנדסת האנוש, כמו כיול המתלים שלו, מדויקים ועשויים היטב. הוא גם חסכוני יותר בדלק. הסקודה הוא רכב מוכח, בוגר ואיכותי יותר. לא הקנייה הזולה מסוגו, אבל הטובה ביותר כעת.

צ'רי טיגו 8 פרו
מחיר:
182 אלף שקל
אהבנו: נוכחות, עיצוב וחומרי תא הנוסעים, אבזור, תמורה לכסף
לא אהבנו: הנדסת אנוש, תיבת הילוכים, נוחות והתנהגות כביש
ציון: 8/10

סקודה קודיאק ביזנס/אמבישן
מחיר:
195-207 אלף שקל
אהבנו: שימושי וידידותי, מרווח, נוח ושקט יותר. צריכת דלק
לא אהבנו: מחיר ואבזור, בעיקר בביזנס
ציון: 9/10

ת"ז: צ'רי טיגו 8 פרו

מנוע, הנעה: 1,598 סמ"ק, טורבו בנזין, הנעה קדמית
הספק/מומנט: 186 כ"ס, 28 קג"מ
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 7 הילוכים

ממדים:
אורך/רוחב/גובה (מטר):
1.71/1.85/4.72
בסיס גלגלים (מטר): 2.71
תא מטען: 193 ליטר

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש:
9.1 שניות
מהירות מירבית: 190 קמ"ש
צריכת דלק: 12.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 10.6 קמ"ל

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחן. קיבל 5 מ-5 במבחן הסיני המקביל
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום, בקרת שיוט, שמירה על נתיב, התרעה על רכב בשטח מת וחוצה מאחור. אורות גבוהים אוטומטיים בדגם היקר.

זיהום אוויר:
דירוג 13 מ-15

אחריות:
5 שנים או 150 אלף ק"מ

ת"ז: סקודה קודיאק

מנוע, הנעה: 1,498 סמ"ק, טורבו בנזין, הנעה קדמית
הספק/מומנט: 150 כ"ס, 25.4 קג"מ
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 7 הילוכים

ממדים:
אורך/רוחב/גובה (מטר):
1.68/1.88/4.70
בסיס גלגלים (מטר): 2.79
תא מטען: 233 ליטר

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש:
9.8 שניות
מהירות מירבית: 205 קמ"ש
צריכת דלק: 14.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 11.5 קמ"ל

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי: 5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום, בקרת שיוט, שמירה על נתיב, התרעה על רכב בשטח מת וחוצה מאחור. אורות גבוהים אוטומטיים בדגם היקר.

זיהום אוויר:
דירוג 14 מ-15

אחריות:
שנתיים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully