וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה יתיר להכניס אופניים לרכבת הקלה. אבל יש תנאי

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 12:51

בעקבות הגברת השימוש באופניים ובקורקינטים פרסם המשרד נוהל מסודר לגבי הסעת הכלים בתחבורה הציבורית

בשנים האחרונות משלבים יותר ויותר ישראלים את השימוש בתחבורה הציבורית ובאופניים או בקורקינטים. הכלים האישיים משלימים את האוטובוסים והרכבות, מאפשרים הגעה עצמאית ומהירה לתחנה ואחר אך ליעד הסופי.

כעת מפרסמת הרשות לתחבורה ציבורית נוהל מעודכן להסעת אופניים באוטובוס וברכבת הקלה, לקראת פתיחת הקו האדום של הרק"ל במרכז הצפויה בחודש הבא.

נוסעי הקו האדום, כמו נוסעי הקו הירוק והסגול שבדרך, יורשו להכניס עימם את האופניים לרכבת בתנאי שיעשו שימוש באופניים מתקפלים, ויקפלו אותם כך שלא יתפסו מקום רב. אפשר יהיה להכניס אופניים וקורקינטים לרכבת בכל שעות הפעילות, כולל בשעות העומס.

קורקינטים חשמליים בשורה. יח"צ,
קורקינטים בתחנת רכבת ההגנה. יכולים לקחת אתכם לאוטובוס או לרכבת/יח"צ

באוטובוסים, לעומת זאת, נקבעו כמה הבדלים. באוטובוסים עירוניים, שבהם אין תא מטען נפרד, יהיה מותר להכניס לתא הנוסעים רק אופניים מתקפלים. אם האופניים נישאים בתיק מתאים לא תהיה כל הגבלה על הסעתם. אבל אם הם אינם נתונים בתיק, הם חייבים גם כן להיות מקופלים לגמרי, אחרת יוכל הנהג לסרב להכניסם לאוטובוס. כך גם אם הם מלוכלכים "באופן בולט לעין".

באוטובוסים בין עירוניים לעומת זאת, יהיה ניתן לשאת בתא המטען גם אופניים שאינם מתקפלים. עם זאת, במשרד התחבורה לא מתחייבים שתמיד יהיה להם מקום פנוי. במקרה שתא המטען מלא, אבל יש מקומות ישיבה באוטובוס, לא יחויבו המפעילים להזמין אוטובוס לתגבור. גם כאן רשאי הנהג לסרב להכניס לתא המטען אופניים מלוכלכים.

בניגוד לרכבת ישראל, שם נקבע איסור על הסעת אופניים חשמליים עם צמיגים רחבים, אין לכך התייחסות בתקנות לגבי ההסעה באוטובוסים. ברכבת, נזכיר, מותר להסיע אופניים מתקפלים או קורקינטים חשמליים בכל שעה, אך אופניים לא מתקפלים אסורות בהסעה בשעות העומס: מ-6 עד 9 בבוקר, ומ-15:00 עד 19:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully