וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתנהלים לאחר תאונה בה נגרם נזק לרכב?

בשיתוף aig

30.4.2023 / 12:59

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? כך תתנהלו בצורה נכונה מול חברות הביטוח

תאונת דרכים. pexels, ShutterStock
תאונת דרכים/ShutterStock, pexels

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים במהלכה נגרם נזק חיצוני לרכב שלכם, חשוב שתדעו כיצד להתנהל בצורה נכונה מול חברות הביטוח. כמובן, שאופן ההתנהלות והשאלה למה אתם זכאים, תלויה במידה רבה בפוליסות שרכשתם ובכיסויים הנכללים - האם יש לכם רק ביטוח חובה או שעשיתם גם ביטוח מקיף וכיוצא בזה.

בכל מקרה, להלן מספר שלבים שעליכם לעבור בדרך לקבל את מה שמגיע לכם מחברת הביטוח:

איך מגישים את התביעה?

מיד לאחר התאונה, יש צורך לאסוף את כל הפרטים הרלוונטיים, לקחת את כל המידע מהנהג ולהבין מי בכלל אשם בתאונה. לבקש לראות רישיון נהיגה ורישיון הרכב - וכמובן, פרטי חברת הביטוח של הנהג השני. לצלם את זירת התאונה ואת כל הנזקים שנגרמו לרכב מכל כיוון. אם יש עדים לתאונה מומלץ לקחת מהם פרטים.

אחרי שיש לכם את כל הפרטים הרלוונטיים תוכלו להתקדם לשלב הבא, שלה הגשת התביעה.
הגישה לטופס התביעה אמור להיות פשוט וקל בעידן האינטרנט, כאשר, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאתר של חברת הביטוח ולהגיש את התביעה דרך האתר.

כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה להבין בצורה מעמיקה מה אתם צריכים לעשות ואלו מסמכים עליכם לצרף לתביעה על מנת להשלים את ההגשה.

האם כדאי בכלל להפעיל את פוליסת הביטוח?

רגע לפני שאתם ניגשים לשלב הגשת התביעה, ההמלצה היא בכלל להבין אם יש טעם ואם זה נכון להפעיל את פוליסת הביטוח - והתשובה לשאלה הזאת תלויה במידה רבה בהיקף התביעה.

אם אתם אמורים להגיש תביעה על סכום כסף שהינו נמוך יחסית - לדוגמא, אלפים בודדים של שקלים - ההמלצה היא לשקול פעמיים אם בכלל להפעיל את הפוליסה או לוותר על זה לעת עתה.

לפני שאתם מקבלים את החלטה, כדאי לבדוק גם מה סכום ההשתתפות העצמית אשר נדרש ממכם - אשר גם הוא יכול להשפיע במידה כזאת או אחרת על ההחלטה.

מה לגבי עורך דין?

כאמור בעידן האינטרנט הליך הגשת התביעה הוא פשוט יחסית וניתן יהיה לבצע אותו באופן עצמאי גם בלי ידע או הבנה מעמיקה בתחום.

יחד עם זאת, תמיד ניתן להסתייע בעורך דין על מנת להבטיח שתבצעו את ההגשה בצורה נכונה ובפעם אחת - ולא תדרשו לחזור על הפעולה, בגלל החסרת פרטים או מסמכים.

כאמור, אם אתם מבקשים לחסוך לעצמכם כסף, תוכלו לוותר על השירות בשלב זה ולנסות תחילה להגיש את התביעה באופן עצמאית ואחר כך להחליט אם יש צורך בעורך דין או שניתן לוותר על השירות הזה.

דגש על הפרטים הקטנים

קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש גם על הפרטים הקטנים, כמו מה לצרף לתביעה - לדוגמא, יש לצרף אליה את כל התיעוד, התמונות והפרטים שאספתם. מעבר לכך, יש לעבור על ההנחיות ולקרוא את רשימת המסמכים שאתם נדרשים לצרף ולהוסיף אותם אחד אחד - מה שיבטיח שלא תשכחו כלום. באופן כללי, ההמלצה היא לשים דגש גם על ה"אותיות הקטנות" והפרטים הכביכול מינוריים אשר גם הם יכולים להשפיע על התהליך.

לסיכום, אין כל ספק שבעידן האינטרנט תביעת ביטוח בנוגע לרכב היא הרבה יותר פשוטה ומהירה ממה שהיה בעבר.

יחד עם זאת, קיימת חשיבות שתדאגו לבצע אותה בצורה הנכונה, למלא את כל הפרטים בטופס, לאסוף את כל המסמכים ובמידת הצורך, גם ליצור קשר עם חברת הביטוח ולשאול את השאלות שלא ברורות לכם.

אם תקפידו לעשות כל צעד בתהליך בצורה הנכונה, תוכלו להשלים את הפעולה על הצד הטוב ביותר.

בשיתוף aig

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully