וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-80 אלף שקל: החשמלית הזעירה שבדרך לפה

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 8:16

בתחום הרכב המכוניות החשמליות כבר מזמן עובדה מוגמרת, אבל בעולם הדו גלגלי הכלים האלו עדיין מדשדשים, האם הפעם נראה שינוי? הכירו את השחקנים החדשים בשוק

silence S04. אתר יצרן
המכונית הזעירה של Silence פה באוגוסט וב-80 אלף שקל/אתר יצרן

בעוד בשוק המכוניות רושמות המכוניות החשמליות הסתערות רבתי עם נתח שוק של 10% ב-2022 ו-16% ב-2023, בשוק הדו גלגלי המספרים של הכלים החשמליים קטנים משמעותית.

ב-2022 היו אופנועים וקטנועים חשמליים פחות מ-2% מתוך 21 אלף הדו גלגליים שנמכרו. ב-2023 חלקם בשוק של הכלים של גוגורו, זאפ, בליץ ו-NIU נושק ל-4%.

את התמונה הזו ינסה לשנות יבואן חדש-ישן בתחום הדו גלגלי, קוראים לו XI מוביליטי מבית קבוצת קריסטלינו שעד כה התמקד בתחום הקורקינטים והאופניים החשמליים, ועכשיו מסתער על תחום הקטנועים והאופנועים החשמליים עם לא פחות מ-4 מותגי דו גלגלי חשמליים סיניים.

doohan iTank. קינן כהן
Doohan תציע את ה-iTANK התלת גלגלי/קינן כהן

הרעיון בבסיס המהלך של היבואנית הוא להעמיד אולם תצוגה בתפיסה של מקום אחד למספר רב של פתרונות תחבורה זעירה. החל מקורקינטים ועד לאופנוע חשמלי ובאמצע קטנועים מעוצבים לשוק הפרטי והמוסדי.

בשלב זה באולם התצוגה של היבואנית ניתן למצוא ארבעה מותגים, Doohan, Tromox, Supr soco ו-Silence שלפחות בחלק מהמקרים נראים דומים באופן לא מפתיע לכלים מוכרים מבית ווספה, הונדה ועוד. כל הכלים, גם המהירים בהם שמגיעים ל-100 קמ"ש מוגבלים בשימוש שלהם לכזה עירוני או פרברי קצר טווח.

הכלים החשמליים כולם מוגדרים ככאלו התואמים את דרגת הרישיון הנמוכה ביותר - A2, מקבילים לקטנועי ה-125 סמ"ק, מאפשרים עלויות אחזקה נמוכות משמעותית משל כלי בנזין בדמות עלות "תדלוק" של בין 3 ל-5 שקלים, רישוי וביטוח של כלי 50 סמ"ק, עלות טיפולים ממוצעת של כ-250 שקל במרווחים של חצי שנה או 5,000 ק"מ, שניתן לקבל בבית הלקוח בתוספת תשלום. אחריות? שנתיים או 24 אלף ק"מ לקטנוע, 30 אלף ק"מ ושלוש שנים לסוללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
SOCO VS1. קינן כהן
ה-Super Soco VS1 כלי שליחויות ייעודי/קינן כהן

טווח המחירים מתחיל מ-17 אלף שקל ל-doohan URANUS, קטנוע במראה רטרו-קלאסי דמוי ווספה שמציע טווח של עד 100 ק"מ רשמיים בשימוש בשתי הסוללות שלו ומהירות מרבית צנועה עוד יותר של עד 80 קמ"ש. דגם נוסף של היצרנית הוא ה-iTank התלת גלגלי שמקזז את הטווח ל-70 ק"מ והמהירות ל-75 קמ"ש. המחיר: 20 אלף שקל. לשני הכלים סוללות נשלפות, שנטענות בתוך שלוש שעות.

למגזר העסקי של תחום השליחויות - הלקוחות הבולטים כרגע של כלים חשמליים - מציעה היבואנית את ה-Super Soco VS1 שמוצע בתצורת "מטען" עם הכנה לסבל קדמי ואחורי, אפשרות לנסיעה עם סוללה אחת או שתיים, טווח מירבי של 140 ק"מ ומהירות מירבית של 80 קמ"ש.

כלי נוסף מתוצרת החברה הוא ה-CPX שמכוון לתחום הקטנועים העירוניים המהודרים, מה שמכונה "קטנועי מנהלים". הכלי מצויד באזעקה מובנית, לחצן רוורס, הנעה ללא מפתח ועוד. הטווח עומד על 140 ק"מ והמהירות המירבית על 90 קמ"ש. גם אצלו הסוללה נשלפת וזמן הטעינה הוא 3.5 שעות. המחיר: 21 אלף שקל.

SOCO CPX. קינן כהן
קטנוע SOCO CPX: מנהלים על חשמל/קינן כהן

ולמי שרוצה את החשמל שלו בצורה של אופנוע, מציעה Super Soco את ה-TC-MAX בעיצוב נייקד שמזכיר את אופנועי ה"קפה" של הונדה - כאן הביצועים הם טווח של עד 120 ק"מ ומהירות מירבית של 100 קמ"ש. המחיר מטפס ל-29 אלף שקל.

אחד ממותגי הדגל של היבואנית הם הקטנועים של Silence הספרדית, שהמייצרת את הכלים הדו גלגליים החשמליים של יצרנית הרכב סיאט עבור מותג הבית שלה Mo.

דגמי המותג, שלושה במספר, עושים שימוש באותו בסיס בגרסאות שונות. ה-S01 עם טווח מוצהר של 135 ק"מ ומהירות מירבית של 100 קמ"ש וה-S01+ עם טווח זהה ומנוע חזק יותר, שמאפשר מהירות מירבית של 115 קמ"ש. הגרסה השלישית היא ה-S02 היעודי לשליחויות עם כושר העמסה חריג של עד 330 ק"ג מבלי לאבד מהטווח המוצהר של 135 ק"מ. המחירים: החל מ-25 אלף שקל ל-S02 המיועד לשליחויות, 28 אלף שקל ל-S01, עבור ל-33 אלף שקלי ל-S01+.

מאפיין ייחודי של ה-Silence הוא סוללה נשלפת המותקנת על גבי עגלת טרולי המקלה על הניוד שלה והעובדה שהיא מכילה מטען פנימי מובנה. לדברי היצרנית ניתן להשתמש בסוללה כמקור כוח נייד להפעלת כלים חשמליים.

SOCO TCmax. קינן כהן
ה-TC-MAX מזכיר את הכלים הקטנים של הונדה/קינן כהן

נכון לעכשיו, שוק הקטנועים החשמליים עדיין מחכה לפריצה, כזו שתגיע כאשר הם יבואו לשולחן עם הצעה לא רק לעלויות אחזקה נמוכות יותר, אלא גם עם מעטפת שימוש של כלים מונעי בנזין וכמובן אחרי כמה שנים של קבלה שלהם לחיק השוק השמרני והחשדן שכבר נכווה מיצרניות עלומות שבאו והלכו. אצל היבואנית לא בהכרח בונים על רוכבים שימירו את קטנוע הבנזין שלהם בחשמלי, אלא על מה שהם רואים כפוטנציאל בלתי ממומש של עשרות אלפי בעלי רישיון לדו גלגלי שלא רוכבים כיום בשל שלל סיבות, בהן עלויות האחזקה הגבוהות.

+silence S01. קינן כהן
ה-Silence עם סוללה נשלפת על גבי עגלת טרולי/קינן כהן

אולם לאלו עשוי לקרוץ דגם רביעי של החברה בשם S04, קלף מעניין והוא לא מגיע על שני גלגלים אלא על ארבעה.

מדובר ברכב חשמלי זעיר, דו מושבי. כמה זעיר? 2.28 מטר לאורך (פחות מבסיס גלגלים של מכונית מיני), רוחב של 1.29 ס"מ וגובה של 1.59 מטר. זו תוספת של 41 ס"מ לבסיס הגלגלים של הסמארט פורטו, שמנגד ארוכה יותר ב-51 ס"מ.

הממדים האלה מאפשרים לו רדיוס סיבוב של 3.5 מטרים - קצת יותר מרוחבו של נתיב ממוצע.

לדברי היצרנית הוא מבטיח רמת איכות, גימור וגם טכנולוגיה ברמה אירופית כולל תאורת לד, מערכת שמע עם בלוטות' ומיזוג אוויר.

בטיחות? היא טובה משל קטנוע, אבל לא תמצאו פה כריות אוויר ולא בלימה אוטומטית. יש ABS, אבל מדובר ברכב ברישוי קוואדרוסייקל, וכלים בקטגוריה הזו שנבחנו במבחן הריסוק האירופי זכו לציונים גרועים, אפילו שזכו למבחן מקל. אולי הסיילנס יפתיע.

הסוללות הנשלפות מבטיחות טווח של 150 ק"מ ומהירות מירבית של 90 קמ"ש. כמו הקטנועים מתוצרת החברה, גם פה הסוללה ניתנת לפירוק ונשיאה בעגלה לטעינה ביתית ללא עמדה.

בגלל שמדובר בכלי ברישוי רכב זעיר הוא מוגבל בארץ לנסיעה בכבישים עירוניים, אבל נהנה מאגרת רישוי נמוכה במיוחד, 64 שקל.

silence S04. אתר יצרן
ה-Silence 04 הוא הפיתוח העדכני ביותר של היצרנית/אתר יצרן

מחירו של ה-S04, שעשוי להיות הבשורה המעניינת באמת מבחינת זן חדש לגמרי של כלי רכב עירוני, יעמוד על כ-80,000 שקל. מה שיהפוך אותו לאחד מכלי הרכב החשמליים הזולים בישראל, אם כי לא בטוח שהוא באמת יהיה תחרות של ממש לאור מעטפת היכולות שלו שתותיר אותו בעיקר בערים הצפופות כיורש מודרני לסמארט. האם זה יהיה כלי שישנה את התפיסה המקומית בנוגע לניידות עירונית על 4 גלגלים? לא נצטרך להמתין זמן רב, שכן לדברי היבאונית אנחנו נראה אותו כאן כבר באוגוסט הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully