וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים בקורקינטים של ליים? אולי תקבלו 3 מיליון שקלים

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 9:53

משתמשי ליים ששמו לב כי מערכת החזרת הקורקינטים אינה מסיימת את הנסיעה ומחייבת אותם בסכומים עודפים פנו לבית המשפט בבקשה לתביעה ייצוגית. כעת יידרש בית המשפט לאשר את הפשרה והפיצוי

קורקינט חשמלי. ShutterStock
הנסיעה הסתיימה - החיוב לא/ShutterStock

לפני קצת יותר משנתיים, שמו לב שני רוכבים צעירים שעשו שימוש בקורקינטים השיתופיים של חברת ליים כי הם מתקשים לנעול את הקורקינטים בסיום השימוש, גם כאשר אלו עומדים בתוך תא החנייה הייעודי וכי בעקבות כך הם מחויבים שוב ושוב בסכום כסף עודף על זה שהיו צריכים לשלם לכתחילה.

השניים פנו למשרד עורכי הדין ארדינסט בן נתן טולידאנו ושות' עם המבורגר עברון עם בקשה לתביעה ייצוגית כנגד חברת השכרת הקורקינטים השיתופיים. אז, במהלך הכנת הבקשה שהוגשה בפועל על ידי עו"ד מנחם אברמוביץ ועו"ד גל רוזנצוויג התגלה שהשניים האלו ממש לא לבד.

בסקר צרכנים שנערך לקראת הגשת התביעה נשאלו 300 משתמשים על תהליך נעילת הקורקינט - התוצאות: 70% מהמשתמשים התקשו לסיים את הנסיעה ולנעול את הקורקינט למרות שחנו במקום המדויק, 80% מהם גם חויבו בסכום שחרג מהתשלום הרגיל בשל כך. במקרה אחד מהם, חויב לקוח על שעתיים של שימוש על נסיעה שארכה בפועל 20 דקות. הסכום: 83 שקל מעבר לעלות האמיתית של השירות. טענות דומות עלו גם ברשתות החברתיות וכן במשפט שהתנהל מול ליים העולמית בניו זילנד.

קורקינטים ברחוב. קינן כהן,
קורקינטים שיתופיים בתל אביב/קינן כהן

בנוסף, גילו הלקוחות שחוו את הקושי בנעילת הקורקינט והפסקת החיוב כי החברה לא מפעילה שירות המאפשר ללקוח ליצור קשר על מנת לסיים את הנסיעה כאשר הדבר לא מתאפשר דרך האפליקציה. זאת, אגב, בניגוד להיתר ההפעלה שקיבלה החברה מעיריית תל אביב יפו.

כעת, שנתיים לאחר שהוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל אביב ולאחר התדיינות בין הצדדים שבה השיבה ליים בתחילה כי היא דוחה את הטענות לקושי בנעילה ולחוסר הנגישות של המענה הטלפוני, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. הסיבה הייתה קושי להביא נתונים תקפים שיאמתו או ישללו את טענות מגישי התביעה כי מדובר בתקלה סדרתית.

על פי הבקשה למתן תוקף פסק דין להסכם הפשרה ובסיומו של הליך גישור ופשרה שאותה צריך לאשר בית המשפט - תפצה "ליים" את משתמשיה בסכום של 3 מיליון שקל, זאת באמצעות זיכוי בדמות דקות שימוש בקורקינטים.

במקביל להליך הגישור, פתחה החברה מוקד טלפוני להענקת שירות במקרים של תקלות מסוג זה ובנוסף הוסיפה אפשרות לפנות לשירות הלקוחות של חברה מהאפליקציה עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully