וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חודשים אחרי ההשבעה הכנסת נזכרה להקים ועדה לבטיחות בדרכים

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 7:46

אחרי שנפצע בתאונה בתחילת השנה יחזור טופורובסקי להוביל את המאבק בתאונות הדרכים בכנסת. מתחילת השנה נהרגו 120 בני אדם בכבישים

תאונת דרכים קטלנית בכביש 60 ליד רמאללה, 5 באפריל 2023. מד"א
תאונת דרכים קטלנית בין משאית לרכב פרטי בשומרון/מד"א

120 ימים אחרי שהחלה לפעול נזכרה הקואליציה להקים מחדש את ועדת המשנה לבטיחות בדרכים.
על הקמת הוועדה החליטה ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ובראשה יעמוד ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), שעמד בראשה גם בכנסת הקודמת.

מתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 120 בני אדם מתחילת השנה (1%-), כאשר גידול של 166% נרשם ברוכבי אופניים חשמליים (8 בני אדם), ושל 41% במספר נוסעי הרכב הפרטי (50 איש).

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד). נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת,
טופורובסקי. "זו לא גזירת גורל ולא בעיית שוליים, זו מלחמה"/נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

טופורובסקי, יו"ר סיעת יש עתיד ומרכז האופוזיציה, שנפצע באורח קל בתאונת דרכים לפני כשלושה חודשים, מסר כי "זו הכנסת השלישית שאני מקים בה את וועדת המשנה לבטיחות בדרכים. הקטל בכבישים ממשיך לגבות קורבנות, זו לא גזירת גורל ולא בעיית שוליים, זו מלחמה. הוועדה בראשותי תסרב להכיל מציאות בה אנשים נהרגים לחינם בכבישים ואף אחד לא נותן את הדין. לא ניתן לבירוקרטיה ולפוליטיקה קטנה לגרום למוות בכבישים".

לדבריו, "הוועדה תדון בתכנית הלאומית הרב-שנתית לבטיחות בדרכים, בדגש על טיוב תשתיות בכבישים מסכני חיים כמו כביש 40, שרק לפני מספר ימים גבה את חייו של מעיין דומנוביץ' ז"ל, הגברת והתאמת מערך החינוך וההסברה בקרב כלל המגזרים, ייעול האכיפה, הגדלת נוכחות המשטרה בכבישים, ייעול מערכת המשפט כמו גם החמרת ענישה, בחינת אופי נהיגת צעירים בארץ וההשפעה שלהם על תאונות הדרכים, המשך הטמעת פתרונות מתקדמים וטכנולוגיים בתחום הבטיחות בדרכים, כחלק מהמהפכה החכמה והחזון האוטונומי בענף התחבורה ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully