וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מסמן לרכב ללא נהג לעבור נתיב. כיצד יגיב?

מערכת וואלה רכב

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 21:00

נוסע בשירות הרכב האוטונומי של ויימו באריזונה העלה סרטון שבו מנסה שוטר תנועה לכוון את היגואר האוטונומית שבה נסע עם חבריו לעקוף מכשול. איך זה נגמר?

יגואר i-פייס שהוסבה לנהיגה אוטונומית ללא נהג. weymo,
היגואר של ויימו שהוסבה לנסיעה ללא נהכ/weymo

מערכת וואלה רכב

הרובוטקסים, רכבים אוטונומיים להסעת נוסעים בשכר, הם הסיוט של נהגי המוניות, אך עשויים להיות המהפכה התחבורתית הבאה, זולים יותר ממוניות מאושיות וזמינים כמעט 24 שעות ביממה.
מעבר לצורך של הרכבים האלה לנווט ליעד בהצלחה בלי לפגוע בדרך בהולכי רגל, מכוניות אחריות ולעצור בכל רמזור, יש להם לחיישנים ולמחשבים שלהם עוד משימה מורכבת: להיות מסוגלים לתקשר עם שוטר תנועה שמנסה לתת לרכב הוראות.

המערכת האוטונומית צריכה להבין את הסיטואציה, לזהות שהאיש לבוש המדים שעומד על הכביש ומסמן לרכב בידיו אינו רק הולך רגל שאסור לפגוע בו, אלא גם אחד שיש להבין מה הוא מסמן ולציית לו. משימה שבה נכשלים גם חלק מהנהגים האנושיים.

מה קורה כאשר מתרחש מפגש כזה במציאות? ג'וני רומנו, נוסע בשירות הנסיעות הלא מאויישות שמפעילה בפניקס אריזונה חברת ויימו, תיעד אירוע כזה והעלה אותו לטיקטוק, והסרטון צבר כבר יותר מ-14 מיליון צפיות.

סרטון האירוע מטיקטוק

@johnnyromano3

POV: youre in a self driving car and the police get involded

♬ original sound - Johnny Romano

ויימו, שכמו גוגל נמצאת בבעלות חברת אלפאבית, היא חלוצת שירותי הרובוטקסי והיא מפעילה אחד כזה בעיר האמריקאית מאז 2018, עם צי של רכבי יגואר i-פייס חשמליות שהוסבו לנהיגה אוטונומית ואפשר להזמין אותם באפליקציה.

איך נראה במציאות מפגש של רכב אוטונומי ואיש חוק? בסרטון שצילם רומנו נראה שוטר מסמן לרכב לעצור, בזמן שהנוסעים צוחקים על כך שאין נהג מאחורי ההגה שימלא את ההוראה שלו.

רומנו סיפר לאתר אינסיידר, כי הרכב האוטונומי נתקל במצעד בעיר וניסה להתחמק באמצעות עקיפת בלוק בניינים. אך בסופו של דבר הרכב פנה לכיוון קדמת המצעד במקום להתרחק ממנו. "הרכב ידע להגיב ובעצם ניסה להימנע מהמצעד. כשזה נתקל בשוטר הוא הבין שהוא צריך להסתובב", אמר רומנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נוסעת עולה לרכב ללא נהג של וויימו. weymo,
נוסעת של וויימו יוצאת מהרכב ללא נהג/weymo

דובר של וויימו אישר שהתקרית אכן התרחשה בפיניקס, אריזונה, ב-16 באפריל 2023. רומנו ציין כי קיבל טלפון מצוות התמיכה של החברה בזמן אמת והמוקדן נשאר על הקו עד לסיום הנסיעה. לדברי ויימו החברה משתמשת בלמידת מכונה מתקדמת כדי ללמד את כלי הרכב כיצד להגיב לאותות הידיים.
"במקרה הספציפי הזה, הרכב עבר נתיב לפי הוראות השוטר, ולאחר מכן ביצע פניה ותמרן בהצלחה מהנתיב החסום בתוך 90 שניות לאחר האינטראקציה עם השוטר", אמר הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully