וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנית - קרן סטטוטורית: המדריך המלא

מוגש מטעם איציק חיימוב - חברת עורכי דין

21.5.2023 / 15:06

נפגעתם בתאונת דרכים פגע וברח או גיליתם שלנהג הפוגע אין ביטוח? במקרה כזה תוכלו להגיש תביעת פיצויים לקרנית - קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, שתאפשר לכם לקבל כיסוי לכל צורך

תאונת דרכים. freepik,
חשוב מאוד לתעד כל דבר הקשור לתאונת הדרכים/freepik

על פי חוק, כל נהג ונהגת רכב דו גלגלי או ארבע גלגלי בישראל מחויב בביטוח חובה המכסה את כל הוצאותיו הרפואיות במקרה וייפגע בתאונת דרכים ואת כל ההוצאות הרפואיות שייגרמו לצד ג' אשר נפגע מן התאונה בלי קשר לאשמת הגורם לתאונה. בנוסף, כל נהג חייב לעצור במקרה של פגיעה, להגיש עזרה לנפגע, להזמין את שירותי ההצלה ולוודא כי הנפגע מקבל טיפול. אולם למרבה הצער ישנם רבים בינינו אשר אינם נוהגים באחריות ובשל סיבות כלכליות או אחרות בוחרים שלא לעשות ביטוח, מסכנים את עצמם ואת הסובבים אותם וכשמתרחשת תאונה הם נמלטים מן המקום. בכל מקרה שבו נפגעתם מרכב לא מבוטח או שנמלט ממקום התאונה, תוכלו לתבוע את קרנית- קרן סטטוטורית כאילו היתה חברת ביטוח ולקבל את כל המגיע לכם לכיסוי הוצאותיכם הרפואיות שנגרמו לכם כתוצאה מהתאונה. חשוב לציין כי קרנית תפעל גם במקרה שבו הנהג דאג לביטוח כחוק, אך בשל חדלות פירעון של חברת הביטוח שלפתע קרסה, הוא נותר ללא כיסוי.

קרנית - הקרן לנפגעי תאונות דרכים

קרנית הוקמה בשנת 1975 כדי להבטיח שכל נפגע תאונת דרכים יוכל לקבל פיצוי וכיסוי להוצאותיו הרפואיות שנגרמו עקב תאונה. זה יכול להיות הטיפול המיידי אותו קיבל בשטח, אובדן כושר ההשתכרות, ימי אישפוז, שיקום ותקופת החלמה. קרנית למעשה ממלאת את החסר כאשר לנפגע תאונת דרכים אין כתובת לפנות אליה מאחר ונפצע על ידי רכב שנמלט מהמקום ( תאונת פגע וברח ), רכב או נהג לא מבוטח או חלילה חברת ביטוח שקרסה ואינה יכולה לפרוע את חובותיה. בדרך זו עדיין תוכלו לקבל כל פיצוי שמגיע לכם ולכסות כל הוצאה כספית שנגרמה לכם עקב התאונה.

קרנית מיועדת לנפגעים צד ג' בלבד

חשוב לציין כי קרנית מיועדת לנפגעים צד ג' בלבד. אם הינכם נהגים בעלי רכב דו גלגלי או ארבע גלגלי ולא עשיתם ביטוח חובה לרכב, הייתם מעורבים בתאונה ונפצעתם, גם אם התאונה לא היתה באשמתכם, לא תוכלו להעזר בקרנית כדי לדרוש פיצוי וכיסוי. ביטוח החובה כשמו כן הוא, הוא חובה! כדי שלא תחשפו להוצאות כבדות ביותר בכל מקרה שבו פגעתם בהולך רגל או נפגעתם בעצמכם. פרט חשוב נוסף שכדאי שתדעו - קרנית זכאית ועשויה לתבוע אתכם על כל סכום אותו נאלצה לשלם לנפגע בגין אי הביטוח של רכבכם.

מיד לאחר התאונה

חשוב מאוד לתעד כל דבר הקשור לתאונת הדרכים סמוך ככל הניתן להתרחשותה. עליכם לצלם את הרכב הפוגע, את הנזק שנגרם לו ולכם, את מקום התאונה ולקחת את פרטי הפוגע. עליכם לקחת את שמו, מספר הטלפון שלו, את מספר הרכב שלו, את מספר פוליסת הביטוח שלו ואת שם חברת הביטוח שלו. לאחר מכן חשוב שתפנו לקבלת טיפול רפואי במרפאה או בחדר מיון גם אם אתם חשים יחסית בטוב, האדרנלין ששוצף בעורקים שלכם מטשטש את הכאב וייתכן שיתגלו שטפי דם ופגיעות שמחייבות טיפול כשעה או שעתיים לאחר האירוע ולכן טוב שתהיו בסביבה טיפולית. לאחר קבלת הטיפול פנו לתחנת המשטרה להגיש תלונה. את התלונה בצירוף כל המסמכים הרפואיים שקיבלתם במיון או אצל הרופא המטפל שמרו היטב.

תאונת דרכים. ShutterStock
תאונת דרכים/ShutterStock

איך מגישים תביעה לקרנית

במידה ואין חברת ביטוח לתבוע, עליכם לפנות אל קרנית. ההליך הינו זהה כמעט לחלוטין לפניה לחברת הביטוח וכולל:

1. הגישו את דו"ח התאונה מן המשטרה או מחדר המיון אליו פינו אתכם.

2. במידה והתפנתם בעצמכם, ציינו זאת והגישו את מסמכי חדר המיון, הרופא הכללי או המרפאה.

3. תארו את הנזק שנגרם לכם, ימי העבודה שהפסדתם, הטיפולים שנאלצתם לעבור, התרופות או הציוד הרפואי שנאלצתם לקנות, האישפוז או ההתייעצות במומחים (אורטופדים, כירורגים וכ"ו) השיקום, ההמלצות להמשך הטיפול וכ"ו.

4. ציינו מדוע אתם פונים דווקא אליהם ולא אל חברת הביטוח (הסיבות האפשריות הן רכב ללא ביטוח, רכב גנוב, תאונת פגע וברח, חברת ביטוח שקרסה, נסעתם ברכב שהנהג שלו לא עשה ביטוח, לדוגמא, נהג מונית שלא ביטח את הרכב, הנהג ברכב אינו כלול בפוליסת הביטוח או נהג ברכב ללא רשות, הנהג ברכב לא יכול היה לשלם את הפרמייה במועדה ולכן היא הופסקה וכ"ו). לאחר שבקשתכם תאושר על פי הקריטריונים המקובלים, תקבלו בדיוק את אותו הסכום אותו הייתם אמורים לקבל אילו חברת ביטוח רגילה היתה מטפלת במקרה שלכם.

איציק חיימוב - חברת עורכי דין

המשרד בעל מוניטין ונסיון רב בהגשת תביעות נזיקין ובמיצוי כל זכויות הלקוח שלנו מול חברות הביטוח השונות, ביטוח לאומי ועוד, כדי שאתם תוכלו להסיר דאגה מלבכם ולהתמקד אך ורק בהחלמה ובשיקום ובחזרה לחיים מלאים. חשוב לנו לעמוד לצידכם ברגעים הכי קשים כדי שתדעו שאתם לא לבד במאבק לקבלת פיצויים ולקבל את כל המגיע לכם הן מבחינת טיפולים רפואיים, ציוד רפואי, פיצוי על אובדן ימי עבודה ולימודים וגם סיוע נפשי להתגברות על הטראומה ולהחלים גם ממנה בהצלחה.

איך אנחנו יכולים לעזור לכם?

בכל מקרה של תאונה רצוי שיהיה לצידכם גורם מקצועי לליווי ולייעוץ. פנייה לעורך דין המומחה לדיני נזיקין סמוך ככל הניתן להתרחשות התאונה יכולה לסייע לכם לנהל את התהליך בצורה מיטבית מול גורמי החוק ומול חברות הביטוח, ביטוח לאומי והגופים השונים להם אתם זקוקים כדי לקבל מענה רפואי ופיצוי וכיסוי מלא להוצאותיכם. לתאונת דרכים ( גם אם נגרמה בשל קורקינט חשמלי או אופניים ולא רק רכב ממונע ) יכולות להיות השלכות כבדות על מהלך החיים, החל מאובדן ימי לימודים ועבודה, פגיעה בכושר ההשתכרות, כאב וסבל רב, שיקום ממושך, צלקות וזכרונות רעים. לכן חשוב שיהיה לצידכם מישהו שיילחם עבורכם כדי שתוכלו למצות את כל הזכויות שלכם בעודכם מחלימים.

ליווי משפטי מקצועי במהלך הפניה לקרנית

כדי להיות בטוחים שתקבלו את כל המגיע לכם במקרה של תאונה ללא חברת ביטוח ידועה, תוכלו להעזר בנו כדי להגיש תביעה לקרנית. בזמן שאתם מקדישים את כל כולכם בהחלמה ובשיקום, אנחנו נטפל בכל הנושא המשפטי, נלווה ונייעץ וניתן לכם גב כדי שלא תהיו לבד בזמן התהליך. לגלות שנפגעתם על ידי רכב גנוב או שמי שנהג בו לא אמור היה לנהוג בו עלול ליצור עננת דאגה נוספת מעליכם, עננה שאנחנו יכולים להסיר מעל ליבכם. תנו לנו לטפל בזה מול חברות הביטוח ובמגרש המשפטי בזמן שאתם עושים כל מאמץ להבריא ולהחלים. אנו נדאג שתקבלו פיצוי הולם לכיסוי כל ההוצאות שנגרמו לכם עקב התאונה כדי שתוכלו לחזור אל השגרה המבורכת ולחיים מלאים.

לייעוץ פרטני אנא צרו איתנו קשר בשיחת ווטסאפ

מוגש מטעם איציק חיימוב - חברת עורכי דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully