וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחנך שביל האופניים שיחבר את דרום ומרכז ירושלים

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 18:57

העירייה השלימה את השביל שיאפשר רכיבה רצופה מאזור מלחה לצומת בייט והאוניברסיטה העברית. ראש העירייה משה ליאון הבטיח שעד סוף השנה יהיו בעיר כ-100 ק"מ שבילי רכיבה

הושלם שביל האופניים מצומת גולומב לגבעת מרדכי צומת בייט ירושלים. עיריית ירושלים,
השביל החדש, לאורך כביש בגין/עיריית ירושלים

ירושלים עשתה השבוע עוד צעד לעידוד השימוש באופניים ככלי תחבורה בעיר, עם השלמת שביל רכיבה באורך 1.3 ק"מ מצומת גולומב לצומת בייט.

השביל ממוקם בצמוד לעמק הצבאים ומעבר לנוף המרהיב מקווה חיבור קריטי בין שכונות דרום העיר לחלקה המרכזי. דרך השביל החדש יוכלו למשל תושבי מלחה וגוננים להגיע בדרך קצרה יותר לאוניברסיטה העברית, לבית החולים שערי צדק ולשכונות גבעת מרדכי ובית הכרם. מצד שני השביל יחבר את אזור האוניברסיטה לאצטדיון טדי ולאולם הכדורסל הארנה, לגן הטכנולוגי מלחה ולקניון מלחה.

מי שירכב מהדרום לצפון יאלץ לדווש בעלייה, בכל זאת, ירושלים - אבל בעידן שבו רבים משתמשים באופניים או בקורקינטים חשמליים כאמצעי תחבורה עירוני, העליות מרתיעות פחות.

הושלם שביל האופניים בירושלים מצומת גולומב לאזור צומת בייט גבעת מרדכי. עיריית ירושלים,
לא חייבים רכב פרטי כדי להגיע לצפות במשחק במלחה, או לעבודה בגט"י/עיריית ירושלים

ירושלים החלה לפתח את התשתית לרכיבה באיחור אחרי תל אביב, אבל סוגרת אט אט את הפערים. ב-2020 היו בעיר רק 49 ק"מ של שבילי רכיבה, וכיום יש בה כבר 70. ראש העיר משה ליאון, שחנך את השביל הבטיח כי עד סוף השנה יצטרפו אליהם עוד 25 ק"מ מתוך שבילים באורך של 200 ק"מ המתוכננים כעת. בין השאר נסלל שביל אופניים בצמוד לכל מסילה של הרכבת הקלה, כמו בגבעת שאול ובין פארק גילה לצומת פת.

בנוסף החלה השנה בנייתו של שביל אופניים לצד נתיב התחבורה הציבורית החדש בין מנהרות בגין להר חוצבים, שביל שיוכל לשמש את המגיעים לעיר ברכבת או באוטובוס ומבקשים להגיע לאזור התעסוקה בהר חוצבים.

"אנחנו משקיעים רבות על מנת לפתח אלטרנטיבות ידידותיות לסביבה, מהירות, אפקטיביות, וזולות יותר להתניידות בעיר, ולהפחית את השימוש ברכב פרטי. מאמצינו נושאים פרי. נמשיך לפתח עוד פתרונות יצירתיים על מנת להנגיש את העיר למשתמשי הדרך ולהקל על עומסי התנועה", אמר ליאון.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully