וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט תאונה בלוד: רכב פרץ למסילה מול רכבת. צפו

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 14:30

כמה עשרות נוסעי רכבת נאלצו לחוות אמש בלימת חירום, בגלל נהג שפרץ למסילה אחרי שהמחסום כבר הורד

רכב פורץ אל המסילה במפגש כביש בלוד רכבת בולמת בלימת חירום/רכבת ישראל

רכב חצה אמש פס הפרדה רצוף ופרץ לשטח מפגש הכביש מסילה בלוד לאחר הפעלת כל אמצעי האזהרה ושניות בודדות לפני מעבר רכבת. נהג הרכבת ביצע בלימת חירום. בשל מרחק העצירה הארוך של רכבת לא הספיק להגיע לעצירה, אך האסון נמנע.

האירוע התרחש רמש, סמוך לשעה 22:00 במפגש הכביש-מסילה הסמוך לתחנת לוד. רכב חצה קו הפרדה רצוף על מנת לעקוף את המחסום שירד לקראת מעבר הרכבת, ופרץ לשטח המפגש לאחר הפעלת כל אמצעי האזהרה, שניות בודדות לפני מעבר רכבת במפגש.

מוקד הבטיחות של רכבת ישראל התריע בנוהל החירום לנהג הרכבת, אשר החל בבלימת חירום. אך בשל מרחק העצירה של רכבת, העומד על קרוב לקילומטר, לא הספיקה הרכבת להגיע לעצירה מלאה. ברכבת היו באותה שעה כמה עשרות נוסעים שחוו בלימה חריפה.

הפרדה מפלסית חוץ הבונים. רכבת ישראל,
הפרדה מפלסית בחוף הבונים שנחנכה בשנה שעברה, 37 שנים אחרי האסון שבו נהרגו במקום 22 בני אדם/רכבת ישראל

בשל האירוע נרשמו עיכובים קלים בתנועת הרכבות, אשר חזרה לסדרה מעט לאחר מכן. פרטי הרכב הועברו למשטרת ישראל. העונש על עבירה כזאת הוא הזמנה לדין, המקנה לנהג 10 נקודות חובה עוד לפני הענישה שיגזור השופט, ואפשרות לקצין משטרה להחרים את הרכב המעורב ל-30 יום.

ברכבת מציינים כי אירועים אלה, לצד הסיכון הרב שהם מהווים למשתמשי הדרך ונוסעי הרכבת, גורמים לאלפי דקות עיכוב במצטבר לרכבות הנוסעים, ופגיעה משמעותית מצטברת בשירות בכל הארץ.

יצוין כי מפגש המסילה המדובר, באמצע עיר גדולה, מהווה מטרד גדול, גם לנהגים והולכי הרגל המבקשים לחצות אותו, וגם לרכבות שנאלצות להאט לקראתו מטעמי בטיחות, מה שמאריך את זמני הנסיעה שלהן. משרד התחבורה ורכבת ישראל, יחד עם חברת נתיבי איילון, פועלים לביצוע הפרדה מפלסית ולביטול המפגש המדובר. התוכניות לבניית ההפרדה המפלסית נמצאות כעת בשלבי תכנון מתקדמים, כאשר הצפי להתחלת העבודות הוא בעוד כשנתיים.

המהלך הוא חלק מהתוכנית אסטרטגית לביטול מפגשים ובניית הפרדות מפלסיות שאישר הזמנו שר התחבורה ישראל כץ, בביצוע רכבת ישראל וחברות תשתית נוספות. במסגרת תוכנית זו בוטלו בעשור האחרון כ-70 מפגשים, מעל למחצית המפגשים שהיו קיימים בזמן התחלת ביצוע התוכנית, וביניהם ניצנים, כרמיאל, כפר יהושע, כפר חב"ד, חוות רונית, מעיין צבי, שפיים, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully