וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מזגן ו-5 מקומות: פולאריס רייזר מתברגן ומגשים חלום

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 8:19

יצרני הרכב נוטשים את שוק רכבי ה-4x4 הזולים ופולאריס מזהה הזדמנות: האקספדישן החדש הוא הדבר הכי קרוב לג'יפ רנגלר, רק זול בכ-20%, ובארץ עוד יחויב במס קנייה נמוך בהרבה. אבל יש לו חסרון משמעותי אחד

פולאריס אקספדישן. פולאריס,
אקספדישן. רכב מסעות אמיתי/פולאריס

לענות על צורך של לקוחות זה המפתח למוצר מוצלח, כך יסביר לכם כל מומחה שיווק, אבל האשפים הגדולים באמת יודעים להמציא כלי שהלקוחות בכלל לא ידעו שהם חייבים עד שהם ראו אותו.
פולאריס האמריקאית שהייתה בין מייסדות קטגוריית רכבי השטח הקטנים, אלה שמכונים side by side ותומקאר הישראלית הייתה מהחלוצות שלו, מציגה כעת את הדבר הבא שעשוי לכבוש את השטח. קוראים לו XPEDITION והוא אחד הדברים הכי מגניבים שראינו כבר הרבה זמן.

פולאריס אקספדישן. פולאריס,
הגג מספיק חזק לשאת אוהל שינה/פולאריס

האקספדישן שמוגדר כרכב הרפתקאות בא למעשה למלא נישה מאוד ייחודית שזוכה לפופולריות גואה, דווקא בזמן שיצרני הרכב הולכים ונוטשים את שוק ה-4x4 לשטח. בין הג'ימני הקטן לטויוטה לנד קרוזר אין כמעט היצע. יצרני רכב הבודדים שמשיקים רכב שטח, מכוונים לפלח השוק היקר והרווחי, כמו פורד עם הברונקו. סוזוקי שהשיקה סוף סוף גרסת 5 דלתות לג'ימני עבור שווקים מתפתחים עדיין לא הכריזה על השקה שלו באירופה, מה שיאפשר למכור אותו גם אצלנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פולאריס אקספדישן. פולאריס,
קצת מספרים: 114 כ"ס, 35.5 ס"מ מרווח גחון/פולאריס

הדגם החדש הוא האח הגדול והאחראי של הרייזר: הוא מציע את יכולות העבירות שרכבי שטח מסורתיים יכולים רק לחלום עליהן, עם אפשרות לנשיאת עד 5 נוסעים ומטען, במחיר נמוך באלפי דולרים מזה של הדבר הכי קרוב אליו, שלא לדבר עשרות אלפי דולרים מכלים משופרים באמת. בנוסף, בעוד כלי קטגוריה הזאת הפכו לקיצוניים יותר ויותר עם דגש לספורט נוצר חלל אליו תנסה היצרנית הזו להשחיל את המוצר החדש.

על הנעת הכלי אחראי מנוע ה-999 סמ"ק בתצורת טווין מקביל שהיצרנית הציגה ב-RZR XP, הוא מגיע בהספק מכובד מאוד של 114 כ"ס. הכוח עובר דרך תיבה רציפה להנעה אחורית או כפולה, עם יחס העברה נמוך ומיכל הדלק הענק בן 47 ליטרים אמור להעניק לו טווח מוצהר של 320 ק"מ.

מרווח הגחון שלו עומד על 35.5 ס"מ, נתון שמעט מאוד רכבי שטח לא משופרים משתווים אליו. והוא נתמך ב- הפינות שלו בבולמי פוקס פודיום QS3, מהלך מתלה של 35.5 ס"מ מלפנים ו-38 מאחור. בקצות המרכב צמיגי 30 אינץ' שיחד עם המבנה שלו מעניקים לו זוויות גישה ונטישה ללא תחרות.
המנוע נושם דרך שנורקל מוגבה וכל המערכות האלקטרוניות ארוזות באופן אטום לחלוטים כדי לשמור עליהן גם במסעות דרך שטחים בוציים קשים.

פולאריס אקספדישן. פולאריס,
מפתחי האיוורור האלה יכול לצאת אוויר קר באמצע טיול בנגב באוגוסט/פולאריס

האקספדישן מגיע בשתי תצורות מרכב, ושתי תצורות ישיבה. מבחינת תצורות המרכב אלו הן ה-XP וה-ADV, כאשר הראשונה מציעה ארגז פתוח וה-ADV מגיע עם "קופסת מטען" סגורה. תצורות הישיבה כוללות סידור של שניים או חמישה נוסעים. שני הדגמים מגיעים בשלוש רמות גימור כאשר הנמוכות מגיעות עם תצוגת מחוונים צבעונית, הבינונית מוסיפה מסך מגע 7 אינץ' ומערכת שמע מתקדמת של JBL, מצלמה קדמית ואחורית, הגה מתכוונן, קונסולה מרופדת וכננת. רמת הגימור הגבוהה ביותר "נורת'סטאר" מוסיפה על כל אלו קבינה סגורה, מיזוג אוויר (!), חלונות חשמל ושמשות. הגג מגיע עם הכנה לשלל אביזרים, החל ממנשאי ציוד וקייאקים ועד אוהל שינה.

אמרנו שהכלים האלו מציעים מחירים נמוכים, אז הנה הם. מחיר גרסת הבסיס עומד על 29 אלף דולר ל-XP ו-30 אלף דולר ל-ADV. מחיר רמת הגימור האמצעית הוא 32 אלף דולר ל-XP ו-33 אלף ל-ADV. גרסת הקצה היקרה והמאובזרת ביותר עומדת על 39 אלף דולר ל-XP ו-40 אלף דולר ל-ADV. עכשיו כדי לתת פרופוציות, ג'יפ רנגלר בסיסי ברמת הגימור "ספורט" עולה בארה"ב כ-35 אלף דולר, רוצים משהו שאפילו מתקרב ליכולות השטח של הפולאריס, תבדקו את הרוביקון שעולה 45 אלף דולר.

פולאריס אקספדישן. פולאריס,
בדרך לארץ הוא יהנה גם ממיסוי נמוך לעומת רכבי שטח "אמיתיים"/פולאריס

בישראל נרשם זינוק עקבי במכירות הקטגוריה, כולל בדגמי ה-4 מקומות היקרים והספורטיביים שנמכרים כבר ביותר מ-200 אלף שקל. לפני נתוני רשות המסים שפורסמו השבוע זינקו מכירות הקטגוריה מ-1,300 יחידות בשנת 2000 ל-7,600 בשנת 2021.

כלי כמו האקספדישן יהיה בדרך לארץ מיתרון חשוב לעומת רכבי שטח כמו ברונקו ורנגלר, וגם ג'ימני 5 דלתות אם יגיע: בזמן שהם מחויבים ב-80% מס קנייה, כלי כמו האקספדישן מחויב רק ב-50%.

השוואה ראשונית למחירי הרייזר בארה"ב ובארץ מביאה להערכת מחיר מקומי ראשונית של כ-225-300 אלף שקל. עם זאת לאקספדישן יש חסרון אחד משמעותי לעומת רכבי השטח המסורתיים: הוא אינו מורשה לנוע על כביש, כך שהבעלים יצטרכו לגרור אותו עם רכב שמסוגל לכך כל הדרך מהבית לשטח. רנגלר משומש באותו מחיר יהיה מסוגל לעשות את כל הדרך על צמיגיו השמנמנים.

במוטורספורט, יבואנית פולאריס, מדווחים כי האקספדישן יגיע לישראל, אך טרם נקבעו מועד ומחיר.

  • עוד באותו נושא:
  • פולאריס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully