וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית המרוקאית הראשונה מתקרבת לייצור סידרתי

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 17:28

המלך מוחמד הרביעי השיק רשמית את פרויקט NamX, לקרוסאובר מונע במימן, שעוצב בידי פיניפארינה. כבר היום מרוקו היא יצרנית המכוניות הגדולה באפריקה. מי כבר מייצרות שם?

מכונית המימן NamX מתוצרת ניאו מוטורס מרוקו. ניאו מוטורס,
המלך מוחמד הרביעי ומנכ"ל ניאו מוטורס בארמון ברבאט/ניאו מוטורס

המלך מוחמד הרביעי השיק בשבוע שעבר באופן רשמי את פרויקט המכונית המרוקאית המקורית הראשונה, ה-NamX. מקורית, כי כבר היום מרוקו היא יצרנית המכוניות הגדולה באפריקה, עם מפעלים של פיג'ו-סיטרואן ושל רנו. [

פאוז'י אנג'ה, נשיא ניאו מוטורס שמפתחת את המכונית, הציג אותה למלך בארמונו ברבאט. מדובר בפרויקט יומרני ליצירת קרוסאובר מונע במימן, באמצעות תא דלק.

מכונית המימן NamX מתוצרת ניאו מוטורס מרוקו. GettyImages, GettyImages
האם הסטארט אפ המרוקאי יצליח היכן שרק טויוטה, הונדה ומרצדס הצליחו בינתיים?/GettyImages, GettyImages

רק מעט יצרנים גדולים, כמו טויוטה, הונדה ומרצדס כבר מייצרים בייצור מוגבל מכוניות כאלה. הסטארט אפ המרוקאי צרפתי שמפתח את הרכב גייס את סדנת פינינפארינה לעצב אותו, והכריז כי הוא בונה עבורו מפעל שיוכל לייצר מ-2025 כ-27 אלף מכוניות בשנה באיזור עין עודה, ליד רבאט, ויעסיק עם האצת הייצור 580 איש.

עם זאת סכום ההשקעה המדווחת נראה נמוך לפרויקט כזה: 15 מיליון דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מכונית המימן NamX מתוצרת ניאו מוטורס מרוקו. פינינפארינה,
מכונת אחסון מכלי המימן להחלפה בידי הנהגים/פינינפארינה

לפי הדמיות ששחררה סדנת פיניפארינה יצויד הרכב בשישה מיכלי מימן קטנים הממוקמים בחלקו האחורי, כדי לאפשר החלפה מהירה שלהם בידי הנהג עצמו, מתוך עמדות החלפה שבהן יוכל למצוא מכלים מלאים, כמו שנעשה כבר בקטנועים חשמליים.

דאצ'יה סנדרו. דאצ'יה,
דאצ'יה סנדרו. מיוצרת במרוקו/דאצ'יה

בעוד שעדיין לא ברור האם ניאו מוטורס תצליח למלא את הבטחות שלה, למרוקו יש כבר תעשיית רכב לא קטנה. ב-2022 נמכרו במדינה 180 אלף מכוניות חדשות, מעט עבור מדינה שיש בה 37 מיליון תושבים, וכשני שליש ממה שנמכרו בשנה החולפת בישראל, עם 10 מיליון תושבים. מנגד במרוקו יוצרו בשנה שעברה 470 אלף מכוניות חדשות, עלייה של 10%, לעומת אפס בארץ.

עלויות שכר נמוכות, כרבע מאשר בספרד השנה מעבר לים התיכון, הן שמשכו למדינה את פיג'ו-סיטרואן, כיום חלק מתאגיד סטלנטיס, ואת רנו, שמייצרת בטנג'יר דגמי דאצ'יה סנדרו ולוגאן, ובסומקה את הקנגו ודאצ'יה סנדרו. דניס דה וולט, מנכ"ל דאצ'יה, הכריז כי המפעל המקומי של החברה יבנה את הדור הבא של הסנדרו, שיהיה חשמלי בלבד.

סטלנטיס כבר הודיעה בשנה שעברה שתשקיע 300 מיליון יורו בהגדלת יכולת הייצור של המפעל שלה בקנטירה ל-400 אלף בשנה ותבנה בו את הדור הבא של סיטרואן C3.

  • עוד באותו נושא:
  • מרוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully