וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועכשיו: תעריפי טעינת מכוניות חשמליות מזנקים

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 19:36

נהגים רבים שעברו מרכבי בנזין לחשמל כדי לחסוך כסף גילו החודש שחברות הטעינה העלו מחירים בעד 25%. השיאנית: אפקון, שגובה 2.4 שקל לקוט"ש. אפקון: "החשמל והציוד התייקרו, השקנו גם תעריפים מוזלים"

עמדת טעינה של ZOOZ POWER ברשת אפקון בתחנת דור אלון בזכרון יעקב. רפי דלויה,
עמדה מהירה של אפקון. המדינה בולמת את התייקרות הבנזין, אבל לא מתערבת במחירי החשמל לרכב/רפי דלויה

בזמן ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' מפחית מדי חודש את המס על בנזין כדי למנוע עליות המחירים, המדינה לא עשה דבר שימנע את עליית מחירי הטעינה למכוניות חשמליות. מבדיקת וואלה עולה כי החודש זינקו מחירי הטעינה, בעיקר המהירה, בשיעור של 20-25 אחוזים.

טעינה מהירה דרושה לחשמליות כדי להשלים נסיעות ארוכות, וכדי לתמוך בבעלי חשמליות שאינם מחזיקים בעמדת טעינה פרטית, משום שאין להם מקום חנייה בבעלותם או שיש קושי טכני או מנהלתי להתקין עמדה בחנייה שברשותם.

כך למשל אפקון, חברת הטעינה הגדולה בשוק, העלתה את המחיר לקילוואט שעה בעמדות הטעינה המהירות שלה (DC), מעל 100 קוט"ש, מ-2 ל-2.4 שקל, ועד 100 קוט"ש מ-2 ל-2.2 שקל. ג'ינרג'י העלתה בשיעור גדול יותר, אבל מחיריה זולים יותר, לאחר העלאה מ-1.5 ל-1.9 שקל.

EV-EDGE, שהעלתה מחירים עוד במרץ לא שינתה אותם החודש וגובה 2.2 שקל לקוט"ש. סונול EVI (2.1 שקל לקוט"ש) לא העלתה המחירים בעמדות שלה בתחנות דלק, מרכזיים מסחריים וקניונים, אך כן ברשויות מקומיות ובקיבוצים שם יש לה תעריפים נמוכים יותר מראש, במסגרת מכרזים שבהם זכתה. גם פז (2 שקל) לא שינתה החודש מחירים. גם זוקו אנרגיה לא העלתה מחירים, וגובה 2 שקל לקוט"ש בעמדות שלה בתחנות דלק, ו-1.7 שקל באחרות.

כעת טעינה של החשמלית הנמכרת בארץ, למשל, BYD אטו 3 שלה סוללת 60.5 קוט"ש, תעלה 145 שקל באפקון, 133 שקל ב-EDGE-EV, ו-127 שקל בסונול EVI. בפז יגיע המחיר ל-121 שקל ובג'ינרג'י 115 שקל. בזוקו יעמוד המחיר על 103-121 שקל.

טסלה גובה תעריפים נמוכים משמעותית ברשת הטעינה המהירה שלה, בין 1.1 ל-1.25 שקל לקוט"ש, אך הרשת פתוחה רק לבעלי רכבי טסלה, המהווים כ-13,500 מבין כ-65 אלף נהגי החשמליות בישראל כעת. זאת למרות שבארה"ב ובאירופה כבר החלה החברה לפתוח את הרשת שלה גם לבעלי מכוניות שאינן מתוצרת החברה.

מתחם עמדות טעינה מהירות בצומת הלידו בצפון ים המלח. ג'ינרג'י,
מתחם טעינה של ג'ינרג'י. ביוני יכנס לתוקף תעריף חשמל חדש לחברות שייצור לחץ להתייקרות נוספת/ג'ינרג'י

כך התייקרו מחירי הטעינה החודש:

החברה | מחיר אפריל | מחיר מאי
אפקון | 2 | 2.4
EV-אדג' | 2.2 | 2.2
סונול אי-וי-איי | 2.1 | 2.1
זוקו | 2 | 2
פז | 2 | 2
ג'ינרג'י | 1.5 | 1.9

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מתחם טעינה מהירה של EV-EDGE בקניון G ביקנעם. EV-EDGE,
מתחם טעינה של EV-EDGE. ההלוואות שלקחו החברות למימון עמדות חדשות התייקרו בגלל הריבית/EV-EDGE

חלק מהחברות מציעות גם תעריפים נמוכים יותר. אפקון השיקה מחירים המשתנים בהתאם לשעות העומס והשפל. טעינת DC אולטרה מהירה בין 22:00 ל-6:00 עולה 2 שקל וטעינה מהירה בקצב של פחות מ-100 קוט"ש עולה 1.8 שקל.

ג'ינרגי' ו-EVE-EDGE מעניקות הנחות למנויים שלהן, מי שרכש מהן עמדה לטעינה ביתית בחנייה הפרטית, או דרך המעסיק. מנוי ג'ינרג'י משלמים על טעינה מהירה 1.2 שקל. מנוי EV-EDGE משלמים 1.99 שקל.

בישראל יש כיום יותר מ-200 מתחמי טעינה מהירה, שבכל אחד מהם אפשר לטעון בו זמנית בין 2 ברוב המיקומים, ל-8 ברוב מתחמי טסלה. החברות מתחרות כעת על השקת עמדות אולטרה מהירות בעוצמה של 350 קוט"ש, אפקון השיקה אחת בצומת מסובים ופז תשיק את הראשונות שלה בחודש הבא.

טסלה מודל Y. קינן כהן
עמדות טעינה של טסלה. הכי זולות, אבל בניגוד לאירופה ולארה"ב עדיין סגורות לרכבים שאינם מתוצרת החברה/קינן כהן

שרגא כץ, מנכ"ל EV-EDGE, אמר לוואלה כי "אנחנו העלינו מחירים עוד קודם והמתחרים יישרו קו. אבל האמת צריכה להיאמר: לא רק מחירי החשמל עלו, עליית הריבית העלתה לכל החברות את עלויות מימון ההלוואות שלקחנו למימון פריסת עמדות טעינה חדשות. במקביל עלו המשכורות והעבודה עם ספקים חיצוניים. במקומות שיש לנו עלויות חשמל ונדל"ן נמוכות אנחנו גובים הרבה פחות: באילת 1.5 שקל לקוט"ש בטעינה מהירה ובראש פינה רק 0.95 אגורות".

יצוין כי ב-1 ביוני יתייקרו תעריפי החשמל למנויים המשלמים לפי תעו"ז, כמו רוב עמדות הטעינה, מחירים גבוהים בשעות השיא (17:00-22:00) ונמוכים בשפל (00:00-17:00) מיוני ועד ספטמבר. בתעריף הגבוה יעלה החשמל לחברות 1.65 שקל כולל מע"מ ובנמוך 0.48 שקל. כעת נע המחיר בין 0.46 ל-0.40 אגורות.

מאפקון תחבורה חשמלית נמסר: "זהו עדכון התעריפים הראשון של החברה מזה ארבע שנים שבהן היא פועלת. בתקופת פעילות החברה מחירי החשמל בארץ עלו באופן קבוע, לצד עליה במחירי ההובלה הימית, עלות הקמת עמדות הטעינה, עלייה של עשרות אחוזים במחירי כבלי חשמל וציוד נלווה, ועלויות מימון שהאמירו בגין עליית הריבית במשק, אותם ספגה אפקון במלואם. עדכון התעריפים נובע ומתייחס בין היתר גם לרגולציית החשמל בשעות העומס. בנוסף החליטה החברה לאפשר הנחה גורפת לכלל הלקוחות בגובה של כ-20% עבור טעינה לילית בעמדות ה-DC".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully