וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: קליטה סלולרית מלאה במנהרות כביש 16

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 9:24

חודשיים לפני המועד השלימה חברת נתיבי ישראל התקנת האנטנות הסלולריות בכביש הירושלמי העמוס, כך שאפשר יהיה להזעיק עזרה בגלל תאונה או תקלה טכנית, ולהמשיך לנווט בווייז

כביש 16 בכניסה לירושלים. הפתיחה. אוליביה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
כביש 16. השאלה למה נבנה מראש ללא קליטה סלולרית/פלאש 90, אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בשורות טובות לעשרות אלפי המשתמשים בכל יום בכניסה החדשה לירושלים: לאחר חודש של עבודות הושלמה התקנת הרשת הסלולרית במנהרות שבכביש. זאת בזמן שההסכם שנחתם בין חברת נתיבי ישראל לחברות הסלולר, בעידוד משרד התקשורת, לביצוע הפרויקט קבע לוח זמנים של שלושה חודשים.

הכביש החדש שנפתח לתנועה בשנה שעברה בהשקעה של כמיליארד וחצי שקל, נבנה ללא אנטנות סלולריות ב-4 המנהרות שלו, שתיים בכל כיוון נסיעה, ובאורך מצטבר של 3 ק"מ לכל כיוון. התוצאה: שיחות היו מתנתקות עם הכניסה למנהרה, אפליקציות ניווט כמו ווייז איבדו את היכולת לפעול ולעדכן את הנהגים בשינויי נתיב, ונהגים איבדו את האפשרות להזעיק משטרה, מד"א או חילוץ במקרה של תאונה או תקלה טכנית.

עוד לפני הפתיחה דרשה משטרת ירושלים לעכבה עד להסדרת הנושא, אולם במשרד התחבורה החליטו לפתוח את הכביש ולטפל בבעיה בהמשך. רק באפריל חתמו נת"י וחברות הסלולר על הסכם להתקנת האנטנות החסרות במנהרות, בעלות של כמה מאות אלפי שקלים.

חניון חנה וסע במחלף בייט גבעת מרדכי ירושלים. הדמייה: תכנית אב לתחבורה,
השלב הבא: השלמת חניון החנה וסע במחלף בייט, להעביר נהגים לתחבורה הציבורית/הדמייה: תכנית אב לתחבורה

כביש 16 נבנה באמצעות חברת שפיר פיצרוטי, כאשר שפיר גם מפעילה ומתחזקת אותו למשך 25 שנה. הכביש יצר כניסה חדשה לבירה מכביש 1 מאזור מוצא, לגבעת שאול ולרחוב בייט בירושלים, סמוך למחלף גבעת מרדכי בשדרות מנחם בגין, ושיפר דרמטית את התנועה אל אזור דרום ירושלים ואת החיבור של מבשרת ציון לעיר, למרות עומסים בשעות הבוקר ואחר הצהרים.

המהנדס יאיר גרינולד, מנהל מחלקת פרויקטי PPP בחברת נתיבי ישראל: "בזכות עבודה מאומצת של כל העוסקים בדבר, הצלחנו תוך זמן קצר לסיים את החלק החשוב והמשמעותי לא פחות, כיסוי סלולרי לאורך כל המנהרות בכביש 16, כך שכל משתמשי הדרך יוכלו להמשיך ברצף תנועתי ללא ניתוק או נפילות תקשורת".

גם בדרכים שלכם יש מנהרות ללא קליטה סלולרית? ספרו לנו בתגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully