וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקלה שמשבשת כבר שבוע מסירת מכוניות חדשות ללקוחות

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 14:36

היבואנים מתקשים להדפיס רישיונות רכב חדש בגלל תקלה במערכת של המכס, ונאלצים לעכב ולדחות מסירות. בינתיים מסתמנת ירידה במסירות החודש, אבל לא רק בגלל התקלה. רשות המסים: פועלים לתיקון

טסלה מודל 3 לפני מסירה ללקוחות בנמל אשדוד. אודי עציון, מערכת וואלה!
מכוניות טסלה ממתינות למסירה באשדוד/מערכת וואלה!, אודי עציון

יותר מ-100 ישראלים שרכשו מכוניות טסלה, ציפו להן במשך חודשים ולפני כשבועיים הוזמנו לשלם עבורן לקראת הגעת המשלוח החדש לאשדוד, קיבלו אתמול הודעה מאכזבת: המסירה מחר מבוטלת, כנסו לאתר לקביעת מועד חדש.

טסלה לא לבד: מאז יום שלישי האחרון סובלים כל יבואני הרכב מקשיים בהנפקת רישיון הרכב למכוניות החדשות, שבלעדיו אי אפשר למסור את הרכב ללקוחות. הבעיה מטרידה יותר את טסלה ישראל, שבכל פעם שמגיע משלוח מחו"ל מוסרת אותו במהירות, תוך שחרור עשרות רבות של מכוניות בכל יום במרכז המסירות שלה בנמל אשדוד.

לוואלה נודע כי הבעיה נובעת מתקלה במערכת שער עולמי של המכס, שדרכה מתנהלים תשלומי המסים של היבואנים. מחשבי משרד הרישוי לא מקבלים בחלק מהמקרים עדכונים כי הרכב שוחרר ממכס, ולכן לא מתאפשר להנפיק עבורם רשיון.

יפן הקטנה - אולם תצוגה של סוזוקי. יחצ,
אולם תצוגה לרכב חדש. ההאטה הכלכלית והתייקרות המכוניות מתחילות להשפיע על קצב המכירות/יחצ

התקלה תשפיע על קצב המסירות החודש, שבינתיים מציג ירידה משמעותית משל חודש מאי שעבר. נכון להיום מעודכן משרד הרישוי במסירת של כ-16 אלף מכוניות חדשות בלבד, לעומת 25 אלף במאי שעבר.

אמנם חלק היבואנים מסיימים את רישום הרכבים החדשים במחשבי משרד הרישוי ("סגירת תיקים") רק בסוף החודש, אך כרגע מסתמן שגם כך תירשם החודש ירידה בקצב במסירות, שמצביעה על האטה במכירות על רקע, המשבר הכלכלי והתייקרות המכוניות החדשות.

מרשות המסים נמסר בתגובה: |בימים האחרונים, בשל תקלת מחשוב, נתקלים יבואני רכב בקושי בהגשת בקשות לשחרור רכבים מהמכס דרך מערכת שער עולמי.
"התקלה אינה מונעת שחרור רכבים מהמכס אלא מגבילה את היבואנים לשחרור של עד 80 רכבים בכל בקשה. אנו שוקדים על תיקון התקלה ומצרים על אי הנוחות שנגרמה ליבואנים וללקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully