וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסע ירה על נהג אוטובוס שסירב להורידו שלא בתחנה. צפו

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 11:40

לא רק בישראל מותקפים נהגי התחבורה הציבורית: נהג האוטובוס בארה"ב השיב באש לנוסע, שניהם נפצעו. למרות שהמשטרה עצרה רק את הנוסע, חברת האוטובוסים פיטרה את הנהג

קרב יריות בין נהג לנוסע באוטובוס בשרלוט. שירותי התחבורה הציבורית בשרלוט, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנהג והנוסע יורים זה על זה. מחיצת ההפרדה לנהג אינה חסינת כדורים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, שירותי התחבורה הציבורית בשרלוט

בישראל מותקפים נהגי אוטובוס על בסיס שבועי כמעט בידי נוסעים אלימים. בארה"ב התקריות כבר מגיעות לנשק חם.

מוקדם יותר החודש הסיע דיוויד פולארד, נהג שירותי התחבורה הציבורית בעיר שרלוט בצפון קרוליינה נוסעים, כאשר אחד מהם קם והתקרב אליו. הנוסע, עומרי שריף טוביאס, ביקש מהנהג להורידו שלא בתחנה.

פולארד אמר לטוביאס שיצטרך לחכות עד לתחנה הבאה. השניים התווכחו במשך שתי דקות, ואז שלף טוביאס אקדח וכיוון אותו לעבר פולארד. בתגובה שלף גם פולארד אקדח.

מסרטון מצלמת האבטחה באוטובוס לא ברור מי מהם פתח ראשון באש, אבל השניים ירו זה לעבר זה כמעט באותו זמן. פולארד נפגע בזרועו מקליעים שחדרו את דלת המגן על תא הנהג, וטוביאס נפגע בבטן.

הנוסע הפצוע זחל לכיוון חלקו האחורי של האוטובוס, לשם נמלטו גם שאר הנוסעים. פולארד פתח את דלתות האוטובוס, ושניהם יצאו החוצה, כאשר הנהג ממשיך לירות.

שניהם פונו לטיפול רפואי, שאר הנוסעים לא נפגעו. משטרת שרלוט הודיעה שכתב אישום יוגש נגד הנוסע האלים, על תקיפה בנשק קטלני שגרמה לפציעות חמורות, איומים ונשיאת נשק חם סמוי.

למרות שלא הוגש כתב אישום נגד הנהג, הוא פוטר בידי מפעילת התחבורה הציבורית בשרלוט. בחברה טענו כי לנהגים אסור לשאת נשק, ועל פולארד היה לנסות לעצור את הסלמת התקרית ולאפשר לטוביאס לרדת מהאוטובוס לפי דרישתו. פולארד עבד כנהג בחברה במשך 19 שנים.

על פי נתוני איגוד התחבורה כוח לעובדים, נרשמה בישראל ב-2022 עלייה בהיקף של 25% במספר אירועי תקיפות נהגי אוטובוסים. זינוק חריף יותר של 32% נרשם בירושלים, בחיפה ובעמקים. בתקציב המדינה שאושר בשבוע שעבר בכנסת נכללה הקצאה של 20 מיליון שקל להקמת יחידת אבטחה חדשה שאמורה לשפר את ביטחון הנהגים.

מכוח לעובדים נמסר בתגובה כי "בשימוש בנשק חם באוטובוסים כלפי נהגים בארץ, טרם נתקלנו תודה לאל. אבל באווירה הקיימת באוטובוסים, רצח של נהג אוטובוס, הוא רק עניין של זמן. טיפולה של המשטרה במקרי האלימות הללו מקומם במיוחד: קרוב ל- 90% מתיקי החקירה נסגרים 'מחוסר עניין לציבור'. כיצד ייתכן שתקיפה של נהג המסכנת עשרות נוסעים בתוך האוטובוס ונוסעי רכבים פרטיים בסביבת האוטובוס נתפשת כבלתי מעניינת? מדובר בפיגוע פוטנציאלי.

"אנו מברכים את משרד התחבורה והעומדת בראשו על הרצון לטפל ולהקצות משאבים בנגע האלימות באוטובוסים. את המשאבים יש להקצות להצבת מאבטחים בקווים מועדים לפורענות. דרישה שלנו להצבת מאבטחים בטבריה כבר הניבה ירידה דרמטית באלימות ומשיכת המאבטחים, הסיגה את המצב לאחור. כן נדרש שינוי מעמד הנהג. לא ייתכן כי מי שמפעיל את התחבורה הציבורית לא מוגדר כעובד ציבור, כדי שמי שתוקף נהג אוטובוס, ממש כמו בתקיפת כל עובד ועובדת ציבור, ייענש בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully