וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האור בקצה הפקק: התקדמות ברכבות הקלות במרכז ובצפון

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 22:22

נת"ע פירסמה את מכרזי ההפעלה לקווים הירוק והסגול, שיתחילו לפעול ב-2027-8. ארבע קבוצות יתמודדו על בניית הרכבת הקלה מחיפה לנצרת, שאמורה להתחיל לפעול לפני סוף העשור

הדמייה של הקו הירוק העתידי בגוש דן. נת"ע, מערכת וואלה!
הדמייה של הקו הירוק העתידי, מראשון לציון וחולון עד להרצליה/מערכת וואלה!, נת"ע

הקו האדום של הרכבת הקלה במרכז עדיין מחכה לאישור ההפעלה שלו, אבל שני פרויקטים מקבילים רושמים ציוני דרך חשובים.

נת"ע פירסמה הערב את מכרז ההפעלה לקווים הירוק והסגול, מכרז המוערך במיליארדי שקלים. במכרז תבחר החברה שתפעיל את הרכבות עם קבלת אישורי ההפעלה מהרגולטור. תקופת ההפעלה היא ל- 10 שנים ובאחריות הזוכה בין השאר יהיו גיוס, אימון והכשרה של כוח אדם לחברת ההפעלה, ניהול ניסויי ההקמה, קבלת היתר הפעלה ורשיון עסק לתחנות. החברה תפעל בתאום עם החברות שזכו במכרז עבודות ההקמה של שני הקווים

הקו הירוק בזיכיון ההקמה של חברת TMT, עובר בין ראשון לציון וחולון בדרום, עד להרצליה בצפון, על פני 39 ק"מ, מתוכם 4 תת קרקעיים, לאורכו 63 תחנות, וצפויים לנסוע בו כ-200 אלף נוסעים מדי יום. שנת ההפעלה: 2028.

הקו הסגול, שבהקמתו זכתה חברת שחף, עובר ברחוב ארלוזורוב בת"א ברחוב בן יהודה, אלוף שדה, דרך גבעת שמואל ועד אור יהודה במזרח. אורכו כ- 27 ק"מ, לאורכו 46 תחנות, וצפויים לנסוע בו כ- 200 אלף נוסעים ביום.

בקו האדום זכתה במכרז ההפעלה חברת "תבל", אשר עתידה בקרוב להפעיל את הקו האדום בין פ"ת לבת ים.

תחנה של הרכבת הקלה העתידית סמוך ליישוב ריינה. חברת חוצה ישראל,
תחנת ריינה של הרכבת הקלה נופית/חברת חוצה ישראל

במקביל אושרה התמודדות של ארבעה צוותים על בניית הרכבת הקלה "נופית", שתחבר את נצרת ויישובי הגליל למטרופולין חיפה, פרויקט בשווי של כ-4-5 מיליארד שקל. נופית הייא הרכבת הקלה היחידה שמתוכננת בצפון, והיחידה בארץ שתשרת גם יישובים ערבים.

צוות אחד כולל את שפיר ו-CAF הספרדית, צוות שני את אלסטום הצרפתית, אלקטרה ומינרב, צוות שלישי את קומסה הספרדית, דן ודניה סיבוס ורביעי את שיכון ובניוי ואגד. הזוכה במכרז יהיה אחראי על תכנון, אישור, הקמת, אספקת והתקנת כלל המערכות הרכבתיות של הפרויקט, רכש הקרונות, הפעלה ואחזקה לתקופה של כ- 25 שנה.

לאור צפי גידול האוכלוסין בגוש העירוני נצרת בכ-40% עד 2040, גידול האוכלוסין ביישובים שפרעם וקריית אתא בכ-70% עד 2040 וגידול בתעסוקה בכ-60% עד 2040, מדובר בפרויקט משמעתי לאזור. אולם הפרויקט זכה כבר לביקורת על התוואי שנבחר עבורו, מחוץ לרוב היישובים, עם תחנות שהתושבים יתקשו להגיע אליהן.

אורכו של קו הרכבת הקלה נופית הוא כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות איסוף והורדה של נוסעים, חניוני "חנה וסע" לאורך התוואי, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות בתדירות נסיעה מרבית של כל 4 דקות, וצפויים לנסוע בה כ- 100 אלף איש ביום, במהירות נסיעה מתוכננת של עד 100 קמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully