וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט-פרימיום: ימאהה Xmax 300

אורי ארגמן, fullgaz.co.il

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 14:49

נמאס לכם מהפקקים? ימאהה עורכת מתיחת פנים לקטנוע הנמכר ביותר שלה בישראל. מה השתנה ומתי הוא מגיע לארץ

ימאהה XMAX 300 המחודש. אתר יצרן
לרוכבים ותיקים ולחדשים שהמחיר הוא לא הבעיה שלהם/אתר יצרן

מחיר: כ-40 אלף שקל
מתחרים: הונדה X ADV 350

אהבנו: מנוע, התנהגות, נוחות
לא אהבנו: גובה מושב, מחיר


הימאהה איקסמקס 300 הוא אחד הקטנועים הנמכרים והמוכרים בארץ ובעולם, אך בכל זאת נזכיר במה מדובר: האיקסמקס הראשון בנפח 250 סמ"ק הוצג כבר ב-2005, מאז נוספו לו גרסאות בנפחים 125 ו-400 סמ"ק. ב-2017 יצא האיקסמקס 300 הראשון, שמלבד מנוע חזק המפיק 28 כוח סוס מ-292 סמ"ק, כלל גם שלדה חדשה עם צמד משולשי היגוי שאוחזים את המזלג הקדמי - כמו באופנוע. לאיקסמקס 300 אכן הייתה התנהגות כביש ספורטיבית בהתאם, ויחד עם מראה שמזכיר את האח הגדול, הימאהה טימקס, הפך האיקסמקס ללהיט מכירות של יאמהה ברחבי העולם.

ימאהה XMAX 300 המחודש. אתר יצרן
לוח מחוונים חדש, בגרסאות המאובזרות, גם עם שליטה בספוטיפיי/אתר יצרן

כעת משדרגת ימאהה את האיקסמקס 300 - שדרוג שנובע ממשוב מהלקוחות ובא לבסס את האיקסמקס בטופ של קטנועי הביניים. המנוע לא השתנה, גם הגלגלים עדיין בקוטר 15 אינץ' מלפנים ו-14 אינץ' מאחור, וגם השלדה, הבולמים והבלמים נותרו ללא שינוי. מה שהשתנה הוא העיצוב, האבזור והנדסת האנוש.

בתחום העיצוב, האיקסמקס זכה להצרה, בעיקר במרכז הכלי, התאורה הוחלפה לתאורה בצורת איקס כמחווה לשם הדגם, והמאותתים הקדמיים הוגבהו והוחלפו לנורות LED. בדגם ה-Tech MAX היוקרתי, עליו רכבנו בהשקה העולמית, נוספו גם כיסויי אלומיניום למדרסים, כיסוי עור לתאי האחסון, ומיתוג וחומרים מובחרים בכל מקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ימאהה XMAX 300 המחודש. אתר יצרן
אפשר להשאיר בכיס: מפתח קרבה חדש/אתר יצרן

בתחום האבזור קיבל האיקסמקס החדש מסך LCD גדול שמחליף את לוח השעונים האנלוגי בדגם הקודם. דגם ה-Tech MAX מקבל מסך LCD קטן יותר, אך בנוסף אליו מסך TFT צבעוני גדול. שני הדגמים מאפשרים קישוריות לטלפון, אך בעוד האיקסמקס 300 מציע רק תצוגה להודעות, באיקסמקס 300 טקמקס יש אפשרות שליטה בספוטיפיי, מבחר של תצוגות נוחות, ואפשרות לניווט - אך רק במדינות להן גרמין יצרה מפות, וישראל עדיין אינה ביניהן. וכמו בדגם הקודם, גם לאיקסמקס החדש יש מפתח קרבה, שני תאי-כפפות ותא ענק מתחת למושב, שקע טעינה USB, ומגן רוח הניתן לחיבור במצב גבוה או נמוך.

ימאהה XMAX 300 המחודש. אתר יצרן
הנוחות בעיר עדיין לא טובה מספיק/אתר יצרן

מבחינת הנדסת האנוש, בימאהה שינו את המושב. הוא כעת רך יותר וארוך ויותר, ומאפשר יותר חופש תנועה לרוכב. הוא גם צר יותר בחלקו הקדמי כדי להקל על ההגעה עם רגל בטוחה לקרקע - נקודה בעייתית בקטנוע הגבוה יחסית. גם בתנוחת הרגליים יש יותר אפשרויות תנועה על המדרסים החדשים. הכידון מאפשר, כמו מגן הרוח, חיבור בשתי זוויות. האיקסמקס היה קטנוע נוח אך צפוף, והשינויים האלו לא הופכים אותו לקטנוע תיור אבל קצת מקרבים אותו לשם - הוא פחות צפוף.

פידבק נוסף שבו טיפלו בימאהה בו היא ידית הבלם. האיקסמקס נותר עם דיסק בודד מלפנים ואחד מאחור, אך הרגש בידית הבלם, שהיה מעט ספוגי בדגם הקודם, טופל. לאיקסמקס יש כמובן מערכת למניעת נעילת הגלגלים ABS ובקרת אחיזה.

האיקסמקס 300 החדש מגיע בכחול או באפור, וגרסת הטקמקס מגיעה בשחור מט או ירוק מט יפהפה - עליו רכבנו. בימאהה מציעים עבור הקטנוע שפע של אביזרים מקוריים כמו משקף מוגבה או מפלט אקרופוביץ', ומספר חבילות אבזור: ספורט, אורבן וחורף.

ימאהה XMAX 300 המחודש. אתר יצרן
גבוהים? תוודאו שאתם מגיעים לרצפה, למרות השינוי במבנה, המושב עדיין גבוה/אתר יצרן

יוצאים לדרך

אנחנו מתחילים את הרכיבה במילאנו. האספלט ברמה נמוכה, רחובות אבן מתקופת האימפריה הרומית ומסילות רכבת שחוצות את האספלט בכל פינה. האיקסמקס לא מתרגש מכלום. המתלים אמנם מעט נוקשים כך שמרגישים מה עובר תחתיו, אבל לא בצורה שגורמת לרוכב אי-נעימות. הוא שומר על קו הנסיעה, ואפילו בורות עמוקים לא מוציאים אותו משלוותו. המנוע נותר חזק כשהיה, והאיקסמקס מאיץ היטב בכל מהירות. המבנה הצר מאפשר להשתחל בתנועה בקלות, והבלמים עוצרים אותו בעוצמה ועם הרבה רגש. עדיין קשה מעט להגיע לקרקע, אם כי גם הרוכבת הנמוכה בקבוצה הסתדרה.

ימאהה XMAX 300 המחודש. אתר יצרן
מהנה לרכיבה גם בכביש מפותל בזכות מתלה קדמי בדומה לאופנוע/אתר יצרן

הימאהה איקסמקס 300 טק-מקס נותן תחושה שכאילו נוצר בכדי לצלוח את הכרך במהירות וביעילות. אנחנו יוצאים מהעיר, מטפסים על הרים בכבישים קטנים ומפותלים צפונה והאיקסמקס, שוב, לא מתרגש מכלום. קל לרכוב עליו בכבישים טכניים, קל להשכיב אותו ולשנות כיוון, הוא משרה המון בטחון ונצמד לאספלט בכל תנאי. האיקסמקס מאיץ חזק בעליות, בולם חזק בירידות ופונה חזק בכל פנייה. קטנוע ספורטיבי מהוקצע שבא לתת עבודה ולהשאיר את הרוכב פנוי מדאגות.

לאחר כמה שעות רכיבה, כולל סיבוב באגם קומו, אנחנו חוזרים למילאנו, הפעם דרך הכביש המהיר. גם שם אין לאיקסמקס כל בעיה. הוא יציב על הכביש גם כשהמהירות מתקרבת ל-140 קמ"ש, מיגון הרוח יעיל, והקטנוע נוח ומרווח כך שגם לאחר 7 שעות ו-200 ק"מ של רכיבה וצילומים, הגב לא כאוב, הישבן לא רדום והידיים לא עייפות. היאמאהה איקסמקס 300 טק-מקס היה פרטנר מושלם לרכיבה שכזו.

ימאהה XMAX 300 המחודש. אתר יצרן
נוח גם אחרי שעות של רכיבה/אתר יצרן

סיכום

הימאהה איקסמקס 300 נותר כשהיה - קטנוע פרימיום ספורטיבי. אבל כעת הוא גם נוח מספיק לטיולים קצרים. הוא עדיין לא מפנק ומבודד מהסביבה כמו קטנועי מנהלים, אך הוא גומל על כך בהתנהגות כביש ספורטיבית ברמה גבוהה. תותח בעיר, גרזן בפיתולים ורכבת באוטוסטרדה. ועם כל העבודה הקשה שהוא עושה הוא לא שוכח לרגע להיראות טוב תוך כדי. הוא קטנוע טוב, בשל ו'מהודק', כשהחסרונות היחידים שלו הם גובה המושב והמחיר - שעומד על סביב 40 אלף שקל.

הוא מיועד למי שרוצה קטנוע ספורטיבי, מחפש את הטוב ביותר - ומוכן לשלם על כך. גם מעריצי הטימקס שלא רוצים או לא יכולים לשלם את המחיר המבוקש עליו ימצאו נחמה באיקסמקס. מי שמחפש מקסי-סקוטר, אבל בלי הגודל הפיזי, משהו קצת יותר נוח לרכיבה בעיר וסביבותיה - ימצא גם הוא תשובה באיקסמקס. המתחרה העיקרי שלו היה ההונדה פורצה, אבל מאז שהונדה שחררה את ה-ADV350 עם הספק ומשקל דומים ועם צמד משולשים קדמיים כמו באיקסמקס - הוא המתחרה האמיתי של האיקסמקס, ובקרוב נבחן אותם ראש בראש.

הימאהה איקסמקס 300 החדש הוא כלי ספורטיבי אך גם פרקטי. קטנוע פרימיום, גם אם לא מפנק. ומעל לכל הוא מאפשר לרוכב המון כיף במעט מאמץ. רק צריך להתאמץ כדי לחסוך מספיק למחיר הרכישה. אנחנו מאוד אהבנו את האיקסמקס 300 החדש וניפרד ממנו וממילאנו בברכת צ'או, בראבו על האיקסמקס.

ימאהה XMAX 300 המחודש. אתר יצרן
יתמודד היטב גם עם כבישים מהירים/אתר יצרן

על הצד הטכני: ימאהה Xmax 300

מנוע: צילינדר יחיד, 4 שסתומים

קירור: נוזל
נפח: 292 סמ"ק
הספק: 28 כ"ס ב-7,250 סל"ד
מומנט: 2.96 קג"מ ב-5,750 סל"ד
תיבת הילוכים: ויראטור
שלדה: פלדה, צמד משולשי היגוי

בלמים:
קדמי/אחורי: 267 מ"מ/ 245 מ"מ

מימדים:
אורך כולל: 2,180 מ"מ, בסיס גלגלים: 1,540 מ"מ, גובה מושב: 795 מ"מ
מיכל דלק: 13.2 ליטר
משקל מלא: 183 ק"ג
צמיגים: 120/70R15, 140/70R14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully