וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס GX מעניק הצצה ראשונה לטויוטה לנד קרוזר הבא

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 17:54

כמה כמה שנים שחובבי השטח מחכים ללנד קרוזר החדש. עכשיו חושפת טויוטה את התאום היוקרתי שלו, לקסוס GX החדש. עדיין נאמן לשלדת סולם, סרן חי מאחור ולראשונה גם היברידי

לקסוס GX 2023. אתר יצרן
זהו לא דגם לגו, אבל לקסוס הלכה פה לכיוון הקובייתי בצורה קיצונית/אתר יצרן

אחרי קדנציה ארוכה מאוד, שמתחילה עוד ב-2009 ומוניטין שמציב אותו בפנתאון רכבי השטח לצד שמות כמו לנד רובר דיפנדר ומרצדס G קלאס, טויוטה לנד קרוזר עומד לפנות את מקומו לדור חדש.

את הקדימון אליו אנחנו מקבלים דווקא מחטיבת היוקרה לקסוס, שהציגה את המקביל שלו ה-GX. ובעוד בהרבה מאוד מקרים, ההתבססות על מכלולי טויוטה לא ממש עושה טוב למוצרים שלה (עיין ערך UX ו-ES), במקרה של רכבי השטח, היא רק מרוויחה מזה נקודות שלמתחרים שלה בקבוצת היוקרה אין - להוציא אולי לנד רובר ומרצדס עם ה-G קלאס היקר מאוד.

הבסיס, אותו הוא חולק עם הלקסוס LX משתמש בפלטפורמת TNGA-F החדשה, שלמרות השמירה על מאפייני רכב שטח עם שלדת סולם וסרן חי מאחור אמורה להבטיח שיפור ניכר בהתנהגות הכביש. חלק ממנו יגיע מכיול חדש למתלים הקדמיים ותגבור חשמלי להגה.

לקסוס GX 2023. אתר יצרן
עדיין עם שלדת סולם וסרן חי מאחור/אתר יצרן

ה-GX גדול יותר מהדור היוצא עם 4.95 מטר לאורך, רוחב של 1.98 מטר ורק נתון הגובה נמוך יותר - 1.86 מטר. בסיס הגלגלים ארוך ומגיע ל-2.85 מטר.

אין התייחסות לגרסה קצרה של הדגם בשלב זה. ייתכן שזה נובע מהעובדה שלקסוס לא הציעה את תצורת 3 הדלתות גם קודם, אבל בהחלט מעלה תהייה מה זה אומר לגבי הלנד קרוזר בהיבט הזה. האם נראה נטישה של התצורה הקצרה והזולה יותר בדור הבא? כך או כך, מי שיצאו נשכרים מהצמיחה הזו במימדים הם יושבי השורה השנייה והשלישית וכן נפח תא המטען.

אגב, למרות הצמיחה במימדים, זוויות הגישה והנטישה לא נפגעו. הראשונה שופרה מעט ועתה עומדת על 26 מעלות והשנייה נותרה ללא שינוי - 23 מעלות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
לקסוס GX 2023. אתר יצרן
הגדילה שלו תטיב עם יושבי השורה השלישית ועם נפח המטען/אתר יצרן

על ההנעה בשלב הראשון אחראי מנוע V6 בנזין עם מגדש טורבו בנפח 3.4 ליטר ובהספק של 349 כ"ס. ולמרות שהוא מחסיר שני צילינדרים לעומת ה-V8 בדור היוצא, מגדש הטורבו מקפיץ אותו מ-301 סוסים להספק הנוכחי. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית בעלת 10 יחסי העברה לעומת 6 בעבר וההנעה היא כפולה קבועה, כמובן שעם יחס העברה נמוך ודיפרנציאל מרכזי ננעל.

עוד בדור הנוכחי, גרסת שטח קרבית שמקבלת את השם Overtrail ולה מיגון מקורי, מדרגות מתכת וקטלוג אפשרויות שכולל גגון ציוד. יש לו גם צמיגי 33 אינץ' בפרופיל שטח (AT), מוטות מייצבים אקטיביים שמאפשרים הארכת מהלך שלהם במהירות איטית לזחילה והקשחה שלהם לייצוב המרכב במהירות גבוהה וכן נעילת דיפרנציאל אחורית.

לקסוס GX 2023. אתר יצרן
נקווה שחלק מזה יחלחל גם ללנד קרוזר/אתר יצרן

אבל אם החוץ עשה מהפך במראה שלו, מה נגיד על תא הנוסעים. פה זו כבר קפיצה משמעותית קדימה עם תצוגה עילית, מסך מולטימדיה בגודל 14 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' ולקסוס שהשתפרה מאוד בדגמים האחרונים שלה, במיוחד מאז ה-NX, נראה ששמרה על איזון טוב בין שליטה מהמסכים לבין מתגים וחוגות פיזיות.

גם רשימת מערכות הבטיחות התרחקה משמעותית מהקצרה מאוד של הלנד קרוזר. כאן היא נקראת Lexus Safety System+ 3.0 וכוללת זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, קריאת שלטי דרך, סיוע בתמרוני חירום ועוד.

ה-GX יורכב במפעל הדגל של טיוטה בטהארה יפן לצד חלק מדגמי לקסוס וטויוטה ותחילת השיווק שלו תהיה בתחילת 2024. לדברי יבואנית לקסוס לישראל כרגע לא ידוע אם הדגם יגיע לישראל. אנחנו חושבים שהעובדה שזה לא היה "לא" מספיק אופטימית עבורנו. הלנד קרוזר עצמו אמור להיחשף בחודשים הקרובים, בתקווה שנראה אותו בארץ כבר ב-2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully