וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצאת לשטח בלי להיכנס למינוס? הכלים החדשים של CFmoto

שי ארז

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 11:37

הרבה לפני יצרניות הרכב הסינית שעוצרות פה בדרך לאירופה, הייתה כאן CFmoto שהציגה אופנועים וטרקטורונים עם השוק האירופי על הכוונת ובמחירים שוברי שוק. זה מה שיש לה להציע לטיילי השטח מוטי התקציב

טרקטורוני CF מוטו 2023. רונן טופלברג,
ה-Z פורס לצד טרקטורון הטיולים החדשים/רונן טופלברג

חברת CFmoto שפעילה בישראל כבר יותר מעשור בתחום השטח, כאשר ליצרנית עצמה מחזור מכירות שנתי של למעלה ממילארד דולר, מפעלים בכל העולם, 5,000 עובדים, מהם 800 מהנדסי פיתוח, שיתופי פעולה אסטרטגים וייצור משותף עבור מיטב היצרנים, כמו KTM, בוש, קהיבה ועוד, ככל הנראה מדובר ביצרן הסיני הכי אירופאי שקיים בעולם המערבי.

בישראל המותג כבר מזמן מהווה שחקן מרכזי בשוק, עם מגוון הכלים והאיכות שיותר ויותר לקוחות מגלים מדי שנה. אבל מה שמביא אותם לשם לכתחילה הם בעיקר המחירים הנמוכים ביחס למותגים האחרים.

לקראת תחילת הקיץ המקומי, השיקה חברת עופר אבניר, יבואנית CFmoto בישראל, שלושה טרקטורונים מחודשים, sbs אחד ושני "רגילים" בקטגוריית הביניים. ההשקה התקיימה בהרי ירושלים, אזור נחל כיסלון, דרך בורמה, עין רפא והסביבה וכללה רכיבה מאתגרת ללא הנחות, שאפשרה לנו לעמוד על טיבם של הכלים החדשים והמחודשים. עלינו על מיטב הביגוד וציוד המיגון ושמנו פעמינו מזרחה/

טרקטורוני CF מוטו 2023. רונן טופלברג,
ה-Z פורס ייכנס לזירה של רכבי ה-SBS, או כמו שהם מכונים "רייזרים"/רונן טופלברג

מה חדש?

לאחר שבשנה שעברה הושקו דגמי ה-1000 סמ"ק, השנה כללה ההשקה את ה- Z FORCE 1000 טרקטורון סייד ביי סייד, ושני דגמי טרקטורונים בנפח בינוני, ה-520 L/S ו-625 טורינג. מדובר למעשה במתיחת פנים די משמעותית לכל הכלים שכולל בין היתר שדרוגי שלדה, מתלים, הספקים וגם ידידותיות למשתמש.

ZFORCE 1000 SPORT R

ה-ZFORCE 1000 SPORT R הוא רכב פנאי שטח סייד בי סייד (SBS) שעבר ב-2023 מתיחת פנים מקצה לקצה, פנימה והחוצה. החל מהמנוע - V טווין בנפח 963 סמ"ק שנוספו לו 11 כוחות סוס (מ-79 כ"ס ל-90 בדגם הנוכחי), דרך שדרוגי שלדה, מתלים דינמיים ותמסורת, ועד מערכות פליטה, יניקה ותא נוסעים מחודש, ה-1000Z הוא למעשה כלי כמעט חדש לחלוטין. בין השאר הוא מקבל גם מושבים ספורטיביים, חגורות בטיחות 3 נקודות, ידית אחיזה מתכווננת לנוסע, מסך דיגיטלי בגודל 5 אינץ', הגה ספורטיבי עם סימון מיקום הגלגלים, כננת מובנת (3,500 ליברות) עם כבל ניילון בטיחותי, בורר מצבי נהיגה בין רגוע לספורטיבי ושפע אפשרויות לשדרוג ותוספות של אביזרים.

ה-1000Z מגיע עם חישוקים בקוטר 14 אינץ' במבנה "בידלוק" למניעת קילוף הצמיג בזמן פניות חדות או כשמורידים אוויר מהצמיג לצורך נסיעה בחולות למשל. העיצוב החיצוני שלו קרבי ואגרסיבי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
טרקטורוני CF מוטו 2023. רונן טופלברג,
רשימת האבזור והתוספות ארוכה/רונן טופלברג

ה-1000Z מתמודד בקלות עם כל דרך בלי הרבה מאמץ. בזכות העיצוב והחזית המשתפלת, שדה הראיה לפנים מצוין, תפעול המתגים אינטואיטיבי והחיבור של הווריאטור מיידי ומספק כוח מתפרץ ושומר על מהירות גבוהה בלי הרבה מאמץ. אגב, הווריאטור (CVT) מוגן מים וזכה לגישת שרות נוחה, דבר שהמכונאים או מי שיתקע בשטח, יעריכו מאוד.

השילוב של כוח, צמיגים גדולים ומתלים דינמיים מצוינים, מאפשר גיהוץ מכשולים בנסיעה מהירה, בעוד שגם במעברים ומכשולים טכניים בהם נדרשת מהירות נמוכה ועבודת היגוי מדויקת, השליטה ותפעול הכלי קלה גם לנהגים פחות מקצועיים. אפשרויות ההנעה 2X4 / 4X4 עם נעילת דיפרנציאל קדמית ואחורי נעול, אפשר לבחור בין מעבר טכני מדויק למשחקי זנב מהנים בשטח הפתוח.

טרקטורוני CF מוטו 2023. רונן טופלברג,
יש מקום לשיפור בתפעול ידית ההילוכים, אבל מלבד זה, הוא הפגין יכולות גבוהות מאוד/רונן טופלברג

רק ידית העברת ההילוכים, כמו גם בטרקטורונים שעוד נגיע אליהם בהמשך, לא עוברת חלק בין מצבי הנהיגה השונים H/L/N/P/R. לא פעם ידית ההעברת ההילוכים נתקעה בין המצבים השונים וצריך היה לתפעל את הידית בשיטה הרוסית כדי לעבור מצב. לא משהו קרדינלי אבל בהחלט נקודה שזקוקה לשיפור בדגם הבא וזאת אולי הביקורת היחידה שנתקלנו בה במהלך נסיעת המבחן.

מחיר ה- ZFORCE 1000 SPORT R בתקופת ההשקה עומד על 89 אלף שקל (96 אלף שקל במחיר הרגיל), כמעט חצי מחיר לעומת מותגי פרימיום ובטח שהוא לא נופל מהם בהרבה. כך שאם אתם מחפשים כלי פנאי שטח דו מושבי להרבה פאן במעט כסף, מצאתם.

טרקטורוני CF מוטו 2023. רונן טופלברג,
טרקטורוני עבודה/טיולים במחירים נגישים/רונן טופלברג

CFORCE 520S -520L

הצמד S ו-L הם טרקטורוני הכניסה/תקציב לתחום העבודה וטיולים. רגע לפני שנתייחס לשתי הגרסאות כאחת, נספר שההבדל ביניהן הוא בשלדה ארוכה יותר בדגם ה-L, מרחק סרנים גדול יותר, המושב מפוצל עם תמיכות גב לשני הנוסעים וידיות אחיזה למורכב ומדרס רגלים מדורג (נוח מאוד).

ה-520 כאמור הוא טרקטורון עבודה וטיולים שמתאים הן ככניסה לעולם הזה והן כפתרון לתקציב מוגבל. הדגם עבר שיפורים ושינויים לעומת הדור הקודם ונתחיל בעיצוב החזית. מעבר לשיפור זווית הגישה שמאפשרת עוד יכולת תיקול ומעבר מכשולים, החזית זכתה לעיצוב אגרסיבי, ולי באופן אישי ישר קפץ לראש המראה של אנגרי בירדס. תסתכלו ותגידו אתם.

טרקטורוני CF מוטו 2023. רונן טופלברג,
גרסת ה-L מקבלת תנאי מחיה משופרים לנוסע עם משענת וידיות אחיזה/רונן טופלברג

ה-520 מציג מנוע בנפח 495 סמ"ק בעל צילינדר אחד, מקורר נוזל המפיק 38 כוחות סוס. לא עוצמה שעוקרת סלעים ממקומם אבל הכלי זז, וזז מהר או בנחישות בכל סוג דרך ותוואי, גם הודות למתלים החדשים ששודרגו מהדור הקודם.

כמו בשאר הדגמים, גם כאן ישנן אפשרויות הנעה של 2X4 או 4X4 עם נעילת דיפרנציאל קדמית או לכל הגלגלים. המעבר, אגב, בין המצבים מתבצע באמצעות מתג נוח לתפעול, ובכלל, כל הדור הנוכחי זכה לקופסת מתגים חדשה ואינטואיטיבית מאוד.

לדברי היצרן, השלדה הוקשחה ב 30 אחוז לעומת הדור הקודם בעוד שהמשקל הופחת ב 10 אחוזים (358 ק"ג). הכלי נועל צמיגי 12 6PLY והכידון הוגבה והוזז מעט לכיוון הרוכב על מנת לאפשר רכיבה ותפעול נוחים יותר בזמן רכיבה אגרסיבית או בעמידה. בזנב של הכלי נמצא פתח אחסון יעיל מאוד בנפח 10 ליטר.

טרקטורוני CF מוטו 2023. רונן טופלברג,
לא חזק, אבל מספיק כדי לעשות את העבודה/רונן טופלברג

בסביבת הנהג כאמור הוחלפה קופסת המתגים ולטובת המידע ישנו צג דיגיטלי 5 בגודל אינץ' קריא וברור שכולל גם חיבור בלוטות' לסמארטפון כולל אפשרות לראות שיחה נכנסת. ברכיבה ספורטיבית זה אולי חסר משמעות אבל כשמשתמשים בכלי בעבודת השדה למשל, מדובר ביתרון ותוספת חשובה שכל חקלאי ידע להעריך.

בסך הכל, למרות הנתונים הצנועים לעומת שאר הכלים שנבחנו באותו יום, ה-520 לא הראה שום ריגשי וסימני נחיתות, עמד בקצב וצלח בקלות את כל הקטעים הטכניים ללא שום בעיה. זהו כאמור כלי שמנגיש את החוויה והיעילות גם לבעלי תקציב מוגבל. כמה מוגבל? מחיר ה-520 S עומד בתקופת ההשקה על 44 אלף שקל בעוד שגרסת ה-L עולה במהלך תקופת ההשקה 46 אלף שקל כשהמחיר הרגיל גבוה ב-6,000 שקל בכל גרסה.

טרקטורוני CF מוטו 2023. רונן טופלברג,
למי שצריך כלי גדול לשימושים משולבים של עבודה וטיולים יש את ה-625 TOURING/רונן טופלברג

אחרון חביב בסדרה החדשה שהוצגה הוא ה - CFORCE 625 TOURING שהוא דגם אחד מעל ה-520 בקטגוריית הביניים. מדובר בעליית מדרגה מכל בחינה שהיא, גודל, נפח, הספק, יכולת וכמובן גם במחיר. גם ה-625 טורינג הוא כלי שיכול לשמש לעבודה במהלך השבוע ולבילוי וטיולים בסופו. הכלי חמוש במנוע 4 פעימות בנפח 580 סמ"ק בעל צילינדר אחד, מקורר נוזל עם הזרקת דלק שמפיק 45 כוחות סוס.

ההבדל המשמעותי ביותר בינו לבין ה-520 הוא בכידון שזוכה בדגם הזה לתגבור חשמלי ( -אלקטריק פאוור סטירינג EPS) ועושה הבדל גדול מאוד בכל מה שקשור לנוחות ברכיבה, לקלות והיגוי מדויק בקטעים טכניים כמו גם שמירה על יציבות בפניות מהירות. הרכיבה באמצעות הכידון הזה עושה הבדל גדול ומי שיכול להרשות לעצמו להוסיף עוד כמה אלפי שקלים, זה בהחלט מומלץ.

ה-625 טורינג עושה שימוש במערכת הזרקת דלק אלקטרונית של בוש ונהנה מתגובה מיידית של המצערת האלקטרונית. שלדה חדשה, חישוקי 12 אינץ', זרועות A כפולות עצמאיות, זוויות גישה ונטישה משופרות, סביבת רוכב חדשה כולל מסך תצוגה דיגיטלי וקופסת מתגים חדשה, מושב משודרג עם משענת גב, תאורת לד כולל תאורת יום, כל אלה ועוד הופכים את ה-625 טורינג לחתיכת כלי שמתמודד בקלות עם כל תוואי ודרך בכל מהירות תוך שמירה על נוחות נסיעה יציבה ובטוחה. במחיר של 64 אלף שקל (56 אלף שקל בתקופת ההשקה) זהו כלי שיודע לעשות את הכל טוב, מהר ונוח במחיר מצוין.

טרקטורוני CF מוטו 2023. רונן טופלברג,
כידון בעל תגבור חשמלי מקל על השליטה בכלי/רונן טופלברג

ולעת ערב

תם לו יום מבחן ארוך, מתיש ומהנה. שלושה טרקטורונים בארבעה גרסאות שנדרשו לעמוד בתנאי דרך לא פשוטים בחלקם, תחת ידיהם הברוטאליות של כתבי רכב ועמדו יפה מאוד במשימה. לא תמיד יש את היכולת באירועי השקה לבחון כלים בתנאי קרב אמיתיים ללא הנחות ואולם הפעם, ניתן לנו מספיק זמן ובעיקר תוואי לבחון ולהבין את הכלים לעומק. המסקנות הן די ברורות, הכלים הללו שודרגו ובהרבה לעומת הדור הקודם שלהם והם זמינים במחירים מאוד מומלצים למי שרוצה להיכנס לתחום או להמשיך להנות מכלי עבודה / פאן במחיר הגיוני. CFmoto מוכיחים שזה אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully