וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה כופפה את GM ופורד, הישראלים ישלמו את המחיר

קינן כהן, אודי עציון

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 8:05

אחרי פורד, גם ג'נרל מוטורס תאמץ את חיבור הטעינה המהירה של טסלה במקום חיבור ה-CCS2 המאושר בארץ. המשמעות: מ-2025 יהיה קשה לייבא מארה"ב פורד מוסטאנג מאך E וחשמליות אמריקאיות אחרות

סופרצ'ארג'ר טסלה. אתר יצרן
מתחם סופרצ'ארג'רים. בקרוב נראה פה עוד מכוניות חוץ מטסלות/אתר יצרן

ג'נרל מוטורס מצטרפת לפורד והחל מ-2024 החשמליות שלה יוכלו להשתמש ברשת הטעינה המהירה של טסלה, ה'סופרצ'ארג'ר' בארה"ב. כך הכריזו יחד אילון מאסק מנכ"ל טסלה ומארי בארה, מנכ"ל GM.

כך יקבלו גם בעלי השברולט והקאדילק החשמליות גישה לרשת של טסלה, שמונה כמחצית מ-30 אלף שקעי הטעינה המהירה בארה"ב. מ-2025 יצוידו החשמליות של ג'נרל מוטורס כבר בפס הייצור בחיבור ה-NACS של טסלה, ראשי תיבות של North American Charging Standard, ומתחרה בתקן ה-CCS. בכך למעשה מאמצות שתיים משלוש היצרניות הגדולות בצפון אמריקה את התקן של טסלה לטעינה מהירה. רק החטיבה האמריקאית של סטלנטיס לא הצרפה לברית הטעינה החדשה, והיא מייצרת למשל את רכב הפלאג אין הנמכר ביותר בצפון אמריקה, ג'יפ רנגלר PHEV.

טעינה טסלה. אתר יצרן
NACS שיטת הטעינה של טסלה תהפוך לתקן האמריקני הלכה למעשה/אתר יצרן

שני ההסכמים אמורים להעניק לחשמליות של שתי היצרניות האמריקאיות יתרון על פני החשמליות של יונדאי, פולקסווגן ויצרניות אחרות מבחינת זמינות עמדות הטעינה המהירה.מנגד הם יעניקו לטסלה מקור הכנסה נוסף מהגדלת מכירות החשמל לנהגים, בזמן שמקור הכנסה אחר שלה, מכירת זכויות זיהום אוויר הולך ומתייבש, לאחר שגם יצרניות אחרות כבר מוכרות מספיק חשמליות באירופה ולא צריכות עוד לרכוש ממנה זכויות כאלה.

מנגד בכך מוותרות ג'נרל מוטורס ופורד על תחרות ביכולת הטעינה הסופר מהירה שאימצו כבר יונדאי וקיה, וטויוטה ופולסטר יציעו בעתיד, בקצב של 350 קילוואט. הרשת של טסלה מותקמת לטעינה ב-250 קילווואט.

יו"ר ומנכ"ל GM מארי בארה"ב ציינה כי: "החזון שלו לעתיד כל חשמלי פירושו ייצור מיליוני כל רכב חשמליים מכל הסגמנטים ורמות המחיר, תוך יצירת אקוסיסטם מתאים להאצת אימוץ כלי רכב חשמליים. שיתוף הפעולה עם טסלה הוא חלק מרכזי באסטרטגיה בהנגשת רשת מטענים מהירים עבור לקוחותינו".

רבקה טינוצ'י, סמנכ"ל תשתיות טעינה בטסלה ציינה כי "המשימה שלנו היא להאיץ את המעבר לאנרגיה ברת קיימא. מתן גישה לכל בעל רכב חשמלי לרשת הסופרצ'ארג'רים של טסלה היא אבן יסוד של משימה זו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פורד F-150 לייטנינג. פורד,
פורד F-150 לייטנינג החשמלי. האם המהלך יחסום את אפשרות הייבוא?/פורד

אבל למהלך תהיה משמעות גדולה עבור השוק הישראלי. כיום מגיעות בייבוא מקביל ואישי לארץ חשמליות מארה"ב, בעיקר דגמים שלא משווקים אצלנו בייבוא סדיר, כמו פורד מוטאנג מאך E, פורד F150 לייטנינג ועוד. מ-2025, כשאלה יגיעו לדילרים האמריקאים עם השקע של טסלה, אי אפשר יהיה להביא אותן לישראל, בגלל שהעמדות בארץ של החברה ימשיכו להשתמש בשקעי ה-CCS2, כמו באירופה.

סביר שגם היבואנים הרשמיים יתקלו בקשיים בייבוא לארץ של חשמליות אמריקאיות שלא נמכרות גם באירופה. היצרנים האמריקאים לא יבנו במיוחד עבור השוק הישראלי מכוניות עם שקעים מתאימים. אחת הסיבות לכך ששברולט בולט למשל לא הגיעה לארץ בייבוא סדיר, הייתה סירובה של ג'נרל מוטורס להשקיע בייצור מיוחד לישראל שלה עם שקעי CCS2.

מוסטאנג מאך E. יצרן, אתר יצרן
מוסטאנג מאך E. אפשר יהיה לייבא אותה רק מאירופה היקרה יותר, בהנחה שתמשיך להיות משווקת שם/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully