וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתם שמן על הכביש: 5 פעולות שחייבים להכיר

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 10:08

אירוע כתם השמן במחלף לה גוורדיה הוא הזדמנות מצוינת להזכיר כמה כללי נהיגה שטובים תמיד, אבל חשובים שבעתיים במקרה כזה

בוידאו: כתמי שמן על הכביש במחלף מחלף לה גוארדיה-/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסרטונים המתעדים את המכוניות המחליקות בעיקול המנהרה של מחלף לה גוורדיה התרוצצו ברחבי הרשת ונראה שלא היה מישהו שחבר בקבוצת ווטסאפ כלשהי שהצילום הזה לא נחת במכשיר שלו. מראה המכונית שמגיעות מעיקול הדרך, בירידה ומחליקות זו לתוך זו בשל כתם שמן שנוצר שם, בעיקר מעלה את השאלה החשובה מאוד - מה עושים במקרה של עלייה על כתם שמן או אם נקלענו למקרה דומה.

אז לפני הפעולות עצמן, כמה נקודות בסיס. כתמי שמן יכולים להתרחש ממגוון סיבות, שלוש הבולטות בהן: טפטוף מכלי רכב עם נזילת שמן, כתוצאה משפיכה של שמן המובל באופן לא נכון או שארית מתאונה. ויש סיבה שאנחנו מציינים את אלו, כי הם גם אינדיקציות למקומות בהם אתם עלולים לפגוש כתם שמן - במטרים הסמוכים לקו העצירה ברמזור (שם עומדות המכוניות), בעיקולים (שם עלול להישפך שמן ממיכלים), או בזירה של תאונת דרכים שטרם פונתה או טרם כוסה השמן בחול ושאר חומרים כימיים סופחים.

כתם שמן על כביש. ShutterStock
לא צריך יותר מדי כדי לגרום להחלקה של המכונית/ShutterStock

אלו הדברים שצריך לעשות אם עולים על כתם שמן

1. הזיהוי:
זיהוי מוקדם הוא תמיד התחלה טובה כאשר מדובר בבטיחות. בנהיגה תמיד מסתכלים רחוק קדימה, זהיתם מכוניות שמחליקות או עומדות בצד, זו נורה אדומה - קחו בחשבון שהסיבה עשויה להיות שמן על הכביש.

2. ההחלקה:
בניגוד להחלקה שנובעת מאיבוד אחיזה של סחרור גלגלים (אם האצתם על כורכר חזק מדי לדוגמה) שבו אלו רק הגלגלים המניעים שמסתחררים, החלקה על כתם שמן דומה יותר להחלקה על כביש רטוב, או קרח - רק חריפה יותר. אובדן אחיזה מהיר ופתאומי של הצמיגים.

3. הבלימה:
למרות האינסטינקט למהר ללחוץ בעוצמה על הבלמים - זו טעות! העברת המשקל המהירה רק תחריף את ההחלקה ותצמצם את היכולת שלנו לשלוט במכונית. יש להרפות לאט מדוושת התאוצה ולהפעיל לחץ עדין מאוד על דוושת הבלמים.

4. ההיגוי:
כמו יכולת הבלימה, גם ההיגוי שלנו נפגע משמעותית בהחלקה על כתם שמן. מקדם האחיזה האפסי מביא לכך שפעולות הפניית ההגה בעלות קשר קלוש לנעשה בכביש. גם פה, אם נדרש היגוי, יש לבצע אותו בצורה איטית מאוד, לא בהפניות הגה חריפות שרק יחריפו את מצב ההחלקה.

5. כשנעצרנו:
בין אם הצלחנו לחמוק מפגיעה או נתקלנו במכוניות אחרות. הדבר הראשון שעושים הוא לבדוק שאין סכנה מיידית, ובמידה ואין כזו - לצאת מהמכונית מיד למקום בטוח. מקום כזה יהיה מעבר למעקה, מאחורי מכשול קשיח רכב גדול מאוד, כל דבר שיעצור מה שעשוי להחליק לכיוונכם. רצוי גם לעמוד בצד שאינו כיוון ההחלקה של המכונית (אם מדובר בעיקול). בשלבים הבאים טלפון למשטרה ובמידת האפשר אזהרה של הנהגים המתקרבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully