וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנגד כל הסיכויים: פרארי ניצחה את טויוטה בלה מאן

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 10:10

הימים של פורד נגד פרארי במירוץ 24 השעות המפורסם נשכחו מזמן. כעת טויוטה היא האלופה הנצחית. בסוף השבוע התייצבה מולה לראשונה מכונית עם סמל הסוס הצוהל ושברה נאחס בן כמעט 60 שנה

פרארי 499P לה מאן 2023. Getty Images, GettyImages
אפילו מזג האוויר לא עצר את הקאמבק האדום/GettyImages, Getty Images

הסרט "פורד נגד פרארי" מ-2019 החזיר לתודעה הציבורית את ההילה של מירוץ 24 השעות של לה מאן, את המאמץ הלא אנושי של האדם והמכונה לצלוח יממה של מירוץ. שלושה נהגים מתחלפים ביניהם, אבל המכונית היא אותה מכונית שחייבת להפגין אמינות של 100%, כשכל עצירה למשהו מעבר לתדלוק או החלפת צמיגים, יכולה לעלות לצוות במירוץ.

אבל באותה עת זה היה לגמרי סרט היסטורי: פרארי לא ניצחה במירוץ הצרפתי כבר כמעט 60 שנה, והאלופה בחמש השנים האחרונות היא חברה שבשנות ה-60 של המאה הקודמת אף אחד לא היה חושב לקשר אותה עם המירוץ היוקרתי. מצד שני, אמינות זה שמה השני: טויוטה.

טויוטה GR010 לה מאן. Getty Images, GettyImages
טויוטה GR010. חמש אליפויות רצופות לא עזרו לה השנה/GettyImages, Getty Images

ב-2024, כשהמירוץ חוגג 100 שנה, טויוטה לא נשארה לבדה על קו הזינוק מבין היצרנים הגדולים. קטגוריה חדשה שהושקה לפני שנתיים, הייפרקארס, ונועדה להוזיל את ההשתתפות במירוץ תוך מתן חופש גדול יותר למהנדסים ולמעצבים. מצד אחד שימוש נרחב יותר בחלקים מהמדף, מצד שני הקבוצות יכולות לבחור את סוג ההנעה, רק מוגבלות למשקל של 1,030 ק"ג ולהספק מירבי של 680 כ"ס. טויוטה, פרארי, פורשה וגם פיג'ו בחרו בהנעה היברידית, המשלבת מנוע V6 טורבו ומנוע חשמלי. קאדילק, אמריקאית עד העצם, בחרה במנוע V8 בלי החישמול המוזר הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פרארי #51 עוקפת את טויוטה #8 במהלך המירוץ

פרארי רמזה שהיא לא באה לצרפת רק בשביל הווקאקנס כשהפתיע את כולם עם מקומות 1-2 במבחני הדירוג ושורה אדומה בזינוק. אנטוניו פוקו תפס את הפול פוזישן, כאשר השלים עם הפרארי 499P מספר 50 הקפה ב-3 דקות ו-22.982 שניות. לידו ניצבה הפרארי מספר 51, שאלסנדרו פייר גווידי עצר איתה את השעון על 3.223.755 דקות.

ב-12 השעות הראשונות התחלפו כולן בהובלה, עד שהמארגנים הוציאו מכונית קוצבת זמן בגלל גשם כבד, שגרם למכוניות הסיבולת להחליק ושוב ושוב. אחת אחת הן פרשו עד שהקרב על המקום הראשון התמקד בפרארי מספר 51 של גווידי, ג'יימס קאלאדו ואנטוניו ג'יובינצי מול הטויוטה מספר 8 של סבסטיאן באומי, ברנדון הארטלי וריו הירקאווה.

פרארי חוצה את קו הסיום

90 דקות לסיום הגיע הרגע המכריע. הירקאווה החליק ופגע בגדר ונזק לעצירת תיקונים ארוכה. זה בא בזמן לפרארי המובילה, שהמנוע שלה כבה בעת החלפת צמיגים ונזקקה להתנעה מחודשת. אחרי 342 הקפות חצתה הפרארי את קו הסיום, כשטויוטה שנייה וקאדילק שלישית. מי היה מאמין שיגיע היום שבו פרארי מנצחת את טויוטה תהיה סנסציה, עם ניצחון ראשון כאן לפרארי מאז 1965. ואולי יש כאן חומר לסרט חדש?

נהגי פרארי חוגגים על הפודיום לה מאן 2023. Getty Images, GettyImages
גווידי, קאלאדו וג'יובינצי מפרארי חוגגים על הפודיום/GettyImages, Getty Images
  • עוד באותו נושא:
  • לה מאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully