וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הקורקינטים TIER עוזבת ומאשימה: הישראלים גנבים (עדכון)

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 18:43

חברת הקורקינטים הגרמנית שהודיעה במפתיע על עזיבתה, שכחה לספר שעיריית תל אביב עמדה להפסיק את פעילותה לאחר שלא עמדה בדרישותיה, כמו אי מתן שירות בכל העיר. חולדאי: "מי שלא תעמוד בכללים לא תפעל פה"

קורקינטים של Tier. ShutterStock
כלים של TIER. התמודדה בתל אביב עם תחרות קשה/ShutterStock

למה באמת הודיעה היום חברת התחבורה השיתופית הגרמנית TIER על הפסקת פעילותה המיידית בישראל?

החברה הודיעה אחר הצהרים כי "TIER פועלת בשוק המקומי למעלה משנה במטרה לספק שירותי תחבורה אלטרנטיבית קלה שאינה מזהמת, מתוך חזון לשנות את פני עתיד התחבורה העירונית. לצערנו, בישראל קיימת תופעה רחבה של גניבת כלים, בהיקפים שלא נתקלנו כמותם באף מקום אחר בעולם בו אנו פועלים. בשל כך הוחלט כי לעת עתה TIER תעזוב את תל אביב וישראל".

אולם מהודעת החברה נשמט כי הבוקר היא זומנה לשימוע שני בעיריית תל אביב, שהחליטה להודיע לה על הפסקת פעילותה בעיר עקב אי עמידתה בתנאי היתר הפעילות שלה בעיר. לרעת החברה נרשמו מספר הפרות:

Tier. Tier,
ואחרי שקבעה שהישראלים גנבים מצהירה TIER: "מקווים לחזור לעבוד יחד"/Tier

מניעת רכיבת בידי בני 16 שנים ומטה, שאינם מורשים לרכב על קורקינטים חשמליים: מה-9 באפריל דרשה החברה מכל חברות התחבורה השיתופית לסריקה מחודשת של תעודת מזהה של המשתמשים וביצוע הצלבה בין התמונה בתעודת המזהה לבין התמונה הנלקחת בעת תהליך ההרשמה, על מנת לוודא שבעל המנוי הינו גם הרוכב. לפי מסמך של העירייה, Tier החלה ליישם את התנאי בעיכוב של חודש ורק לאחר שימוע.

זמינות בכל מרחב השירות: כדי לוודא שחברות הקורקינטים מעניקות שירות לכל תושבי העיר, ולא מתרכזות רק באזורים הכי רווחיים ומבוקשים, דורשת עיריית ת"א מהחברות להציב את הכלים שלה בכל רחבי העיר. לפי מסמך של העירייה, בניגוד לדרישה ועל דעת עצמה, Tier צמצמה את השירות למרכז העיר בלבד, והפעילה בחודשים האחרונים כ-350 כלים בלבד, בזמן שניתן לה היתר להפעלת 1,800 כלים.

הצבת קסדות בכלים: העירייה דורשת מהחברות להציב קסדות לפחות ב-75% מהכלים שהן מעמידות להשכרה, כדי לעודד רכיבה בטוחה. לפי מסמך של העירייה, TIER לא הציבה קסדות בשיעור הכלים הנדרש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, כתב היום בעמוד הפייסבוק שלו בתגובה להודעת החברה: "הפסקנו את עבודתה של חברת TIER שמפעילה שירותי השכרת קורקינטים ברחבי העיר, זאת לאחר שהבהרנו באופן ברור לה ולכלל החברות - מי שלא תעמוד בכללים לא תפעל פה.

"הכללים הם: מניעת רכיבה של קטינים על ידי תהליכי זיהוי דיגיטליים, זמינות בכל העיר, לפחות 75 אחוזים מהכלים חייבים בקסדות, חיוב החברה להעביר את פרטי המשתמשים שביצעו עבירות תנועה, ועוד. לאחר שימוע שני לחברת TIER נאלצנו להפסיק את עבודתם. הם מצידם הודיעו על כוונתם לעזוב. לא נתפשר על הסדר ציבורי ובטיחות משתמשי הדרך".

TIER השיקה את פעילותה בארץ בתל אביב בחודש יוני שעבר, לפני שנה בדיוק, עם הבטחה למחירים הזולים בשוק. תל אביב, למרות השימוש הנרחב בכלים החשמליים, היא שוק תחרותי מאוד למפעילות הקורקינטים: עד עכשיו פעלו כאן חמש חברות, כאשר לצידה פעלו וממשיכות לפעול LIME, BIRD, WIND ו-DOTT.

אחרי שהאשימה את הישראלית בגניבה טיר דווקא בחרה להדגיש שתשקול לחזור לכאן בעתיד. "אנו מודים ללקוחותינו, לעיריית תל אביב ולשאר שותפינו בישראל על האמון ושיתוף הפעולה בתקופתנו בארץ, ואנו מקווים לחזור ולעבוד יחד שוב בקרוב כשהתנאים יאפשרו זאת".

החברה הגרמנית שנוסדה ב-2018 והמטה שלה פועל מברלין, פעילה ביותר מ-560 ערים וקהילות ב-31 מדינות עם צי של למעלה מ-350 אלף כלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully