וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית המכ"ם לרכב הישראלית ארבה גייסה 23 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 21:37

החברה תשתמש בכסף כדי לזרז את החדירה לשוק הסיני. רכב ראשון מייצור סדרתי עם המכ"ם שפיתחה צפוי בסוף 2024, ורכב אירופי - ב-2026

מכונית חכמה של ארבה רובוטיקס. ARBE רובוטיקס,
רכב ניסוי עם המכ"ם של ארבה. 100 דולר מחיר, 200 מטר טווח/ARBE רובוטיקס

ארבה רובוטיקס הישראלית, שפתיחה מכ"ם זול ותלת ממדי לרכב, גייסה בימים האחרונים 23 מיליון דולר.

15 מיליון דולר גויסו מהקרן The Special Situations Funds ו-8 מיליון דולר נוספים גויסו משלושה משקיעים קיימים של החברה.

ארבה נסחרת כעת בנאסד"ק לפי שווי של 206 מיליון דולר, עלייה של 20% בימים האחרונים, אבל ירידה מצטברת 61% מאז שוויה השיא שלה ב-2021 לאחר המיזוג שלה עם ספאק אמריקאי.

הכסף שגויס כעת אמור לחזק את החברה עד שתתחיל לראות הכנסות משמעותיות עם מעבר המכ"ם שלה לייצור סדרתי. בסוף 2024 אמור לצאת לשוק רכב סיני ראשון שיצויד בו, והיא מתמודדת כעת בשלושה מכרזים של יצרני רכב אירופאים לרכבים שהייצור שלהם יתחיל ב-2026.

יאיר שמיר, קובי מרנקו נועם ארקינד. Strategic Image,
יאיר שמיר יו"ר ארבה, קובי מרנקו המנכ"ל ונועם ארקינד סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה/Strategic Image

המכ"ם שפיתחה ארבה, שמנוהלת בידי המנכ"ל קובי מרינקו, מאפשר בניית תמונה תלת ממדית בטווח של מעל 200 מטר, מה שמשפר את יכולת ההתמצאות של הרכב ביחס לשאר התנועה בכביש ומאפשר למערכות הבטיחות האקטיבית בלימה מוקדמת במקרה של מכשול, כמו גם זיהוי מוקדם של כלי רכב שעשויים לחדור לנתיב הרכב ולהגיב לכך.

המכ"ם של ארבה אמור לעלות ליצרניות הרכב כ-100 דולר, מחיר נמוך יחסית לביצועיו, המאפשרים לשלב יכולות נהיגה אוטונומיות מתקדמות יותר כמו יציאה מחנייה, השתלבות בכניסה לכביש מהיר, עקיפה בכביש מהיר, כחלק מבקרת השיוט האדפטיבית של המכוניות. המכ"מים שבהם משתמשים יצרנים כיום כדי להביא לאחור 'רואים' רק לטווח של כמה עשרות מטרים. כדי להציג יכולות כאלה יזדקקו מכוניות ל-6 מכ"מים, אחד מכל פינה, אחד שצופה קדימה ואחד לאחור.

ארבה לא מוכרת בעצמה את המכ"מים שלה ליצרני הרכב, אלא מוכרת את התכנון שלה לספקים גדולים בתעשייה ("טיר 1"), שמקבלים רשיון לייצר אותם, ולהתאים אותם ביחד עם אנשי החברה לדגמי המכוניות השונים. הם גם אלה שמנהלים את המו"מ עם היצרנים. המכ"ם מזהה גם רכב דו גלגלי, ומסוגל להבחין ביותר פרטים ממכ"מים קיימים, כך שהוא יכול ליצור תמונה של הסביבה.

  • עוד באותו נושא:
  • אוטו טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully