וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת שלמה משיקה: מכונית בת שלוש עם שנתיים אחריות

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 16:23

קבוצת שלמה משחררת לשוק את שירות שלמה רילקס תמורת כ-1,200 שקל לשנה, עם אפשרות הארכה לשנה שלישית. משומשות עם אחריות של רכב חדש?

קניית רכב. ShutterStock
המכוניות החדשות התייקרו בכ-10% בתוך שנה. עכשיו אפשר לרכוש יד שנייה ועדיין לקבל אחריות ארוכה/ShutterStock

מחירי המכוניות החדשות זינקו לשיא של כל הזמנים. מכונית סופר מיני 2023 כבר עולה כ-120 אלף שקל, משפחתיות כ-160 אלף שקל, וג'יפונים קוריאנים כבר מ-175 אלף שקל.

מול אובדן הערך המואץ של רכב בשנותיו הראשונות קורצים לרוכשי מכונית חדשה בעיקר הראש השקט והאחריות הארוכה שבאים עם רכב מהניילונים. אפשר לרכוש מכונית מיד שנייה באחת מרשתות הטרייד אין או חברות הליסינג, ואז מקבלים בדרך כלל בין חצי שנה לשנה אחריות בלבד
.
כעת משחררת לשוק קבוצת שלמה את שירות שלמה RLX (רילקס), שירות אחריות מורחבת מהסוג שמוכר בחו"ל אבל עד כה לא עשה עלייה לארץ. תמורת 96 שקל לחודש (1,150 שקל לשנה) יוכלו מעתה מי שירכשו משלמה סיקסט מכונית מיד ראשונה לקבל אחריות לשנתיים, שאליה מצטרפים 2 טיפולים, שירות תיקון תקרים, ניידת שירות למקרה של תקלות ומונית מזירת תאונה הביתה. השירות נרכש מראש לשנתיים עם נקודת יציאה אחרי שנה, ואפשר יהיה להאריך אותו לשנה שלישית בהתאם למגבלות גיל וקילומטראז'.

שני הטיפולים השנתיים הכלולים במחיר יבוצעו במוסכי שירות רילקס, חלקם מוסכי יבואן, כאשר משום שמדובר במכוניות משומשות, רבים הסיכויים שיכללו אחד אחד הטיפולים יותר יקרים, 90 או 120 אלף ק"מ, שכוללים בדרך כלל החלפת רצועת תזמון ועולים לבדם קרוב למחיר השירות לשנתיים, ללא תוספת מחיר.

הטיפולים כוללים את כל מה שנכלל מראש בשגרת השירות, ומחירים מיוחדים על חלקי בלאי. למשל החלפת רפידות וצלחות קדמיות יעלו 640 שקל, ואחוריות 470 שקל. מנויי השירות יכולים לרכוש בהנחה גם שירותים נוספים, כמו מנוי ל-12 שטיפות פנים וחוץ ב-480 שקל. המנויים יקבלו גם הנחה על רכישת ביטוח חובה ומקיף בשלמה ביטוח.

בעבר היו מקרים שכדי לעודד מכירת משומשות מדגמים לא מבוקשים הן הוצעו בידי השוק המוסדי עם שנתיים אחריות מוגבלת, בדרך כלל למנוע ולתיבת ההילוכים. האחריות של שלמה רילקס לא זהה לזו הניתנת לרכב חדש, אך היא מקיפה הרבה יותר: מנוע (לא כלל מחשבים וחיישנים), תיבת הילוכים (רכיבים פנימיים ללא מצנן) מערכת הגה (לא כולל מנוע תגבור חשמלי להגה), מערכת קירור (לא כולל טיימינג אם פירוקו נדרש), מערכת פליטה (לא כולל מממיר קטליטי ומכל אוריאה), ועוד.

מכוניות למכירה. ShutterStock
שלמה רילקס. 1,200 שקל לשנה, כולל אחריות, טיפול שנתי, תיקון תקרים ושירות חילוץ מתאונה/ShutterStock

באתר שלמה סיקסט מצאנו אתמול מאזדה 2 מ-2020 עם 58 אלף ק"מ ב-80 אלף שקל, סיאט איביזה 2020 עם 60 אלף ק"מ 2020 ב-75 אלף שקל, וקיה סטוניק מ-2019 עם 70 אלף ק"מ ב-76 אלף שקל. כולן במחיר של כשני שליש ממחירה של מכונית חדשה זהה, כאשר גם בתוספת עלות השירות אפשר לקבל מכונית כמעט חדשה בעשרות אלפי שקלים פחות ממחירה אצל היבואן.

"לאחר שנתיים של התארגנות ובניית מוצר שמאפשר לרוכשי הרכב שקט ובטחון בביצוע הרכישה אנו יוצאים עם זה החוצה לקהל הרחב", אומרת רחלי לופטמן, סמנכ"לית פרויקטים שיווק ומכירות בקבוצת שלמה, מי שמובילה את המוצר מלידתו: "נכון להיום 9,000 מנויים חודשיים נהנים מהשרות החדש, המוצר נתמך מאפליקציה מתקדמת המאפשרת התנהלות דיגיטלית מלאה, בנוסף לביצוע הזמנות טיפול או תקלה במוסך או כל שירות אחר. הלקוח נהנה באפליקציה גם ממערכת בטיחות השומרת עליו ועל רכבו באמצעות כלים והתראות בטיחות, למשל - קבלת התראות על חריגה ממהירות, מיקום הרכב, היסטוריית נסיעות ועוד".

בקבוצת שלמה מסמנים את הגברת נאמנות הלקוח כיעד. "הצלחת המוצר תהיה בכך שהלקוח יחזור לרכוש את הרכב הבא בשלמה כדי ליהנות ממעטפת השירות הבלעדית שחוסכת לו הרבה כסף בתחזוקת הרכב וכמובן לישון טוב בלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully