וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיתם את הסרטון המטורף? ככה לא תגיעו למצב הזה

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 11:11

ברחבי הווטסאפ רץ הסרטון שצולם בצפון הארץ בו נראית משאית שגוררת את מכונית פרטית אחרי שפגעה בה לאורך עשרות מטרים לפני שנעצרת בצד. למה זה קורה ואיך אפשר להימנע מזה

משאית גוררת רכב בכביש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

למי זה לא קרה לפחות פעם אחת בנהיגה, מסתכלים במראות, הכל בסדר, מתחילים לזוז ולפתע מגלים שהייתה שם מכונית, אופנוע, רוכב אופניים שהסתתר לנו. קוראים לזה "שטח מת", והוא לא גזירת גורל אלא פשוט תוצאה של כיוון לא נכון של המראות. כבר יותר מעשור שתעשיית הרכב מציידת יותר ויותר מכוניות במערכות התרעה על רכב באותו "שטח מת", אבל כאשר זה מגיע למשאיות, הסיפור מורכב הרבה יותר.

מטבע המבנה שלהם, הגובה ביחס לכלי הרכב האחרים והעובדה שאין להם את מעטפת החלונות כמו ברכב פרטי - במשאיות שדה הראיה של הנהג מוגבל מאוד. למעשה הוא לא רואה יותר שטח מאשר הוא כן רואה. ולמרות שגם שם כיוון נכון של המראות מאפשר לצמצם את השטחים המתים האלו, יש עדיין הרבה מאוד אזורים בהם הוא פשוט לא מסוגל להבחין בכלי רכב סמוכים.

שטח מת במשאית וולוו. אתר יצרן
רוצים לחזור הביתה, אל תיסעו בשטח האדום/אתר יצרן

כמו שאפשר לראות בתרשים המצורף, כאשר משאית נוסעת בכביש הנהג לא מסוגל לראות או כמעט לא מסוגל לראות את כלי הרכב שנמצאים בשטחים האדומים שסביבו. לאלו יש להוסיף עוד איזור שאינו מצויין כאן וזה חזית המשאית במטרים שממש סמוכים לשמשה.

התאונה המצולמת התרחשה בכביש 71 בעמק יזרעאל, בנתיבים לכיוון מערב, מעט מזרחית למחלף התענכים. על פניו נראה שמכונית הקיה פיקנטו נקלעה לאותו שטח מת של המשאית, או ניסתה לעקוף את המשאית מצד ימין ואז נתקעה בחזית הרכב הכבד. במקרים דומים סיפרו הרבה פעמים נהגי המשאיות כי כלל לא היו מודעים בתחילה לעובדה שהם פגעו במכונית, בטח כאשר מדובר במכונית קטנה וכאשר מדובר במשאית עמוסה שנושאת גם ככה משקל עשרות טונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully