וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואנית ניסאן תפצה לקוחות בשל תקלה בתיבת ההילוכים

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 16:47

בעלי ניסאן ג'וק עם תיבת הילוכים רציפה? יכול להיות שמגיע לכם פיצוי מהיבואנית, זאת בעקבות הסדר פשרה אותו אישר בית המשפט בנוגע לתלונה על תקלה סדרתית בתיבת ה-CVT

מבחן רכבי פנאי הנעה קדמית: ניסאן ג'וק, מיני קאנטרימן, לקסוס RX. ניר בן טובים
ניסאן ג'וק, אחד הלהיטים הגדולים של היצרנית/ניר בן טובים

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב אסתר נחליאלי חיאט אישרה פשרה בתביעה יצוגית, לפיה בעלים של ניסאן ג'וק משנתונים 2010-2013 שחוו תקלות בתיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה יפוצו על כספים ששילמו לתיקון התיבה.

לטענת התובעים המיוצגים על ידי עו"ד אמיר ישראלי כפי שהוגשו באוגוסט 2017, תיבת ההילוכים מתוצרת Jatco (חברה בת הנמצאת בבעלות ניסאן) מתחילה בשלב מסוים להשמיע "רעשים בלתי נסבלים" גם בשימוש מתון. בין השאר האשימו התובעים את ניסאן כי הייתה מודעת לכך שלרכב יש בעיה בתיבת ההילוכים.

בהסדר הפשרה נקבע כי את הפיצוי יוכלו לקבל מי שהיה או עדיין רשום כבעלים של כלי הרכב הכלולים בהסדר (שעל פי נתוני משרד התחבורה עומדים על כ-10,000 יחידות) ותיקן או החליף תיבת הילוכים בו. היקף הנזק כפי שטענו התובעים עומד על כ-3 מיליון שקל, אבל לפי ההערכות תצטרך קרסו לשלם בפועל 8-10 מיליון שקל.

עם זאת בהסכם נקבע כי רק מכוניות שבזמן התיקון לא עברו מרחק של 150 אלף ק"מ יהיו זכאיות להחזר עלות התיקונים. את הכסף יהיו זכאים לקבל מי שהחזיקו בבעלות של הרכב בזמן התיקון, לא בהכרח הבעלים הנוכחיים. בקשות להחזר ההוצאות אפשר להגיש באתר יבואנית ניסאן.

השקה ניסאן ג'וק. קובי ליאני
רעשים לא סבירים מתיבת ההילוכים/קובי ליאני

בחוות דעת שהוגשה כחלק מההליך המשפטי ונכתבה על ידי המהנדס ערן דובדבני, שבעבר היה גם האחראי על חוות הדעת במקרי הכשלים של תיבות ההילוכים כפולות המצמד של פולקסווגן ופורד, צוין כי מדובר בתופעה שמתרחשת בשכיחות גבוהה ומוכרת גם בשווקים נוספים, כי היצרנית כבר הכירה בעבר את הבעיות בתיבות ההילוכים הרציפות שלה והתמודדה איתן דרך הארכת אחריות לתיבה לתקופה של 10 שנים ופיצוי לקוחות שנאלצו לשפץ את התיבה.

על פי חוות הדעת שלו, בנהיגה ברכב בו לא שופצה התיבה והציגה את התקלות האמורות נרשמו: נקישות מתיבת ההילוכים בעת תחילת נסיעה, הן מתונה והן אגרסיבית, "אי סחיבה" קיצונית- הרכב האיץ בצורה איטית ולא סבירה לרכב בעל יחס הספק למשקל כמו שלו, בעת עמידה בסל"ד סרק, לפתע החלו רעידות קשות שנמשכו מספר שניות ואז חדלו. כמו כן להערכתו הנקישות ובעיות הסחיבה נובעות משחיקה של רצועת ההנעה שמחליקה על גלגלות התיבה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
השקה ניסאן ג'וק. קובי ליאני
כ-6,400 כלים מהשנתונים הרלוונטיים עדיין על הכביש/קובי ליאני

התובעים גם ציינו את עלויות ההחלפה של התיבות שבוצעו על חשבונם לאורך השנים. אלו נעים בין 4,000 ל-8,800 ואף 10,300 שקל בהתאם לגובה ההנחה אותה קיבלו על תיבת ההילוכים.

בסיכום חוות הדעת כותב דובדבני כי: "מהתנהלות יצרנית הרכב, חברת ניסאן, ויצרנית תיבת ההילוכים, ג'אטקו, עולה ריח כבד של הסתרה, התנערות מאחריות וגלגול אחריות לנהגים, על אף שלשתי החברות היה ברור הכשל, וניסאן אף דרשה מג'אטקו לתקן את הפגמים בתיבת ההילוכים" ובנוגע ליבואנית נכתב: " התנהלות חברת בני משה קרסו כלפי בעלי הרכב, בכך שלא קראה להם להחלפה יזומה של התיבה הפגומה, התנערה מאחריות על ידי כך שהשיתה את עלות החלפת התיבה וחלק מעלות התיבה על הלקוחות, אינה ההתנהלות המצופה מיבואן ותיק ומכובד כמו זה".

מבחן דרכים: סוזוקי קרוסאובר. ניר בן טובים
גיר מתוצרת Jatco התגלה כבעייתי גם במכוניות סוזוקי/ניר בן טובים

יצרנית התיבה הבעייתית - גם בסוזוקי

זה אינו "ביקור" ראשון של תיבות ההילוכים הרציפות של Jatco בבית המשפט, סוזוקי שעושה שימוש בתיבות רציפות מתוצרת החברה בין השאר בקרוסאובר, נתבעה ייצוגית על ידי בעלי הדגם שסובלים מתקלות חוזרות ונשנות בדגמים מהשנתונים 2014-2016 בהם צוידה בתיבת הילוכים רציפה. שם התקלה נגעה להתפרקות המיסב בגל הכניסה לתיבת ההילוכים. היא הוכרה חלקית על ידי החברה שהעניקה אחריות מורחבת ל-10 שנים. אולם לטענת התובעים המיוצגים בין השאר על ידי עו"ד רון סולן, לא מבצעת הליך פניה ללקוחות ויידוע שלהם בנוגע לתקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully