וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד חוזרת להפעיל את קווי האוטובוס באשכול עוטף ירושלים מערב

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 23:26

לראשונה מאז נרכשה בידי קרן קיסטון זכתה החברה במכרז להפעלת אשכול קווים חדש, באמצעות חברת בת חדשה, ובתנאים שונים משל אגד הוותיקה. תפעיל 300 אוטובוסים

אוטובוסים של חברה אגד, תחנה מרכזית תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
אוטובוסים של אגד. חוזרת כעת לגבעת זאב, מבשרת וחלק מקווי בני ברק/ראובן קסטרו

אגד חוזרת לקווי האוטובוסים באזור עוטף ירושלים מערב: אגד אחזקות, חברה בת בבעלות מלאה של אגד הוותיקה, זכתה במכרז להפעלת הקווים בין ירושלים לגבעת זאב, מבשרת ציון והסביבה, וחלק מהקווים לבני ברק. בעשור האחרון הופעלו הקווים האלה בידי אלקטרה אפיקים, אולם לפני שהחלה הוצאת הקווים מהחברות הוותיקות היה האזור בידי אגד.

זוהי זכייה ראשונה של אגד במכרז להפעלת אשכול קווים חדש מאז נרכשה החברה בידי קרן קיסטון. היא תפעיל את האשכול באמצעות חברת בת חדשה, אגד החזקות, שנמצאת בבעלותה המלאה אך פועלת בתנאי ההפעלה של חברות התחבורה הציבורית החדשות, ולא באלה של אגד הוותיקה ושל דן.
אגד תפעיל באשכול 300 אוטובוסים, מחציתם מונעים בגז טבעי, שיאפשרו עליה מכל הדלתות, ויכללו הפרדה פיזית משודרגת של תא הנהג, המאפשרת להגביר את ביטחון הנהג במהלך הנסיעה.

אוטובוס אגד פרימיום אילת. יח"צ,
האוטובוסים החדשים יצוידו באינטרנט אלחוטי ובשקעי USB לטעינה/יח"צ

האוטובוסים יצוידו ברשת wifi ושקעי USB לטעינת טלפונים. המכרז כולל 15 מיליון ק"מ נסיעות בשנה ואגד מעריכה כי יביא לה הכנסות בסך 220 מיליון שקל בשנה. הקווים יועברו לאגד אחזקות בשתי פעימות, בתחילת 2024 ובסופה.

גלעד ריקלין, מנכ"ל קבוצת אגד, מסר כי ":אנחנו מודים למשרד התחבורה על האמון. אנחנו ממשיכים לרכוש אוטובוסים חדישים ומתקדמים ולהצטייד בטכנולוגיות מתקדמות שיקדמו את התחבורה הציבורית בישראל ויחזקו את אמון הנוסעים של אגד בכל רחבי הארץ".

שרת התחבורה מירי רגב: "תושבי עוטף ירושלים-מערב, יהנו בקרוב מתחבורה ציבורית משופרת, משיפור ברמת השירות, ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מקווה כי נהגים נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם - וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".

  • עוד באותו נושא:
  • אגד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully