וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הארכת כביש 6 צפונה: האם נשלם אגרה ל-3 גורמים נפרדים?

אודי עציון, ינון שלום יתח

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 17:15

הממשלה אישרה את הארכת כביש 6 ב-22 ק"מ נוספים, ממחלף סומך ועד בית העמק. העלות עומדת על 3 מיליארד שקל ועוד לא ברור כמה יידרשו הנהגים לשלם תמורת השימוש. מה שכן ברור הוא שהפקקים יחמירו

קשת בענן בכביש 6 סמוך לעין תות. 30 בינואר 2023. שלומי גבאי
משרד התחבורה מצייר תמונה ורודה של חיבור הצפון למרכז, בפועל הכביש פקוק שעות כל יום כבר היום/שלומי גבאי

כביש האגרה הראשון בארץ מתארך: הממשלה אישרה היום את הארכת כביש 6 צפונה.
הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הפרויקט יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות ולכיוון דרום. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, עבודות ההקמה יתחילו ב-2025, והפתיחה מתוכננת לשנת 2028.

במשרד התחבורה אומרים כי הכביש החדש יחבר את יישובי הצפון למרכז הארץ ויפחית משמעותית את גודשי התנועה בצפון. זאת למרות שהחלקים הקיימים של הכביש סובלים כבר היום מעומסי תנועה כבדים במשך שעות ארוכות לאורך היום, ולעתים גם בסופי שבוע. הפניית תנועה נוספת אל הכביש רק תחמיר את העומסים האלה.

למרות זאת טוענים במשרד התחבורה כי הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכביש 4 ולתמוך בפיתוחו כציר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שניים ואף יותר.

במשרד התחבורה מקווים כי הכביש החדש יעודד את צמיחת עכו ונהריה כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליוקנעם ולקריית גת. וחשוב יותר, לצד הכביש תישמר רצועה פנויה למסילת רכבת, שתאפשר פיתוח עתידי של מערך הרכבות באזור.

כביש 6. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
כיום נחלקת גביית האגרה בין כביש 6 לכביש 6 צפון. ההארכה עשויה ליצור גורם גבייה שלישי ועוד בלבול/החברה להגנת הטבע, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

גם הקטע הנוסף יתופעל ככביש אגרה שבו משלמים הנהגים והרוכבים תמורת השימוש בו, באותה מתכונת שבה מופעל הכביש בין מחלף שורק בדרום למחלף סומך בצפון. כבר היום נאלצים הנהגים שנוסעים לכל אורך הכביש לשלם בנפרד לחברה כביש 6 עד הנסיעה צפונה עד מחלף עין תות, ולכביש 6 צפון על הקטע הצפוני יותר, מה שיוצר בלבול ומביא לקנסות על נהגים שחשבו שכבר שילמו על הנסיעה. הקטע השלישי עשוי ליצור גורם תשלום כבישי באותו כביש, תלוי בזהות הזוכה במכרז ההקמה והתפעול.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, אמרה כי "אני שמחה על הצלחתי לקדם החלטת ממשלה חשובה המקצה שלושה מיליארד שקלים להארכת כביש 6 צפונה. תושבי עכו ונהריה וכל יישובי הצפון, בקרוב תיהנו מנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ, ואני מבטיחה לפעול להמשך הארכת הכביש עד שלומי".

מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך, המנהלת מטעם המדינה את סלילת ותפעול הכביש: "הארכת הכביש צפויה להביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה עבור משתמשי הדרך ולשיפור הנגישות של אזור הצפון. חוצה ישראל תמשיך ליישם פתרונות תחבורתיים מתקדמים ולהוביל פרויקטי תחבורה מורכבים בפריסה ארצית".

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully