וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר הנסיעה: מחירי התחבורה הציבורית יתייקרו ביולי ב-12%

אודי עציון

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 16:55

למרות הבטחות הממשלה להילחם ביוקר המחייה יזנקו מחירי הנסיעה באוטובוס וברכבת בקיץ. מירי רגב מאשימה את הממשלה הקודמת ("ליבר-מס ומיכאלי"), שמנעה התייקרות קודמת, ומבטיחה למנוע את המהלך

רכבת, אוטובוס. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
היכונו לעליית מחירים ביולי/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

בעקבות עליית המדד המצטברת צפויים תעריפי התחבורה הציבורית להתייקר ב-1 ביולי בשיעור גבוה של 12%. נסיעה עירונית באוטובוס, רכבת קלה או מטרונית תעלה 6.15 שקל, ונסיעה ברכבת מתל אביב לירושלים תעלה 26.9. נסיעה ברכבת מבאר שבע לתל אביב תתייקר ל-3.25 שקל.

שרת התחבורה מירי רגב האשימה היום את ממשלת לפיד-בנט שאיננה בשלטון כבר חצי שנה. "מדובר בירושה שקיבלנו מהממשלה הקודמת, על התקנה של העלאת המחירים חתמו שר האוצר הקודם ליבר-מס והשרה לשעבר מיכאלי", מסרה רגב.

יצוין כי שרת התחבורה הקודמת מיכאלי ושר האוצר ליברמן דווקא מנעו התייקרות בשיעור של 6.5% בתעריפי התחבורה הציבורית שתוכננה לאפריל 2022 בהתאם להחלטת ועדת המחירים הממשלתית דאז. באוגוסט השיקו שני השרים את רפורמת התעריפים "דרך שווה", שהעלתה את מחירי הנסיעה בחלק מהערים, הוזילה ברובן, ובמקביל יקרה והוזילה תעריפי כרטיסי חופשי חודשי.

תחנת רכבת ישראל. יניב כליף, יניב כליף
מלשכת השרה רגב נמסר: "פועלת יחד עם שר האוצר סמוטריץ' במטרה לדחות את הגזירה"/יניב כליף, יניב כליף

עוד נמסר משלכת רגב: "מרגע שהשרה רגב עודכנה על המצב הזה, היא פועלת יחד עם שר האוצר סמוטריץ' במטרה לדחות את הגזירה, ולמצוא פתרון להתייקרות מחירי התחבורה הציבורית שנכפו עלינו מהממשלה הקודמת. לא יתכן כי ביוקר המחיה הנוכחי, מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב12%.
"כידוע. השרה רגב קיבלה החלטה להורדת מחירי התחב"צ במסגרת תוכניתה "צדק תחבורתי" אשר תביא לירידה במחירי התחב"צ, החל מספטמבר הקרוב. השרה רגב פועלת יחד עם השר סמוטריץ, על מנת להרחיב את ההנחות בתחבורה הציבורית לאוכלוסיות נוספות, וזאת כדי לאפשר לאזרחי המדינה להנות ממחירי תחבורה סבירים ולעודד שימוש בתחבורה הציבורית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אגד אוטובוס חשמלי 2. יח"צ,
לא רוצים לעמוד בפקק? תשלמו יותר/יח"צ

מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית בארץ אינם קשורים לתעריפים שמשלמת המדינה לחברות התחבורה הציבורית, ומתעדכנים אוטומטית בכל שנה בהתאם לסל תשומות קבוע. במקביל מעדכנת המדינה בנפרד את התעריפים שמשלמים הנוסעים ומממנים כ-30% מעלות הפעלת האוטובוסים והרכבות. הברירה שעומדת בפני רגב וסמוטריץ' היא להגדיל את הסובסידיה לתחבורה הציבורית תוך קיצוץ התקציב שקיבל משרד התחבורה במסגרת תכנית החומש ונועדו במקור לתוספות שירות, הוספת קווים, תדירויות ונהגים. חלק מהתקציב כבר ננגס לטובת יישום רפורמת המחירים של רגב, שתביא להוזלת המחירים בערים רבות, בעיקר בפריפריה.

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, מסרה בתגובה: "אחרי שהכניסה מקלות בגלגלי פרויקט המטרו והרסה את הנת"צים - שרת המחלפים והפקקים, מירי רגב, מייקרת את מחירי התחבורה הציבורית. מהלך שהוא ההפך הגמור מפרויקט 'דרך שווה' שהובלתי כשרת התחבורה, פרויקט ששם את נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית במרכז, ולא רק מנע את העלאת המחירים, אלא הוזיל דרמטית את מחירי הנסיעות בתחבורה הציבורית. מסתבר שלהיות שרת תחבורה זה מורכב, אז מירי רגב פונה למחוזות השקר, הבכיינות והפייק. אם היא לא מסוגלת לעבוד לטובת הציבור - שתפנה את מקומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully