וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקר גילה שטסלה שתלה במודל 3 מצב נהיגה אוטונומי מלא

24.6.2023 / 23:33

ההאקר Green, שכבר חשף בעבר יכולות שהחברה הסתירה, טוען כי המצב שכינה Elon Mode מבטל את חובת השארת הידיים על ההגה והמבט בכביש בעת שילוב האוטופיילוט, וכי נהג כך כ-1,000 ק"מ ללא הפרעה

מכוניות טסלה/טסלה

כבר כמה שנים שאילון מאסק מבטיח שבקרוב יעודכנו מהאוויר דגמי טסלה במצב נהיגה אוטונומי לחלוטין, שיאפשר להן לנסוע לבדן ללא מעורבות הנהג, ואף ללא נהג כלל, תוך שהן מסיעות נוסעים בשכר ומכניסות כסף לבעליהן. ייתכן שהיום הזה קרוב משחשבנו.

האקר שידוע רק בכינויו Green חשף בימים האחרונים כי אתר בקוד התוכנה של העדכון האחרון שנשלח לדגמי מודל 3 קוד חדש שמאפשר לרכב נסיעות ממושכות במצב האוטופיילוט המלא, ה-FSD, ללא האזהרות הקבועות לנהג להשאיר את ידיו על ההגה ואת המבט על הכביש. האזהרות, שקיימות גם במכוניות אחרות ונובעות מהוראות הרגולטורים בארה"ב ובאירופה, נועדו לוודא שגם כאשר בקרת השיוט המתקדמת משולבת, הנהג ממשיך לעקוב אחרי הנעשה בכביש ומסוגל לקחת שליטה מייד אם משהו משתבש, ונוצר מצב חירום שהרכב לא מסוגל להתמודד עימו.

לדבריו המוד החדש, שאותו כינה Elon Mode על שם מנכ"ל טסלה אילון מאסק, נועד לשמש את בכירי החברה כדי לעקוב אחר יכולות ה-FSD, שהחברה כבר מוכרת ללקוחות - בישראל תמורת 37.5 אלף שקל - אך רשמית סגור לשימוש עד שיאושר בידי הרגולטורים.

יונדאי איוניק 6 מול טסלה מודל 3 LR. קינן כהן
בישראל אטור אפילו שימוש במצב ה-FSD המלא, שכולל עצירה ברמזורים ונסיעה ללא נהג בחניון/קינן כהן

ג'נרל מוטורס ופורד כבר מציעות בארה"ב יכולת אוטונומית בדרגה 3 מ-5, שמאפשרת לנהגים בכבישים שעברו מיפוי דיגיטלי ברזולוציה גבוהה, להוריד את הידיים מההגה ולאפשר לרכב לשלוט במהירות, בהיגוי, בבלימה ובאצה, כל עוד הם משאירים את המבט על הכביש כדי להתערב מיידית אם נוצר חשש לתאונה. מצלמה עוקבת אחרי אישוני הנהגים כדי לוודא שהם אינם שקועים למשל במסך הטלפון הנייד, וברקע שהיא מתארת חשש שהנהג הסיט את מבטו מהדרך מופגז הנהג בצפצופים ובהתרעות כדי להחזירו, ואם לא עושה זאת בתוך שניות המערכת מתנתקת.

במצב שזיהה Green ממשיכה מודל 3 את הנסיעה האוטונומית גם אם הנהג מסיר את ידיו מההגה את מבטוח מהכביש. לדבריו נסע ברכב כ-1,000 ק"מ במצב החדש, ללא שקיבל כל התרעה לקחת שליטה ואפילו להחזיר את ידיו להגה, בזמן שהרכב פונה, מאיץ, עובר נתיבים ובולם.

המצב החדש, גם אם נמצא רק בשימוש בכירי החברה, עדיין סותר את תקנות התעבורה בארה"ב ובאירופה, אם כי זו לא תהיה הפעם הראשונה שטסלה לא ממש שומרת על החוק. למרות שמאסק בישר פעמים רבות בעבר על התקנתה קרובה של המצב האוטונומי המלא, אף רגולטור בעולם טרם אישר נסיעה ללא נהג וללא שום מגבלה.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully