וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים חרדים עיכבו אוטובוסי שבת בחדרה ובמבשרת ציון

25.6.2023 / 17:42

קו 715 החדש מהרי ירושלים למרכז נחסם בשישי, ויציאת אוטובוסי אגד מהתחנה המרכזית בחדרה עוכבה בשבת. משטרה פיזרה את המוחים

פעיל חרדי מעכב את קו נעים בסופ"ש במבשרת ציון בליל שישי. תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חרדי מעכב בליל שישי את הקו ממבשרת למרכז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים

ההתרחבות של פרויקט נעים בסופ"ש מגוש דן להרי ירושלים והדיון הציבורי שיש בכמה ערים נוספות לגבי קידום תחבורה ציבורית בשבת ןהצטרפות לפרויקט על רקע הבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, הביאו בסוף השבוע לתגובת נגד של גורמים חרדיים.

קו 715 החדש ממבשרת ציון שליד ירושלים למרכז שהחלה לפעול רק לפני כחודש, עוכב פעמיים בסוף השבוע, בליל שישי ובשבת, בידי חרדים שחסמו אותו ברחובות מבשרת. בשני המקרים נמשך העיכוב דקות מעטות, ובאחת מהן הוזעקה משטרה כדי לפנות את החוסם, שמחה על חילול השבת. ראש מועצת מבשרת, יורם שמעון, נתון מאז השקת הקו לאיומים של גורמים חרדים, בשל המהלך שנועד לאפשר לתושבים היישוב שאינם שומרי שבת חופש תנועה, וזוכה להצלחה ותגובות חיוביות ביישוב.

הקו ממבשרת לתל אביב הוא העשירי בפרויקט שלו שותפות גבעתיים, הוד השרון, כפר סבא, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, רמת השרון, שוהם ותל אביב-יפו, ומסיע בכל סוף שבוע יותר מ-30 אלף איש. הפרויקט מתבצע במימון הרשויות המקומיות, כאשר ת"א תורמת מחצית מהתקציב.
הפרויקט יצא לדרך כמענה לדרישה של תושבי הערים לתחבורה ציבורית גם בשישי ובשבת, כדי לצאת לבלות, לפגוש חברים ולטייל, עבור מי שאינו מחזיק רכב, אינו יכול לנהוג או מעוניין לצאת מהבית מבלי להשתמש ברכב הפרטי.

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א לתחבורה (מרצ), אמרה היום כי "הגישה הכוחנית של חלקים במגזר החרדי הולכת ומתגברת ככל שמתעצמת הרוח הגבית שהם מקבלים מחברי הקואליציה בכנסת ובממשלה - ולכן אנו נתקלים בבריונות ובחסימת התנועה של שירות התחבורתי של נעים בסופ"ש. מדובר ביוזמה מטרופולינית שנותנת מענה לחילונים שנוסעים באוטובוסים לבילוי, לביקור משפחתי ולחברים ושחלקם, ידם אינה משגת רכב פרטי. לצערי הכוחנות המשיחית מתגברת עד כדי איומים בפולסה דנורא על חייו של ראש מועצת מבשרת ציון ואין ספק שמדובר פה בהקצנה מסוכנת שמקבלת הכשר מלמעלה".

חרדים מעכבים את קו 942 של אגד שיוצא בשבת אחר הצהרים מחדרה. תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חרדים מעכבים את קו 942 של אגד ביציאה מתחנה מרכזית בחדרה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים

בתוך כך עיכבה קבוצת חרדים יציאה של קווי אוטובוס בשבת אחר הצהרים מתחנת חדרה, ביניהם קו 942 של אגד לירושלים. למרות שמערכת התחבורה הציבורית הרשמית בארץ מושבת רשמית בשבת משיקולים פוליטיים, ישנם קווים שהמדינה מאשרת להפעיל בסופי שבוע, בעיקר במפרץ חיפה מסיבות היסטוריות, ובאילת למען התיירים. ישנם גם קווים ותיקים שיש להם אישור להתחיל את פעילותם עוד לפני צאת השבת, כדי לאפשר לחיילים להגיע בזמן לבסיסיהם לאחר חופשת השבת. כזה הוא קו 942, שפועל על מסלול של 947 ההיסטורי, שפעל גם כן בשבת אחר הצהרים.

"תחבורה בשבת היא זכות בסיסית", אומר רועי שוורץ תיכון, מייסד עמותת נוע תנוע שמקדמת בעשור האחרון את קווי השבת ברחבי בארץ. "תחבורה בשבת הכרחית הן מבחינה מוסרית - כדי לאפשר לכל אחד לבחור מה לעשות בשבת והן מבחינה כלכלית - שכן היא מפחיתה שימוש בתחבורה ציבורית ביום חול ומונעת גודש, זיהום אוויר ותאונות דרכים. כך גם רואה אותה רוב עצום של 75% מהישראלים שתומכים בתחבורה בשבת ובבחירה".

לדבריו, "המקרים בחדרה ובמבשרת הם פעולותיהם של קומץ קיצוני-חרדי שהחליט לקחת את החוק לידיים ולהשתמש באלימות. הם צריכים להיענש על כך. האלימות לא תעצור את התחבורה בשבת שתמשיך ואנחנו מצפים שקווי העיריות אף יתרחבו אחרי הבחירות המקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully