וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה מינוי מקורבה של רגב למנכ"ל משרד התחבורה

26.6.2023 / 20:59

משה בן זקן (37), שעשה קריירה בתפקידי ייעוץ פוליטיים, משרות אמון וניהול הליכודיאדה, הוא האיש שיצטרך לפתור כעת את הפקקים בכבישים ובנתב"ג ולהתמודד עם העלייה בקטל בדרכים

שרת התחבורה מירי רגב
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן. משרד התחבורה,
רגב ובן זקן. רק לפני חצי שנה קבעה נציבות שירות המדינה כי אין לו ניסיון מתאים לתפקיד/משרד התחבורה

הממשלה אישרה היום את מינויו של משה בן זקן למנכ"ל משרד התחבורה. בן זקן, מקורבה ויועצה של שרת התחבורה מירי רגב שימש בחצי השנה באופן רשמי כמשנה למנכ"ל תחת המנכ"ל הזמני אבנר פלור, אבל בפועל ניהל את המשרד.

רגב ביקשה למרות את בן זקן למנכ"ל כבר כאשר נכנסה למשרד, אבל נציבות שירות המדינה קבעה אז כי הוא אינו מחזיק בניסיון הניהולי הדרוש ונגוע בזיקה פוליטית לשרה ופסלה את מינויו. השבוע קבעה שבראשה עומד נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, לשעבר חבר כנסת (האיחוד הלאומי) ושר המדע כי בן זקן השלים צבירת הניסיון הדרוש.

בן זקן (37), תושב אשדוד, נשוי +3, הוא בוגר תואר ראשון בחינוך וחברה ותואר שני במנהל עסקים. הקריירה שלו עד כה התרכזה בתפקידי ייעוץ פוליטיים ומשרות אמון, כמו ראש המטה של רגב בקדנציה הקודמת שלה במשרד, ומנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה. בנוסף ניהל את הליכודיאדה, האירוע השנתי באילת שבו מתחככים חברי הכנסת של הליכוד בפעילים וחברי המרכז.

תחנה מרכזית החדשה תל אביב, אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
רגב ברכה את בן זקן על תקציב המשרד שגיבש, וכלל דחיית הקמת מסופי אוטובוסים, נת"צים ושבילי אופניים/ראובן קסטרו

רגב החמיאה היום לבן זקן בהודעתה כי "נחשפתי מקרוב למקצועיות והיכולות הניהוליות של משה בן זקן, בתפקידו כמשנה למנכ"ל בפועל הוביל את תקציב משרד התחבורה, לראשונה בהיקף של כ-50 מיליארד שקלים וניהל בהצלחה אתגרים משמעותיים".

בפועל היה משרד התחבורה המשרד האחרון שסיכם עם האוצר על תקציבו. רגב לא קיבלה את כל התקציב שביקשה לטובת הוזלת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית, וביחד עם בן זקן הסיטה לכך מאות מיליוני שקלים שנועדו לתגבור השירות, הוספת קווים ותדירויות.

בנוסף כלל התקציב החלטה על דחיית הקמת מסופי תחבורה ציבורית (מיליארד שקל), סלילת נת"צים (1.1 מיליארד שקל), הקמת חניוני חנה וסע (400 מיליון שקל) וסלילת שבילי אופניים (400 מיליון שקל) שתוכננו לשנים 2021-2025 לחומש הבא, בשנים 2026-7. הכסף הועבר לשורה של פרויקטי תשתית במזרח ירושלים וביהודה ושומרון.

חצי השנה שבה משמשת רגב כשרת התחבורה ובן זקן כגורם הדומיננטי במשרד, כללה עלייה במספר ההרוגים בכבישים ב-5% ל-165 בני אדם לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עלייה בעומסי התנועה והצפיפות בתחבורה הציבורית, דחייה של יותר משנה בפתיחת המסילה הרביעית באיילון שקריטית לשחרור פקק הרכבות במערכת, אי עמידה של משרד התחבורה בהבטחה לפנות את התחנה המרכזית בתל אביב, והמשך העיכוב בהקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג העמוס.

בן זקן מקבל רשמית משרד שנמצא במשבר מקצועי עמוק, לאחר שרגב הדיחה את הצמרת המקצועית של המשרד, כדי לפנות מקום למינויים פוליטיים משלה. בנוסף הביאה רגב להתפטרות מנכ"ל הרכבת המוערך מיכה מייקסנר בתקופה רגישה של השלמת פרויקט החישמול ושל מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי, בתקופה של הזנחת התעופה הארצית ומשבר מתמשך בהקמת שדות תעופה חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully