וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם לא תהנו מהבשורה של סקודה קודיאק החדש?

27.6.2023 / 10:06

סקודה קודיאק החדש נמצא מעבר לפינה, ויציע לא רק יותר מרווח ואבזור בטיחות, אלא גם לראשונה הנעת פלאג אין עם טווח חשמלי מרשים. אלא שברשות המסים יהרגו אותו לפני שיספיק להגיע

כאשר יצרנית שולחת "תמונות בהסוואה" של דגם חדש לרוב מדובר בסבב יח"צ שנועד לקבל חשיפה חינם מהמדיות תמורת קומץ תמונות ופרטים כלליים על המכונית. אלא שבמקרה של סקודה קודיאק החדש, גם אנחנו הופתענו מהפירוט אודות הדגם שמתקרב לקראת חשיפה מלאה .וצפי לתחילת ייצור ב-2024.

למרות הפירוט המרשים, באופן טבעי היצרנית שומרת חלק מהפרטים כמו למשל תמונות תא הנוסעים לחשיפה המלאה, אבל גם כעת אפשר כבר לספר על כמה פרטים מאוד מעניינים שיופיעו בדור הבא שלח אחד הקרוסאוברים הכי אהובים בארץ.

סקודה קודיאק 2024. אתר יצרן
שומר על המראה הרבוע הנוכחי/אתר יצרן

נתחיל במה שחדש. מעבר למדבקות אפשר לראות שהעיצוב הוא אבולוציה של הקודיאק הנוכחי, עם דמיון לקיה סורנטו בחלק האחורי, כאשר יחידות התאורה הצרות יאכלסו תאורת מטריקס לד מלאה, המאפשרת פיזור ומיקוד של אלומת התאורה. גם הממדים גדלו וקרובים יותר לאלה של קיה סורנטו, עם אורך של 4.76 מטר (6.1+). שאר הממדים כמעט ללא שינוי בגלל השימוש בפלטפורמה זהה, עם רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.66 מטר ובסיס גלגלים של 2.79 מטר.

התוצאה היא גידול מתון במרווח הפנים: בסקודה אומרים כי הנוסעים בשורת המושבים השלישית יקבלו עוד 1.5 ס"מ של מרווח ראש. נפח תא המטען כאשר כל שבעת המושבים בשימוש עולה מ-233 ל-340 ליטרים נדיבים יחסית למתחרים, ועד 845 ליטרים בקיפול השורה השלישית.

בתוך תא הנוסעים עובר הקודיאק-2 למסך מולטימדיה נדיב של 12.9 אינץ' (9.2 אינץ' ברמות הגימור הגבוהות כיום) ולפחות לדברי היצרני יישמר איזון בין שימוש בפקדים פיזיים לשליטה דרך מסך המגע. לוח המחוונים יהיה בגודל 10.25 אינץ' ותהייה גם תצוגה עילית כאופציה. העברת בורר ההילוכים למוט ההגה מפנה עוד מקום אחסון בקונסולה המרכזית

סקודה קודיאק 2024. אתר יצרן
מסך מולטימדיה של 12.3 אינץ' ואופציה לתצוגה עילית/אתר יצרן

בבסיס יחידות ההנעה ממשיך השימוש במנועי הבנזין והדיזל. הדיזלים בנפח של 2.0 ליטרים בהספקים של 150 או 193 כ"ס. מנועי הבנזין יהיו היברידיים קלים בנפח של 1.5 או 2.0 ליטרים בהספקים של 150 או 204 כ"ס. ההנעה היא קדמית או כפולה בגרסאות החזקות ותיבת ההילוכים היא כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה.

החידוש המרכזי באגף ההנעה הוא הוספת גרסת פלאג אין להיצע. זו תעשה שימוש במנוע ה-1.5 ליטר עם תוספת חשמלית שתביא את ההספק המשולב ל-204 כ"ס. סוללת 25.7 קוט"ש גדולה יחסית במונחי פלאג אין אמורה לשאת אותו למרחק מכובד מאוד של עד 100 ק"מ חשמליים. היא תוכל להיטען ב-11 קילוואט בטעינת AC ועד 50 קיולוואט בעמדת DC. לגרסה זו שגם תהייה בהנעה קדמית תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 6 יחסי העברה.

סקודה קודיאק 2024. אתר יצרן
עד 100 ק"מ חשמליים לפלאג אין/אתר יצרן

בתחום הבטיחות יגיע הקודיאק עם עד 9 כריות אוויר, מערכת שמזהה פגיעה אפשרית מאחור ומכינה את תא הנוסעים לפגיעה (הידוק חגורות, סגירת חלונות וגג שמש והפעלת אורות מצוקה בין השאר). לתיקון הסטייה מנתיב שהיה עד כה נוספת גם שמירה על מרכז נתיב. במהלך 2024 יקבל הרכב גם אופציה לשליטה מרחוק בתנועה שלו לתוך ומחוץ לחניות צפופות באמצעות אפליקצייה בנייד במרחק של עד 5 מטרים.

לישראל צפוי להגיע הקודיאק החדש במהלך שנת 2024, אלא שבכל הקשור לבשורה הגדולה שלו - הנעת הפלאג אין, יכול להיות שעבורנו היא תהייה בעיקר משהו לקרוא עליו ופחות לנהוג בו. הסיבה? החל מ-2024 אמורה להתבטל, על פי התכנון, הטבת המס לה זוכות מכוניות פלאג אין היברידיות כיום ובכך יושווה מס הקניה שלהן לזה של מכוניות רגילות - 83%. המשמעות היא התייקרות משמעותית של גרסה שנחשבת ליקרה יותר לכתחילה. לצורך הדוגמה, קיה סורנטו פלאג אין שגם הוא בעל 7 מושבים עולה כיום 318 אלף שקל. לאור העובדה שלא מצוין אם גרסת הנעה זו תגיע גם בתצורת 7 מושבים, הוא יתמודד גם מול כלים בעלי 5 מושבים כמו טויוטה ראב 4 או פיג'ו 3008 עולים 280 ו-250 אלף שקלים בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully