וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הרמזורים החכמים מישראל גייסה 50 מיליון דולר

27.6.2023 / 15:51

החברה מתל אביב הופכת את מערך הרמזורים לרשת דיגיטלית שמגיבה לעומסים. עד סוף השנה יהיו לה 100 רמזורים בארה"ב. האם אז גם משרד התחבורה של מירי רגב סוף סוף ירכוש ממנה?

הרמזורים החכמים של נוטראפיק שמגיבים לעומסי תנועה/נוטראפיק

אין נביא בעירו, אבל הפקקים הולכים להישאר בה עוד הרבה. חברת נוטראפיק מתל אביב גייסה 50 מיליון דולר משורה של קרנות ויבואני רכב, בהם משפחת אונגר וצבי נטע, והיזם דב מורן, מה שמעלה את סך ההשקעה בה מאז הקמתה ל-75.5 מיליון דולר.

הפתרון שפיתחה החברה מחולל שינוי מקצה אל קצה בתחום ניהול התנועה שלא השתנה מזה עשרות שנים. הפלטפורמה המבוססת בינה מלאכותית הופכת את מערך הרמזורים לרשת דיגיטלית המנהלת באופן אוטונומי את התנועה במרחבים העירוניים על פי מדיניות המפעיל. בכך מסייעת החברה למקסם את זרימת התנועה, לשפר את הבטיחות, לצמצם פליטות מזהמים ולאפשר פתרונות תחבורה מתקדמים הניתנים לראשונה להפעלה בלחיצת כפתור, כגון תעדוף תחבורה ציבורית, רכבי חירום או הולכי רכב ועד לחיבוריות עם רכבים מחוברים ואוטונומיים.

לוקח רק שעתיים להתקין את המערכת של החברה בצומת מרומזר, ומרגע זה אפשר לשתף מידע בזמן אמת בין הצמתים עצמם ובנוסף בין הצמתים לבין כלי רכב מחוברים ורכבים אוטונומיים ולהגיב לתנועה, במקום לפעול רק לפי תכנית קבועה מראש. הפתרון של החברה פועל כבר בעשרות מחלקות תחבורה בצפון אמריקה, משפר בעשרות אחוזים את זמני ההמתנה בצמתים, מאפשר להתריע לנהגים על נהגים אחרים ש"גונבים" רמזורים אדומים, או להזהיר רוכבי אופניים מפני כלי רכב המתקרב אליהם, ובכך לצמצם את תאונות הדרכים ולהפחית את הפגיעות בגוף וברכוש.

מייסדי טראפיק: טל קרייזלר, אוריאל כץ ואור סלע. הדר גולן,
מייסדי טראפיק: טל קרייזלר, אוריאל כץ ואור סלע/הדר גולן

"אנחנו חלק מענף התשתיות שבזמני משבר מקבל תמיכה. ממשל ביידן הקצה 1.2 טריליון דולר לשיפור התשתית בארה"ב ובערים רבות רוצים לנצל את ההזדמנות כדי להפיק יותר מרשת הכבישים שלהן", אמר לוואלה טל קרייזלר, מנכ"ל ומייסד נוטראפיק. "אנחנו פעילים כבר ב-13 מדיניות בארה"ב, כולל קליפורניה וטקסס ועד סוף השנה יהיו לנו 100 רמזורים פעילים. התחלנו כבר בכניסה גם לשוק הקנדי".

די אירוני שלעבודה ובחזרה הביתה אתם עומדים בפקקים כי משרד התחבורה בישראל לא מתקין רמזורים חכמים.
"יש הרבה טכנולוגיות ישראליות מצויינות שיוצאת להתקנה בחו"ל וישראלים מהשורה לא נהנים מהן, וזה חבל. צריך שהנהלת המדינה תחליט שהיא רוצה אותן כאן ותעביר את ההוראה כלפי מטה".

מה אנחנו מפסידים?
"הביצועים שלנו תלויים בהעדפות של מפעיל. יש לנו צומת שבה הוחלט לתעדף הולכי רגל והורדנו בחצי את זמני ההמתנה שלהם. ויש לנו מקום אחר שבו הוחלט לתעדף את תנועת הרכבים בנתיס הראשי. הורדנו 70% מזמן ההמתנה שלהם וחיסלנו פקק של מייל, 1.6 ק"מ".

  • עוד באותו נושא:
  • אוטו טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully