וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית המעופפת עם השורשים היהודיים קיבלה אישור טיסה

3.7.2023 / 13:23

חברת אלף אירונאוטיקס, שהוקמה בסן פרנסיסקו בידי ארבעה יוצאי חבר העמים, קיבל ממנהל התעופה האמריקאי אישור להתחיל לטוס בשמי ארה"ב. כמה היא תעלה ומתי יתחיל הייצור?

מודל A מכונית מעופפת של חברת אלף/אלף אירונאוטיקס

למירוץ אחרי הגביע הקדוש של עולם הרכב כעת, המכונית החשמלית, מצטרפת חברה אמריקאית לא שגרתית בעמדת זינוק מושלמת. אלף אירונאוטיקס, על שם האות הפותחת מהאלף-בית העברי, קיבלה בימים האחרונים אישור ממנהל התעופה האמריקאי, ה-FAA, להתחיל בטיסת בשמי ארה"ב.

אלף הוקמה בידי ארבעה מהנדסים יהודים יוצא מדינות חבר העמים, שעם התמוטטות ברית המועצות ב-1992, בחרו משפחותיהם לעבור לארה"ב ולא לעלות לישראל. המנכ"ל, ג'ים דוכובני, סיפר באחרונה בראיון על אביו ליאוניד דוכובני, שהיה מהנדס ומנהיג חבורת זמר. "גם אלף מתנהלת לפי עקרונות היהדות. חירות וחסד הם חלק מעמודי התווך שלנו".

מודל A מכונית מעופפת של חברת אלף אירונאוטיקס. אלף אירונאוטיקס,
מבט מקרוב: השלדה, הרוטורים והגלגלים מסביב לתא הנוסעים/אלף אירונאוטיקס

החברה הוקמה ב-2015, וזכתה בין השאר להשקעה של 3 מיליון דולר מטים דרייפר, שהיה אחד המשקיעים הראשונים גם בטסלה. לצד דוכובני רשומים כמייסדים גם קונסטנטין קישלי, פאבל מארקין ואולג פטרוב.

בניגוד לחברות אחרות שמפתחות כלי תעופה ממריאים ונוחתים אנכית על בסיס טכנולוגיה של רחפנים, הרכב של אלף באמת ראוי לכינוי 'מכונית מעופפת', משום שהוא מיועד לנסוע בכביש וגם לטוס.
הדגם הראשון של החברה, שהחלה לפי דיווחיה בניסויי טיסה ב-2019, יהיה חשמלי, עם טווח נסיעה של 320 ק"מ (200 מייל) וטווח טיסה של 176 ק"מ (110 מייל). המחיר: 300 אלף דולר. הרכב נראה כמו מכונית, אך מלבד תא הנוסעים גופו עשוי רשת כדי לאפשר את זרימת האוויר לארבעת הרוטורים שבתוך הגוף ואחראים על התנועה באוויר.

כמו הרכב האווירי שמפתחת AIR הישראלית מפרדס חנה, עם הרכב של אלף לא יהיה אוטונומי והטייס/נהג יטיס אותו בעצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מודל A מכונית מעופפת של חברת אלף אירונאוטיקס. אלף אירונאוטיקס,
תא הנוסעים לא תופס את כל רוחב הכלי, כדי להשאיר מקום לתנועת האוויר לצרכי עילוי/אלף אירונאוטיקס

החברה מקבלת כעת הזמנות מוקדמות, כאשר תמורת 1,500 דולר אפשר לקבל עדיפות בתור ותמורת 150 דולר פשוט להירשם. החברה דיווחה כי החלה לקבל הזמנות מוקדמות באוקטובר שעבר וב-2022 הספיקה לקבל 440 הזמנות כאלה. היא מבטיחה להתחיל לספק את הרכב ב-2015.

להמשך עובדת אלף על רכב שיהיה זול ובעל ביצועים טובים בהרבה, אך מתוכנן לייצור ב-2035. מודל Z כבר יוכל להטיס ארבעה, עם טווח נסיעה של 480 ק"מ (300 מייל) וטווח טיסה של (352 ק"מ (220 מייל).

מודל A מכונית מעופפת של חברת אלף אירונאוטיקס. אלף אירונאוטיקס,
תא הנוסעים. מושבים קשיחים/אלף אירונאוטיקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully