וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטל בדרכים זינק, אגף התנועה במשטרה לא קיבל תוספת תקציב

4.7.2023 / 17:29

מתחילת 2023 עלה מספר ההרוגים בכבישים ב-6% ל-193 איש. בעוד שבמשרד התחבורה קיבלה הרלב"ד תוספת של 240 מיליון שקל, במשרד לביטחון פנים שקיבל יותר ממיליארד שקל תוספת לא הוגדל תקציב האגף הרלוונטי. המשרד: הכסף טרם חולק

שני צעירים בני 20 נהרגו בתאונת דרכים קשה. מנחת דימונה/תיעוד מבצעי מד"א

שנת 2023 עוד רחוקה מסיומה, אבל אחרי חצי שנה אפשר כבר לקבוע מדובר בשנה הקטלנית ביותר בכבישים בעשור האחרון.

מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים 193 בני אדם, עלייה של 6%. קצב ההרוגים השנתי עומד על 363 בני אדם, רחוק מהיעד שהציבה ממשלת ישראל לרדת אל מתחת ל-300 הרוגים בשנה.

כמה תחומים בולטים השנה בקטלניותם בכביש:

תאונת קטלנית בין אוטובוס לרוכב אופניים בחדרה השנה

זירת תאונת הדרכים הקטלנית בחדרה, בין אוטובוס לאופניים חשמליים, 2 באפריל 2022/שלומי גבאי

זינוק ברוכבי האופניים החשמליים ההרוגים: מ-4 במחצית הראשונה של 2022 ל-17 איש השנה, זינוק עצום בשיעור של 325%.

זינוק במספר ההרוגים בתאונות דרכים בעיר: 82 בני אדם נהרגו בתאונות בעיר, הולכי רגל, נהגים, נוסעים. עלייה בשיעור של 33%.

זינוק במספר רוכבי האופנועים והקטנועים ההרוגים: מתחילת השנה נהרגו 42 רוכבי הכלים הדו גלגליים, לעומת 34 בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של 22%.

זינוק במספר ההרוגים היהודים: 123 הרוגים מתחילת השנה, גידול של 15%. זאת לעומת ירידה של 26% במספר ההרוגים מהמגזר הערבי ל-45 בני אדם. אחרים שנים ארוכות שבהן התלבט המגזר בשיעור הרוגים גבוה יחסית לחלקו באוכלוסיית המדינה, השנה חלקו בהרוגים גבוה רק במעט מחלקו בקרב תושבי המדינה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ניידות ואופנועי משטרה. 12 ביוני 2022. דוברות משטרת ישראל
בגלל מחסור בתקציב ובכוח אדם אגף התנועה מפעיל כיום 250 ניידות ביום, לעומת 450 המומלצים/דוברות משטרת ישראל

אולם בעוד שבתקציב משרד התחבורה השיגה השרה מירי רגב מהאוצר עוד 240 מיליון שקל תוספת לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), שאמורים לממן טיפול ממוקד בשיפור הבטיחות בשלושה אשכולות אזוריים, במשטרה התמונה שונה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הצליח להגדיל את תקציב המשטרה ביותר ממיליארד שקל. אולם אגף התנועה במשטרה לא קיבל עד כה שום חלק מהכסף הזה. האגף סובל ממחסור מתמשך בתקציבו, כך שהוא מפעיל כיום 250 ניידות במשמרת במקום 450 שעליהן המליצה ועדת שיינין, ובשנה האחרונה עזבו אותו יותר מ-140 שוטרים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר לוואלה כי "סיכום החציון הראשון של השנה בכבישים מהווה כישלון של הממשלה הנוכחית וכלל הגופים שעוסקים בבטיחות בדרכים. שנים של הזנחה ממשלתית, צמצום כסף שמיועד להצלת חיים ואדישות, באים לידי ביטוי בעליה בהרוגים בתאונות דרכים. סדרי העדיפויות ההפוכים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מובילים לעליה בתאונות ובהרוגים וגורמים צער, סבל וכאב לכולנו. למשטרת ישראל חסרות מאות ניידות וחסרים מאות שוטרים והתוצאה היא נהגים שמצפצפים על החוק, נוהגים באלימות ובבריונות ועושים עבירות תנועה שגורמות לתאונות קטלניות. השר לביטחון לאומי מתגאה בתקציבי הענק החדשים למשטרה ולכן הכסף חייב להגיע אל משטרת התנועה. תוספת של ניידות שוטרים יגבירו את ההרתעה בכבישים, יפחיתו תאונות דרכים, אלימות ובריונות ויגבירו את תחושת הביטחון של כולנו".

תאונת דרכים בבריטניה. GettyImages, GettyImages
ישראל במקום לפני אחרון באירופה בהפחתת הקטל בדרכים בעשור האחרון/GettyImages, GettyImages

יצוין כי דו"ח שפרסמה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) בחודש החולף מציב את ישראל במקום אחד לפני אחרון, מקום 31 מתוך 32 מדינות, בשינוי מספר ההרוגים בתאונת דרכים בשנים 2022-2012 מבין כל מדינות האיחוד האירופי.

מהדו"ח עולה כי מדינות אירופה הוכיחו כי תאונות דרכים הן לא גורל משמים והצליחו לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעשור האחרון בשיעור ממוצע של 22%. לעומת ההצלחה האירופית, בישראל נרשמה עליה בהרוגים מתאונות דרכים באותן שנים בשיעור של 15.8%. רק מלטה שנמצאת במקום האחרון מבין כל מדינות אירופה הציגה נתונים גרועים יותר מישראל.

ליטא (ירידה של 60% בהרוגים), פולין (ירידה של 47% בהרוגים) ואסטוניה (ירידה של 42.5% בהרוגים) נמצאות במקומות הראשונים והטובים. המועצה האירופית לבטיחות בדרכים העניקה לפולין ציון לשבח על שיפור ארוך טווח בצמצום ההרוגים בתאונות דרכים.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי "טרם בוצעה חלוקה של תוספת התקציב בין יחידות המשטרה".

מהמשטרה לא נמסר תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully