וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתלטת על הזרם: מרצדס EQE SUV בישראל

5.7.2023 / 1:22

עם ה-EQE SUV מרצדס הופכת ליצרנית היוקרה בעלת היצע הדגמים החשמליים הגדול ביותר. מה הוא מציע בהתמודדות מול ב.מ.וו iX ואודי e tron?

מרצדס EQE SUV. אתר יצרן
עד 510 ק"מ מוצהרים/אתר יצרן

מבין יצרניות היוקרה, מרצדס היא זו שנכנסה לעולם החשמל עם התוכנית הסדורה ביותר לרצף את היצע הדגמים שלה בגרסאות מוסבות (כמו EQA וה-EQC) וגרסאות חשמליות ייעודיות כמו ה-EQS וה-EQE, לכל אחת מהאחרונות היא גם הוסיפה עם השנים תצורת SUV, וזה גם הסיפור מאחורי ה-EQE SUV - גרסה מוגבהת של מכונית הסאלון החשמלית של היצרנית.

הבסיס הוא פלטפורמת ה-EVA של מרצדס והמרכב עצמו מציג מראה דומה מאוד לזה של האח הגדול ה-EQS SUV. אם כי המידות צנועות יותר - 4.86 ס"מ לאורך ובסיס גלגלים של 303 ס"מ. תא המטען בנפח 520 ליטרים ועם רזרבה של 60 ליטרים נוספים בהתאם לזווית המושבים האחוריים.

מרצדס EQE SUV. אתר יצרן
שני מסכי ענק מול הנהג ולמערכת המולטימדיה/אתר יצרן

על ההנעה שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 292 כ"ס שמקבלים את האנרגיה מסוללת 89 קוט"ש שתישא אותו ל-510 ק"מ מוצהרים, 70 ק"מ פחות מהטווח של ה-EQE עליה הוא מבוסס. הוא יכול להיטען בעמדות DC בהספק של 170 קילוואט ולהגיע מ-10 ל-80% בחצי שעה. ל-100 קמ"ש הוא מזנק ב-6.6 שניות. עד כאן נתוני ה-350+ שהיא כרגע היחידה שתשווק בישראל. בחו"ל יש גם את גרסת ה-500 שמציעה 408 כ"ס במחיר של קיצור הטווח ל-490 ק"מ. האחריות לסוללה עומדת על 10 שנים או 250 אלף ק"מ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מרצדס EQE SUV. אתר יצרן
303 ס"מ בבסיס הגלגים/אתר יצרן

הדגם ישווק בשתי רמות גימור, כאשר כבר מזו של גרסת הכניסה הוא יציע לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה 12.8 אינץ', תאורת לד עם יותר ממיליון פקסלים בכל פנס לשליטה מדויקת באלומת האור, גג פנורמי, ריפודים דמויי עור, מושבים עם כיוון חשמלי וחימום, טעינה אלחוטית לנייד ועוד.

רמת הגימור הגבוהה יותר כוללת חישוקי 22 אינץ', היגוי אחורי, בולמי אוויר שבמצב שטח יגביהו את הגחון ב-3 ס"מ, העור במושבים אמיתי ולאלו נוסף אוורור ובקרת אקלים עם 4 איזורים.

בשתי רמות הגימור מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת רכב ב"שטח מת". ברמת הגימור הגבוהה יותר נוספות לרשימה גם מניעת מעבר נתיב בזיהוי רכב וכן מניעה של פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף.

המחיר ההתחלתי של הדגם יעמוד על 650 אלף שקל, מה ששם אותו במשבצת יקרה יותר משני המתחרים הישירים שלו, ב.מ.וו iX שמתחיל ב-585 אלף שקל וגם אודי Q8 etron שמחירו מתחיל ב-600 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully