וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל נזילות מים: שנתיים אחריות נוספת לחלונות שמש בדגמי אודי

5.7.2023 / 11:53

צ'מפיון מוטורס תאריך את האחריות לחלונות שמש בדגמי Q3, Q8 ואיטרון, בעקבות תלונות על חדירת מים. מה שווי הפיצוי וכנה נהגים ייהנו מההטבה

אודי Q3 חלון שמש. אודי,
אודי Q3 עם חלון שמש/אודי

חדירת מים לתא הנוסעים היא אחד החששות הקבועים סביב רכישת רכב עם חלון שמש. במקרה של בעלי דגמי אודי היא גם התממשה, לפי בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד היבואנית צ'מפיון מוטורס והיצרנית הגרמנית לפני שנתיים. באחרונה, לאחר שהתביעה הועברה לגישור בפני השופט (בדימוס) יצחק ענבר, הגיעו הצדדים לפשרה.

אודי וצ'מפיון הסכימו להאריך את האחריות על דגמי Q3, Q8 ואיטרון שיוצרו בין מאי 2018 לאוקטובר 2020, סך הכל כ-2,000 מכוניות. שווי ההטבה לבעלי הרכבים מוערך ב-800 אלף שקל. 150 אלף שקל ישולמו לעורכי הדין שהגישו את התביעה, צחי פיסטל ועדי עמרן ממשרד בן ארי,פיש סבן ושות' יאמן מסאלחה -20 אלף שקל לבעל הרכב שבשמו הוגשה התביעה.

נהיגה ראשונה אודי e-tron. רונן טופלברג,
אודי e-tron/רונן טופלברג

שופט בית המשפט המחוזי מרכז רמי אמיר, שאישר את הפשרה, נזף בעו"ד מסאלחה שבמקור שימש גם כאחד התובעים, בהיותו בעל דגם רלוונטי של אודי, והורה על מחיקת שמו, בנימוק שלא מקובל שתובע ייצוגי יהיה גם המייצג בתביעה מחשש לניגוד עניינים.

האחריות המוארכת תינתן מרגע אישור התביעה. מי שאחריות היצרן לרכבו הסתיימה וטרם החלה האחריות המוארכת יקבל לתקופה שביניהן אחריות 'רצון טוב' מצד היבואן. האחריות המוארכת הוגבלה לאותה תקופת זמן, משום שלפני הותקנו ברכבים חלונות שמש מסוג שונה, ולאחר אוקטובר 2020 ביצעה אודי שינוים בפס הייצור שפתרו את הבעיה. בעלי הרכבים יוכלו להגיע לבדיקה במוסכי היבואן ולתיקון האטימה בעת הצורך.

יצוין גם בארה"ב הוגשו נגד אודי תביעות דומות והיא הוציאה חוזר שירות לטיפול בבעיית האטימה בחלון השמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully