וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האוטובוסים שמציעה לנהגים: קחו 12 אלף שקל ואל תעזבו

5.7.2023 / 14:03

בסוף השנה תסיים קווים את הפעלת אשכול קריית אונו וכדי לשמר את הנהגים עד לסוף החוזה היא מציעה להם עד 18 אלף שקל בחודש ובונוס של עד 2,000 שקל לחודש

קווים מציעה לנהגיה מענק של 12 אלף שקל כגי שלא יעזבו. קווים,
ההצעה של קווים לנהגים: עד 18,400 שקל לחודש + 12 אלף שקל בונוס/קווים

המחסור החריף בנהגי תחבורה ציבורית ממשיך לשפר את תנאי הנהגים, הפעם מכיס החברות. חברת קווים הפיצה בימים האחרונים הצעה לנהגיה באשכול בקעת אונו, עם הצעה לבונוס של עד 12 אלף שקל תמורת עבודה רצופה בששת החודשים שעד סוף השנה.

הסיבה: בדצמבר תסיים קווים את הפעלת האשכול, שיעבור לידי חברת מטרופולין, שזכתה במכרז משרד התחבורה לאשכול. במצבים כאלה מעדיפים נהגים לעבור כבר כעת לחברה החדשה שזכתה במכרז, או לאחרות באזור, בגלל אי הודאות התעסוקתית.

קווים מנגד מחויבת להמשיך להעניק את רמת השירות שלה התחייבה עד ליום הפעילות האחרון. לכן כל נהג שלא יעזוב בחצי השנה הקרובה ויישאר באשכול עד להעברתו הלאה, יקבל בונוס של עד 2,000 שקל בחודש.

אוטובוס קווים. רונן טופלברג
אוטובוסי קווים. משרד התחבורה לא הסדיר העברת אשכולות בין מפעילים, הנהגים והתושבים משלמים את המחיר/רונן טופלברג

במקביל מפרסמת החברה את שכר הנהגים באשכול. נהג שעובד רק בימי ראשון עד חמישי, 8.4 שעות ביום ורק בשעות היום יקבל 10,880 שקל לחודש. נהג שיעבוד 9.5 שעות ולסירוגין גם בימי שישי ישתכר 14,204 שקל לפני הבונוס, ונהג שיסכים לעבוד 6 ימים בשבוע, 11 שעות ביום, ירוויח 18,400 שקל. כל הסכומים הם לפני הבונוס, שינוע בין 1,500 ל-2,000 שקל בהתאם להיקף המשרה, וברוטו.

בעיית עזיבת הנהגים לקראת החלפת מפעיל באשכול, תוך פגיעה ברמת השירות לתושבים, היא עניין מוכר, אך הרשות לתחבורה ציבורית טרם טיפלה בו. הרשות יכולה לקבוע נהלים מסודרים להעברת הנהגים בין החברה שסיימה לחברה שמקבלת את האשכול, תוך שמירה על הוותק התעסוקתי שלהם, והזכויות שצברו. כרגע זה לא קורה, זכויות הנהגים נפגעות והם מנסים לדאוג איש איש לעצמו לפני ההחלפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully