וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותג סיני חשמלי נוסף בדרך לישראל: הכירו את דאיון

6.7.2023 / 16:53

דאיון, תתחילו לגלגל את השם, כי זה הולך להיות המותג הסיני החשמלי שיצטרף לשוק המקומי לקראת אמצע 2024 בפסגת ההיצע סדאן עם ביצועי על ומחיר של מעל 300 אלף שקל

דאיון Y7. אתר יצרן
דאיון Y7, דלתות מספריים ו-3.2 שניות ל-100/אתר יצרן

מבול היצרניות הסיניות שמגיעות לישראל בשלוש השנים האחרונות לא מראה סימני האטה, ואחרי שהתרגלנו לשמות כמו סרס, GAC, ג'ילי, BYD, איוויז, סקייוול, מקסוס, אורה, לינק&קו, WEY ואחרים אנחנו הולכים לפגוש בחודשים הבאים כמה מותגים חדשים ועוד אחד שיגיע לפה באמצע השנה הבאה - קוראים לו דאיון (DAYUN), והוא ינחת בארץ תחת כנפי קבוצת כדורי, יבואנית סקייוול לישראל.

הבחירה בחברה זו נובע, כך לפי בכירים ביבואנית מהעובדה שזו חברה פרטית וכן מההערכות כי בגל המיזוגים הבא שיעבור על היצרניות הסיניות, היא כזו שתוכל לשמור על העצמאות שלה, אם לא לספח אליה חברות אחרות.

הסיבה לאמון בחוסן היא העובדה שהיצרנית עצמה מחזיקה מספר חטיבות כלי רכב, החל מקטנועים, מסחריות קלות, מכוניות נוסעים ועד משאיות (דיזל עם מנועי מרצדס וקאמינס ואפילו מימן). בנוסף מחזיקה דאיון במותג יוקרה בשם יואנהאנג (מסע בסינית). היעד השאפתני שלה - ייצור מיליון מכוניות בשנה עד 2030.

דאיון yuehu. אתר יצרן
עירונית קטנה עם פחות מ-4 מטרים מקצה לקצה וטווח של כ-250 ק"מ/אתר יצרן

בחטיבת המכוניות הפרטיות הדגמים הרלוונטים אלינו הם מכונית מיני וקרוסאובר כאשר דגם שלישי בדמות מיניוואן בעל 6 או 7 מקומות עדיין נבחן. בתחום מכוניות מותג היוקרה שלה יש לה שתי מכוניות - סדאן בתצורה קלאסית ותצורת קופה וכן צמד קרוסאוברים בעלי סידור של 6 או 7 מקומות ישיבה.

זיכיון היבוא שנחתם אמנם מקרב אלינו את המותג, אולם לדברי גורמים אצל היבואנית, הכוונה היא להביא לארץ את המכוניות רק לאחר סיום תקינה אירופית, תהליך שהיא החלה בו וצפוי להסתיים בחציון הראשון של 2024.

למרות ההיצע הזה, בשלב הנוכחי מצהירה היבואנית על הכוונה לייבא את מכוניות הסדאן והקרוסאוברים היוקרתיים. זה מה שאנחנו יודעים על היצע הדגמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דאיון yuanzhi M1. אתר יצרן
ה-M1 הוא מיניוואן בגודל מלא "מושבי מחלקת יוקרה" אומרים אצל היצרנית/אתר יצרן

המכונית הקטנה בהיצע היא ה-yuehu (נמר שמח בסינית), זו מכונית עירונית, צרה וגבוהה באורך של 3.7 מטרים בלבד, רוחב של 1.68 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים עומד על 2.41 מטר. ממדים של קיה פיקנטו.

גרסאות הבסיס מגיעות עם חישוקי 15 אינץ' והמאובזרות יותר עם 16 אינץ', ועם מושבי עור. תא הנוסעים עצמו מינימליסטי למדי, עם מסך מולטימדיה 8 אינץ'. כרגע אין פירוט של מערכות הבטיחות של המכונית. על ההנעה החשמלית מופקד מנוע בהספק 48 כ"ס, ומהירות מירבית של 100 קמ"ש. סוללה צנועה של 30.7 קוט"ש מספקת טווח של 330 ק"מ בתקן הסיני, שהם כ-250 ק"מ לפי תקן WLTP הריאלי יותר.

דאיון Y7. אתר יצרן
הדאיון Y7, הספורטיבית במשפחת הדגמים היקרים של היצרנית/אתר יצרן

המיניוואן של היצרנית ה-yuanzhi M1 מגיע באורך של 4.85 מטר, רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.78 מטר ובסיס הגלגלים שלו עומד על 2.88 מטר. סידור הישיבה ל-7 נוסעים הוא 2-2-3. לדברי היצרנית אלו מושבים במידות ומבנה של מושבי מחלקות יוקרה במטוסים שיציעו מרווח ונוחות יוצאי דופן. על פי הפרסומים של היצרנית מצויד הדגם במערכות בטיחות מתקדמות, אולם הוא מציין רק את הבלימה האוטומטית בפירוט.

ההנעה נעשית על ידי מנוע חשמלי יחיד עם 197 כ"ס שמניעים את הגלגלים האחוריים, המהירות המירבית היא 170 קמ"ש. הסוללה היא בקיבולת של 90.6 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 550 ק"מ בתקן הסיני, שבתרגום לתקן ה-WLTP יעמוד על כ-410 ק"מ.

דאיון Y6. אתר יצרן
ה-Y6 תהייה הצעת ההגשה היוקרתית יותר, עם 4 מושבים מפוארים/אתר יצרן

מכאן נעבור לדגמי היוקרה של היצרנית. אלו מתחילים ב-yuanhang Y7. סדאן במרכב קופה 4 דלתות, כאשר אלו הקדמיות מציגות צורת פתיחה לא שגרתית - למעלה - מה שמכונה "דלתות מספריים" כמו אלו בדגמי למבורגיני בעבר. זו מכונית גדולת מימדים עם 5.26 מטרים לאורך, רוחב של 2 מטרים וגובה של 1.49 מטרים. בסיס הגלגלים שלה עצום - 3.12 מטר שמהווים נתון שנמצא עמוק בעולמות מכוניות הפאר.

בתא הנוסעים מפגן מסכים ותצוגות שמתחיל במסך מולטימדיה 17.38 אינץ' ותצוגה עילית של 70 אינץ' על כל רוחב השמשה, שכוללת גם מציאות רבודה.

לצד ה-Y7 תהייה גם ה-Y6 שתהייה הגרסה הפחות ספורטיבית ויותר מפוארת מבין השתיים. כאן הדלתות למשל רגילות, כיול המתלים נוטה לצד הנוחות. אבל בכל הקשור לביצועים, שתיהן יעשו שימוש באותה מערכת הנעה לכל הגלגלים באמצעות שני מנועים, 680 כ"ס, או עם מנוע יחיד לגלגלים האחוריים ועם 340 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.2 או 3.5 שניות בהתאם לגרסה בדגמים החזקים. סוללות בקיבולת 88 קוט"ש או 100 קוט"ש יספקו טווח מוצהר של כ-540 ק"מ ו-800 בהתאמה בחישוב לפי התקן האירופי.

דאיון H8. אתר יצרן
ה-H8 יציע תצורת 6 מושבים/אתר יצרן

על אותה פלטפורמה תציע היצרנית גם שני קרוסאוברים ה-H8 וה-H9. הראשון משתרע לאורך 5.23 מטר, רוחב של 2 מטר וגובה של 1.76 מטר, כאשר בסיס הגלגלים הוא 3.13 מטר. בתא הנוסעים אפשר למצוא מערכת הפעלה עם מעבדים של קוואלקום שמריצים את המידע והתצוגות בלוח מחוונים ענק של 12.3 אינץ', וכמו בסדרת מכוניות ה-Y גם פה המסך המרכזי הוא בגודל 17.38 אינץ' ועם תצוגה עילית משולבת מציאות רבודה. בנוסף יוכלו יושבי השורה השנייה להשכיב את המושבים ולצפות בתכני וידאו על גבי הגג הפנורמי.

דאיון H9. אתר יצרן
מסך 17.38 אינץ' ב-H8 וה-H9/אתר יצרן

שני הכלים עושים שימוש באותה מערכת הנעה, שני מנועים בהספק משולב של 600-680 כ"ס בהתאם לגרסה, טווח של 600 ק"מ בתרגום לתקן WLTP. בחיבור לטעינה מהירה הם יכולים לתמוך בעד 320 קילוואט בעמדות DC מתאימות והיצרנית מצהירה על הוספת 300 ק"מ ב-10 דקות טעינה בעמדה כזו.

הן צמד דגמי ה-Y והן הצמד לבית H לא צפויים להיות מוצרים זולים. ההנחה היא שהם יתחילו בטווח המחירים של בין 300 ל-350 אלף שקל למכוניות הסדאן וצפונה משם לקרוסאוברים.

בכך מצטרפים לקבוצה הולכת ומתרחבת של סיניות חשמליות שמתחילות להציג תגי מחיר של מכוניות יוקרה אירופיות, אבל עם רשימת אבזור ונתונים טכניים שעל הנייר עדיפים בהרבה. מושג מקורב יותר על יחידות ההנעה, המחירים וזמן ההגעה לשוק המקומי נוכל לקבל ככל שמועד ההגעה לכאן יתקרב בתחילת 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully