וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה קל לשתק רכב אוטונומי באמצע נסיעה: צפו

9.7.2023 / 7:14

קבוצת פעילים נגד רכב בסן פרנסיסקו מצאה דרך פשוטה ויעילה לגרום לרובוטקסים של ויימו וקרוז לעצור ולהיתקע ברחוב: "הגיע הזמן להפסיק את התלות שלנו במכוניות". ויימו: "זהו נדליזם"

פעילים בארה"ב של ארגון safe street rebel עוצרים רכב אוטונומי של ויימו ושל קרוז באמצעות הנחת קונוס סימון על מכסה המנוע שלו/safe street rebel

לפני 200 שנה ניסו פעילים שנאבקו במהפכה התעשייתית באנגליה לשבור את מכונות הקיטור החדשות. עכשיו מנסים פעילים נגד מכוניות לעצור את מהפכת הרכב האוטונומי.

קבוצת מחאה בשם Safe Street Rebel שפועלת בסן פרנסיסקו שבארה"ב מצאה דרך פשוטה ויעילה לעצור ולשתק באמצע הכביש מכוניות אוטונומיות. מדובר ברכבים של חברות הרובוטקסי, ויימו שבבעלות אלפאבית, חברת האם של גוגל שמפעילה מכוניות יגואר i-פייס ללא נהג, ושל קרוז, שבבעלות ג'נרל מוטורס, שמפעילה צי מקביל של שברולט בולט.

פעילים בארה"ב עוצרים רכב אוטונומי של ויימו ושל קרוז באמצעות הנחת קונוס סימון על מכסה המנוע שלו. safe street rebel, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכוניות של ויימו שנתקעו באמצע הרחוב אחרי ה"טיפול"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, safe street rebel

הפעילים גילו שהצבת קונוס סימון של עבודות דרכים על מכסה המנוע של הרכב משביתה אותו במקום, שכן הוא נעצר מייד ולא ממשיך בנסיעה. הפעילים העלו לרשתות החברתיות תמונות וסרטונים של הפעילות, כדי לעודד חיקויים.

"ויימו וקרוז הבטיחו שהן יצמצמו את עומסי תנועה ואת תאונות הדרכים, אבל אנחנו יודעים שזה לא מה שקורה במציאות. הרכבים שלהם חוסמים אוטובוסים ורכבי חירום, מגבירים את עומסי התנועה וסיוט לעקוב אחריהן", נאמר בהודעה שהפיצו הפעילים ברשתות החברתיות.

סביר שהרכבים האוטונומיים תוכננו כאמצעי בטיחות לעצור ברגע שהם נתקלים בקונוסי סימון שחוסמים את דרכם. זאת מחשש שיגרמו לתאונה בקטע כביש שעובר שיפוצים, ועתיר בעובדי תחזוקה וכלים הנדסיים, ועד שיחשבו מסלול מחדש.

אולם שיטוט באתר האינטרנט של הקבוצה מעיד כי היא אינה נלחמת רק ברכבים אוטונומיים, אלא ברכבים בכלל. "אנחנו נלחמים למען שטחים נטולי מכוניות, שוויון בזכות התנועה, וסוף הדומיננטיות של המכוניות. יש לתת עדיפות לאנשים, לקהילה ולשטחי פארק על פני כלי רכב מזהמים, מסוכנים ורצחניים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פעילים בארה"ב עוצרים רכב אוטונומי של ויימו ושל קרוז באמצעות הנחת קונוס סימון על מכסה המנוע שלו. safe street rebel, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפעילים טוענים שהם מוחים נגד רכב אוטונומי, אבל מדובר בקבוצה שמתנגדת לכל רכב פרטי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, safe street rebel

מדינת קליפורניה העניקה לויימו וקרוז אישור להפעיל שירות מסחרי של הסעת נוסעים ברכבים ללא נהג. בקרוב אמורה קליפורניה להחליט האם להרחיב את אזורי השירות, מה שגרם גם למחאה להעלות הילוך.

בישראל ביטלה מובילאיי את שירות הרובוטקסי שהבטיחה להתחיל להפעיל באזור המרכז עוד בשנה שעברה, בתחילה בשיתוף פולקסווגן ובהמשך באופן עצמאי תוך התבססות על רכבי NIO הסיניים. יש כמה חברות, ביניהן מובילאיי, ג'נרל מוטורס ויאנגו שקיבלו ממשרד התחבורה אישור לביצוע ניסויים ברכבים אוטונומיים, אך המשרד מחייב שברכב יהיה כל הזמן נהג גיבוי אנושי שיוכל לקחת שליטה ברכב במקרה של תקלה, סכנה לתאונה או להפרעה בתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully